Öppen Company of Heroes-beta

Medlem
Skrivet av Blomkruka:

Jag får inte uppdateringen att starta.. Den "senaste".. Går den att installera på något annat sätt eller vad är felet?

Jag tror det här löser de som har patchproblem;
"copy the patch from "my games" folder in "my documents" and pasted it in the game directory. run it from there"

...Troligtvis uppstår problemet när spelet inte är installerat på C:


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Blomkruka:

Jag får inte uppdateringen att starta.. Den "senaste".. Går den att installera på något annat sätt eller vad är felet?

Jag tror det här löser de som har patchproblem;
"copy the patch from "my games" folder in "my documents" and pasted it in the game directory. run it from there"

...Troligtvis uppstår problemet när spelet inte är installerat på C:

JAG ÄÄÄÄLSKAR DIG!!!
Tackar så hjärligt! Nu ska vi röja tyskar!

Medlem

Någon som vill spela så e jag med, går att kontakta på MSNmsngr

Kief_kraf@hotmail.com

^^


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem

Hmm, den patchade automatiskt när man skall spela online.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Fan!! Jag får "there seems to be a problem with your connection" hela jävla tiden. När jag har brandväggen på så kan jag inte ens logga in, så jag provade att stänga av den, då kan jag logga in men sen står det "there seems to be a problem with your connection". Någon annan som har samma problem?

Medlem
Skrivet av ante87:

Fan!! Jag får "there seems to be a problem with your connection" hela jävla tiden. När jag har brandväggen på så kan jag inte ens logga in, så jag provade att stänga av den, då kan jag logga in men sen står det "there seems to be a problem with your connection". Någon annan som har samma problem?

Jo men ta och sätt CoH på Allow i din brandvägg.
Normala brandväggar brukar ju fråga dig automatiskt om spelen ska tillåtas eller inte, så det borde väl inte vara något problem?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Citat:

Jo men ta och sätt CoH på Allow i din brandvägg.
Normala brandväggar brukar ju fråga dig automatiskt om spelen ska tillåtas eller inte, så det borde väl inte vara något problem?

Det är det som är konstigt för jag har satt det på Allow.

Medlem

Suck, fått hem hela Demon nu, men nu vägrar den att packa upp pga "För lite Diskutrymme" på C:

När ska dom jädra nötterna fatta att man själv vill bestämma var spelen ska ligga.

SÅ SLAPPT SKÖTT! grrrrrrr


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Inaktiv
Skrivet av Horza:

Suck, fått hem hela Demon nu, men nu vägrar den att packa upp pga "För lite Diskutrymme" på C:

När ska dom jädra nötterna fatta att man själv vill bestämma var spelen ska ligga.

SÅ SLAPPT SKÖTT! grrrrrrr

[http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313456]


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:
Skrivet av Horza:

Suck, fått hem hela Demon nu, men nu vägrar den att packa upp pga "För lite Diskutrymme" på C:

När ska dom jädra nötterna fatta att man själv vill bestämma var spelen ska ligga.

SÅ SLAPPT SKÖTT! grrrrrrr

[http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313456]

Yeah jo, har 200Gig ledigt på andra partitioner redan. Problemet är ju att jag kör en liten partition C: på "bara" 3 Gig till OSet och sedan har Temp/Program/Data Partitioner.
Spelmakarna bestämmer ju att alla ska ha alla sina filer inmosade på 1 Root-partition vilket ju är helt idiotiskt ur säkerhet/stabilitetssynpunkt.

Nu verkar det efter en del pulande iaf som att den inte kan installeras på W2k så det är väl bara att skita i detta spelet, suck.


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Medlem
Skrivet av Horza:

Suck, fått hem hela Demon nu, men nu vägrar den att packa upp pga "För lite Diskutrymme" på C:

När ska dom jädra nötterna fatta att man själv vill bestämma var spelen ska ligga.

SÅ SLAPPT SKÖTT! grrrrrrr

Temp ligger ju på c: default, inte speltillverkarens fel. Eller har jag missat nåt?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag har flyttat min Temp till en partition med mer än 6 Gig just för att slippa sådana här meddelanden. Problemet är att dom inte följer Windows inställningar utan kör med C:/dina Dokument-flaggan istället för TEMP-variablen.

Nåja även om inte jag kan köra demon själv kan jag iallafall hålla torrenten uppe för alla som kan.

Och om ni hittar ett sätt att installera på W2k så posta gärna en rad om hur.

Ha det gott.
Ses.


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Temp ligger ju på c: default, inte speltillverkarens fel. Eller har jag missat nåt?

Det går dessutom lätt att ändra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Men snälla.
Vem har INTE några gig ledigt på sin C: ?

Det slöar ju annars ner hela Windows om det inte får utrymme att "andas" nog. Fragmenteras ju sönder på nolltid annars.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Nu gäller det väl inte iofs Systemoptimering i den här tråden men:

Jag kör W2k i en c: partition på 2 Gig, nyinstallerat tar det ca 800meg.
Har min Temp-folder på separat drive och Swap-fil på ytterligare en drive väl tilltagna utrymmesmässigt.
En Program-partition som gör att jag enkelt kan backuppa mina program och spel samt en speglad Data-partition med bara Datafiler.

