Tre bilder från ET: Quake Wars

Robot
Medlem
Tre bilder från ET: Quake Wars

Såg som vanligt bättre ut förr... detta såg inte så imponerande ut längre.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

LocSin ska du gråta nu ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Huh?


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

Uh...vilka bilder såg bättre ut, tänkte du på?

Närbilder på soldater i öknen? Det ser fortfarande likadant ut, men det är lite svårt att se på dessa bilder som visar mer av feeling/banor, istället för modellerna.

Inaktiv

felvridna höft på stroggen? :s

edit:
nej va bara jag som såg fel
cp textur som retas med mina ögon :<

Medlem

Jag håller med LocSin... dem tidigare screensen såg mycket mer lovande ut än dem här. Alltså det är fortfarande någorlunda snyggt, men dem gamla (första) shotsen såg otroligt snygga ut... Men antagligen så var spelet för krävande, så dem kanske har sänkt grafiken för att det ska bli mer mainstream så dem kan sälja mer av spelet... till dem snåljopar som inte vill satsa lite pengar på sina game-machine´s...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Skägg.
10 Chambers

Hm, är det verkligen så stor skillnad mellan de tre första bilderna (ett, två och tre) och dessa? Förutom att positioneringen av modellerna i den första bilden förmodlingen är fejk tycker jag mig inte se några större skillnader.


signatur
Medlem

Det ser likadant ut som på de första bilderna bara det att man har lägre upplösning här och ingen bloom eller HDR. Gillar dock inte designen på fordon speciellt mycket. Soldater och utrustning ser mycket bättre ut i BF2142. Båda spelen lär ha sina för och nackdelar så hoppas bara att spelstilen lär skilja sig ordentligt så det inte känns att man lirar samma skit i annan förpackning :).

Skrivet av spiken:

Hm, är det verkligen så stor skillnad mellan de tre första bilderna (ett, två och tre) och dessa? Förutom att positioneringen av modellerna i den första bilden förmodlingen är fejk tycker jag mig inte se några större skillnader.

Den stora skillnaden är att de först bilderna var betydligt mer välregisserade för att ge ett första bra intryck. Nu har de troligtvis lämnat över screenshot-tagningen till folk som inte vet vad som ser skit ut och vad som bör döljas, samtidigt som det mot releasen har blivit allt slappare kontroll över vilka bilder som sorteras ut för publicering.

Medlem

Sen var de första bilderna ofta tagna inne i ruiner av städer, eller inzoomade på 1-2 gubbar. De senaste bilderna är tagna utomhus där mark osv inte kommer vara särskilt högupplöst och därför ser "sämmre" ut. Annars ser det precis lika snyggt ut tycker jag, största skillnaden är ju bara mängden detaljer på marken annars.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Tkr att miljöerna ser trista ut och sen ser inte grafiken så snygg ut heller:p


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

om ni såg filmen från e3 så är det skitsnyggt..... oroa er inte över grafiken

Skrivet av ArtMan:

Det ser likadant ut som på de första bilderna bara det att man har lägre upplösning här och ingen bloom eller HDR.

Ush vilker fruktansvärt fånigt buzzword "HDR" har blivit. Hur många här vet vad det egentligen är?

Särskilt mycket bloom har det väl aldrig varit på screenshotsen från QW, bara runt de pixlar som är riktigt ljusa. Här saknas det ju ljusa partier på grund av en ganska grå och platt ljussättning (mulet väder på banan?).

Medlem

Bättre om dom ger oss ett demo....


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Flakmonkey

har inte alla spel att se mindre imponerande ut ju närmare release man kommer?

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Ush vilker fruktansvärt fånigt buzzword "HDR" har blivit föresten

agreed

Medlem

en sak jag inte fattar är farför de släpper töntiga poserings "wanna se tufft ut" shots. Släpp screenshot på hur spelet ser ut när det spelas istöllet. DVS förstapersonsview. Dessa shotsen ser ju bara fåniga ut den första bilden som släpptes är ju helt klart värst http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=19304


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Nosnos:

har inte alla spel att se mindre imponerande ut ju närmare release man kommer?

Så sant, jag tror det beror på att det kommer nya spela undertiden, och man jämför omedvetet med dem.


signatur

Nämen!

Medlem

Jo och man hinner vänja sig vid fräckheten

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Men antagligen så var spelet för krävande, så dem kanske har sänkt grafiken för att det ska bli mer mainstream så dem kan sälja mer av spelet... till dem snåljopar som inte vill satsa lite pengar på sina game-machine´s...

tycker allt de kan slänga med den absolut bästa grafiken, har inte folk datorer som klarar't så får de ju helt enkelt bara köra på lägre inställningar minns att doom3 hade väl nå Ultra-high eller nått i den stilen på grafikinställningarna (samt Low Medium å High som vanligt då), nått som typ inga maskiner på den tiden klarade av.. eller hur det nu var..

tycker de kan fixa lite sånt här också, så att de som, något år efter att spelet släppts och just har köpt sprojlans ny dator, kan kötta på högsta grafik å bara sitta å njuuta

Medlem

Vafan, skulle ju komma ett publikt demo av ET:QW innan QuakeCon?! Ge nuuuuu!!!!!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Skrivet av nudelsdesign:

en sak jag inte fattar...
..."wanna se tufft ut"

En liten hint: du sitter på svaret själv.

Inaktiv

jag tycker fortfarande att det ser bättre ut än stela o tråkiga bf2142 men jag kanske bara snöat in mig i min quake fanboy värld sedan jag tröttnade på bf2

Medlem

Är det bara jag som stör mig på folk som skriver 'dem' när det ska vara 'de'. ?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av nudelsdesign:

en sak jag inte fattar...
..."wanna se tufft ut"

En liten hint: du sitter på svaret själv.

hahaha


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Funkateer:

Är det bara jag som stör mig på folk som skriver 'dem' när det ska vara 'de'. ?

finnz ju vettigare zaker att ztöra zig på än det. Folk zom använder z i ztället för s till exempel


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Man får se om det kommer lite filmer från quakecon :]


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av sauna:

Vafan, skulle ju komma ett publikt demo av ET:QW innan QuakeCon?! Ge nuuuuu!!!!!

Det var först o främst bara ett rykte, och det var när spelet skulle släppas i höst.
Tror inte dom släpper ett demo typ 6 månader innan fulla spelet släpps.

Medlem

Skitnerej, sluta snåla och ge demo genast!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

1
Skriv svar