Harvest: Gehenna Shuttle

Medlem
Harvest: Gehenna Shuttle

Denna fiende är också ny-gammal. Den finns inte i SGA-versionen, men några har redan stött på den i samband med Black Dragon. En nyhet är dock att skytteln i framtiden även kommer att dyka upp på eget bevåg...

Gehenna Shuttle

Gehenna Shuttle är ett militäfordon som används som ett vapen. Dess motorer ger den en hög hastighet och den är fylld med högexplosiva ämnen som detonerar när den når fram till sitt mål. Skytteln skickas både från långa avstånd eller teleporteras in på slagfältet med hjälp av 'Black Dragon'. Skytteln tål tyvärr inte lika mycket som de andra skeppen, en brist som lyckligtvis kompenseras med anfall av stora kvantiteter!

#blogg

Antikvitet
Harvest: Gehenna Shuttle

Den där lilla jäkeln! Är den bästa taktiken för att nå Black Dragons att bygga ut pylons och defence towers till dem? De lyckades alltid lägga sig på precis rätt avstånd för att mina missiltorn inte skulle nå.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Nä, det är inte bästa taktiken... De stannar nämnligen när de har en byggnad "inom räckhåll", så om du bygger ut din bas så flyttar du bara på den gränsen (så de hamnar ännu längre ut). Man är så illa tvungen att bygga några missiltorn för att slå ut dem.

I vår nuvarande version finns det iofs två nya sätt att kontra dem Man kan dels länka ihop lasertorn så att de får längre räckvidd, och dels kan man bygga ut energy links och sätta dem i "overcharge"-läge. Kaboom säger det då!

Antikvitet

Jag diggar er påhittighet!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Kan man testa spelet någonstans? Finns ju i filarkivet, men det är väl en äldre version?

Medlem
Skrivet av Rosenson:

Kan man testa spelet någonstans? Finns ju i filarkivet, men det är väl en äldre version?

Jo, det är SGA-versionen. Vi kommer att släppa ett öppet beta-test så fort grafiken är färdig till den "första planeten".

1
Skriv svar