Just Cause står på egna ben

Robot
Medlem
Just Cause står på egna ben

drägel....


signatur

Nämen!

Inaktiv

müms!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv
Medlem

Ska köpa spelet för att stödja svensk spelutveckling. Får hoppas på ett demo dock.

Sen skulle inte jag jämnföra det med Far Cry, snarare Boiling Point + GTA = Just Cause.

Lyckligtvis stod det ingenting om boiling point.

Rolig jämförelse med klubban och hjulet, man får hoppas på att det är mer än bara sälj-snack.
Jag kommer ihåg när jag inte ville spela StarCraft på ett lanparty (för jättelänge sen) för det var ju bara "en lam rip-off på red alert". Oj vad fel jag hade...

Förhoppningsvis är JC starten på en helt ny sub-genre med fria stunt-centrerade spel. Att de har "rippat GTA" kan man ju knappast beskylla dem för, hela spelbranscen går ju mot öppnare gameplay där man kan använda allt som finns i världen.

Medlem

3 års utveckling
*Hostar* Lägg till några år så får ni den rätta siffran.

Inaktiv

Känns lite konstigt att de bara säger att det släpps i September, men inget fast datum. Det är bara en månad från nu.

Men det ser intressant ut.

Inaktiv

Detta blir nog ett direkt köp


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Odd äger, han är kung!


signatur

---
Boo!

Skrivet av NeoWeo:

3 års utveckling
*Hostar* Lägg till några år så får ni den rätta siffran.

Avalanche har väl bara funnits som företag i 3,5 år?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Phosphor:

Odd äger, han är kung!

Rockgrabben med vassa pennan, right?


signatur
Antikvitet

Avalanche är coola eftersom de är en av Sveriges största spelutvecklare, men de har aldrig släppt något spel.

Jag kan tipsa om att jag skrivit en förhandstitt av Just Cause som finns i nästa nummer av PC Gamer som kommer i slutet av augusti. Tyvärr fick jag inte lägga ut artikeln här på sajten eftersom den var exklusiv för PCG.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Shock:

Avalanche är coola eftersom de är en av Sveriges största spelutvecklare, men de har aldrig släppt något spel.

Är det där samma sak som att "EA inte är coola eftersom de är störst i världen men släpper spel allt for ofta?"


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Hipshot:

Är det där samma sak som att "EA inte är coola eftersom de är störst i världen men släpper spel allt for ofta?"

Ungefär. EA är ju ganska coola.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

3 års utveckling
*Hostar* Lägg till några år så får ni den rätta siffran.

Du vet inte vad du pratar om.

Medlem

...å andra sidan, vad ska han säga? "Jo, det är typ samma sak som GTA" Eller nåt i den stilen. Ungefär som på ett pressmöte med Activision då en reporter från Superplay (han jobbar inte där nu vad jag vet) ställde den lysande frågan kring X-Men "Är ni nöjda med spelet?". Vad ska de säga då, "nej, vi tycker vi kunde gjort bättre ifrån oss".... Nästa fråga från killen var btw "Är ni nöjda med samarbetet med Marvel". VM i värdelösa frågor.

Det var dagens cyniska inslag. Just Cause verkar vara rätt nice. Kan bara hoppas på att det är det också.


signatur
Medlem

Men den viktiga frågan till Avalanche är nu - är dom nöjda med spelet?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar