Branschen fortsatt orolig för Playstation 3

Robot
Branschen fortsatt orolig för Playstation 3
Medlem
Branschen fortsatt orolig för Playstation 3

Komer fortfarande aldrig köpa ps3 beroende på de titlar som kommer. Att blu-ray spelare är med är ingen ursäkt att sätta ett konsolpris på 6000kr, och sen ska man ha spel som kostar 600kr, dvs. att startpaket kommer gå på nästan 7000kr, nej tack.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tror inte att jag kommer skaffa någon av konsollerna. Tröttnar av någon anledning alltid på TV-spel. Vill sitta med PCn mest ändå.
Men OM jag köper någon tror jag det blir en Wii. PS3 är alldeles för dyr om den kostar 6k.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

jap spelet är för dyra alldrig kommer jag betala 600kr - 700kr för ett spel
spelear inge roll om det är xbox eller playstation

jag tror de kommer förlora många kunder bara p.g.a detta dyra priser för spelen.

Medlem

Förstår inte vad Atari gnäller om. Skulle det vara nån nyhet att priset kommer bli högt och att lanseringen sker i november ?

Medlem

Dom gnäller nog om att de som förläggare får bristfällig information från Sony för att planera upp lanseringar.


signatur

Patrick
Producer@DICE

Var det verkligen någon som på allvar trodde att de första titlarna (från EA) på PS3 skulle se bättre ut än motsvarande 360-spel?
Snacka om att hävda det uppenbara...

Medlem

För grafik är allting i spelvärlden... eller? ~~


signatur

osv.

Medlem

Jag e själv lite halv orolig. Jag hade tänkt förboka ps3:an. Men med allt snack om oron från utvecklare och andra så börjar jag bli tveksam. Tänk om ps3:an verkligen blir en total flopp, då har man en dyr damm-samlare. I försig har man en blueray, men jag hade ändå tänkt gå HD-DVD linjen i filmväg. Så jag vet inte... jag ska nog vänta med ps3 och se hur det går... spelet jag vill ha vid lansering är "Resistance-Fall of Man".. verkar grymt


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

första generationen av nya konsoller är aldrig bra...
altid nån bugg/designfel som måste fixas till efterått....

är det inte så att det kommer att vara en ps2 i ps3 eftersom dom har inte riktigt blivit klara med emulationen......
så den kommer att bli billigare när dom fixat det hela och slipper bygga in den......

heh..har för mej emulatorn i xbox0 är lite halvtaskig...klarar inte ens alla spelen...
ps2 klarade spela alla psx spel jag stoppade i den...
FÖRUTOM POY POY2
å vad arg jag är på dom....
poypoy är kul som fan...världens bästa spel...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av MacCoy:

första generationen av nya konsoller är aldrig bra...
altid nån bugg/designfel som måste fixas till efterått....

är det inte så att det kommer att vara en ps2 i ps3 eftersom dom har inte riktigt blivit klara med emulationen......
så den kommer att bli billigare när dom fixat det hela och slipper bygga in den......

heh..har för mej emulatorn i xbox0 är lite halvtaskig...klarar inte ens alla spelen...
ps2 klarade spela alla psx spel jag stoppade i den...
FÖRUTOM POY POY2
å vad arg jag är på dom....
poypoy är kul som fan...världens bästa spel...

Och fightermaker, det var typ dom ps1 spel den inte klarade av

Flakmonkey

Tror dock inte tillverkligen av konsoler är något större problem... jag menar Xbox 360 fick ju problem med det eftersom tillverkligen började bara någon månad innan lanseringen... Sony har redan börjat montera ihop Playstation 3

Medlem

Hoppas det floppar hårt.

Inaktiv

Jag e rätt lugn, ska fixa min på relledagen å min nya TV :). Den kommer att se vacker ut brevid min 360.

Till alla som kommer att skriva att den e dyr och att dom inte kommer att köpa den, gör inte det Då vet jag att jag får min istället. omg lol ffs supercheees

Medlem

Vill ha MGS4 och final fantasy innan något som helst floppar

Medlem
Skrivet av RozZy:

Hoppas det floppar hårt.

En fanboys önskningar


signatur

yolo

Flakmonkey

Även om man inte tänker köpa en specifik konsol själv så förstår jag inte varför man skulle vilja att den floppar? Konkurrens främjar bara branschen och om Microsoft, Nintendo eller Sony skulle bli ensam herre på täppan skulle livet som gamer bli betydligt tråkigare.

Medlem

Håller med om det...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

1
Skriv svar