Speglar också mina Systemfiler i minnet istället för på Root-partitionen.
Detta gör att driven slipper accessa samma disk för både System, Program, Data, Temp och Swap-fil. Klassisk setup.

Vilket ökar hastigheten, minskar fragmentering, underlättar backup, ökar översiktligheten.

Bara om en installationsfil inte respekterar min setup från en hårdkodad installer så krånglar mitt system, så jag kan inte se att jag kan optimera det mycket mer.

Men tack för synpunkten.


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Inaktiv

Jag hade inga problem med "för lite utrymme på c:" även fast jag har ca 1-2gb ledigt där bara.
Fick välja precis vart jag skulle packa upp det så.

Medlem
Skrivet av Horza:

...Detta gör att driven slipper accessa samma disk för både System, Program, Data, Temp och Swap-fil. Klassisk setup.

Men duh, bara för att man partionerar är det inte en annan disk.
Det är fortfarande samma disk = samma arbete för samma hårddisk.

En annan sak hade ju varit om du köpt in en liten Raptordisk för att ha som C: istället för att beskurit av en partition på din redan existerande disk.
Det är lite att lura dig själv på konfekten.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Fyfan vilket roligt spel, så illa så jag inte ens har loggat in i WoW idag, verkligen sett fram emot nånting nytt o roligt, satt och hoppades på nya C&C men detta var kalas

Medlem

* Ni som inte kan patcha till 1.13 ... *

Det är en bugg i spelet som gör att man måste flytta Mina Dokument till en sökväg som inte innehåller åäö, som på svenska Windows är det "c:\Documents and Settings\Administratör\Mina Dokument" , jag var tvungen att flytta den till D:\Mina Dokument då funkar det fint att patcha igen.

Länk till tråden jag gjorde i forumen om denna bugg.
http://www.forumplanet.com/planetcompanyofheroes/topic.asp?fi...

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av Horza:

...Detta gör att driven slipper accessa samma disk för både System, Program, Data, Temp och Swap-fil. Klassisk setup.

Men duh, bara för att man partionerar är det inte en annan disk.
Det är fortfarande samma disk = samma arbete för samma hårddisk.

En annan sak hade ju varit om du köpt in en liten Raptordisk för att ha som C: istället för att beskurit av en partition på din redan existerande disk.
Det är lite att lura dig själv på konfekten.

Jovisst och det var det jag menade, ursäkta om jag uttryckte mig oklart.

Kontentan var iaf att jag tycker det är trist att dom inte låter mig välja Temp och Program-directories. Jag har mer förtroende för mig själv än för Windows.


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Medlem

Så underbart spel, helt otroligt


signatur

En styck signatur.

Medlem

Kan man se vilken version av spelet man har? Installeras patchen av sig själv? Eller måste man ladda ner den någon annanstans?
Förrut när jag försökte logga in så installerades en patch var det den nyaste? Det är den ända gången jag lyckades logga in, får there seems to be a problem with your connection hela tiden.

Medlem

Relic entertainment gör det igen, ett solit RTS med sköna action segment.

Dock en och annan grafikbugg nu i beta stadiet.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Relic entertainment gör det igen, ett solit RTS med sköna action segment.

Dock en och annan grafikbugg nu i beta stadiet.

Shadows på Low är ingen höjdare, inte Effects heller (Flamethrowern ser mer ut som olikfärgat papper som sprutas ut)

Skrivet av Jsson:

Jag fattar itne.. betalar ni för ett membership på fileplanet för att få hem filen eller? jag har en serial men lyckas inte få hem filen... Hur gör man?

Nej du, man behöver inte vara en subscriber, du behöver bara ha ett gratis gamespy/fileplanet-konto. Jag vet att det kan vara lite svårt att hitta det eftersom de försöker hårt att få dig att betala för deras tjänster, men du ska kunna hitta det när du försöker ladda ner filen. Det kommer antagligen upp en ruta som säger att du inte är inloggad/medlem, ska finnas en register-grej någonstans.

Medlem
Skrivet av Jsson:

Jag fattar itne.. betalar ni för ett membership på fileplanet för att få hem filen eller? jag har en serial men lyckas inte få hem filen... Hur gör man?

När du har hittat den filen du vill ladda ned (när du har registrerat dig) så klicka på ladda ned (nu betan), då kommer det komma upp flera servrar varav de första (översta) är för betalande på Fileplanet, scrolla ned och du kommer att hitte 2-3st speglar som är public (icke-betalande). Anledningen är att betalande inte behöver vänta och de har en högre nedladdningshastighet än oss andra...

Plus - använd IE, jag provade med Opera första gången och det crashade, deras sida gillar inte den...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Funkade fint med Firefox

Medlem

Är det fler som har problem med att ändra graffeinställningarna? Varje gång jag ändrar dem så går de tillbaka till defaulten.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Roligaste spelet sedan bf2

Inaktiv

riktigt grymt det här!!!

blir stressigt som fan ibland

Medlem

Verkar ju uppenbarligen som ett bra spel, om man nu fått igång det vill säga. Kommer så långt som lobbyn, men det är stört omöjligt att joina eller hosta en server utan att det krashar eller bara vägrar connecta. Plus att felmeddelanden konstant kommer upp och tjatar om problem med anslutningen.

Skriv svar