Visa din spelsamling för andra FZ-användare

W2k
Medlem

Problemet med betygsättning verkar ha med webbläsarkompatibilitet att göra. Tydligen har jag lyckats använda nån FF-specifik finess. Använd Firefox tills dess jag kommit hem och kan fixa problemet. Sitter på jobbet nu.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

ah förklarar saken


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Om man (helt ärligt) har sålt/gett bort/lånat ut till tvivelaktiga personer eller (gud förbjude) slängt spelen så ska man inte ha de dem i samlingen va?

För ett antal år sedan så sålde jag typ 20-30 spel till den lokala secondhandaffären. Helt galet att man fick typ 50 spänn per spel även om det var *RIKTIGT* värdelösa spel. T.ex. hade jag ett antal mer eller mindre värdelösa expansioner till Warcraft II. Kriminellt värdelösa sådana med typ 10 dåliga banor i multiplayer, men det gav pengar det med

Man har ju inte plats att förvara allt (i alla fall inte jag) och jag vet inte hur det är för er andra men själv tycker jag det är hyfsat pinsamt med spelkartonger i bokhyllan... eller så de syns överhuvudtaget. Kalla mig traditionell men det enda i mediaväg som jag visar upp synligt är böcker. CD-skivor och DVD-filmer och spel gömmer jag...

Det jag har svårast att förstå av allt är de som laddar hem spel/filmer och skriver ut fodral och har i bokhyllan. *DET* är i mitt tycke tio gånger värre än själva nedladdningen... Och att lägga till spel även i en virtuell lista här, som man inte köpt och ägt, tycker jag vore moraliskt förkastligt!

I alla fall: rolig funktion.

Medlem

jag kan inte se hur många spel jag själv äger, eller om jag är blind.
om det nu inte går, skulle det vara trevligt om det skulle kunna gå att fixas


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Trevlig funktion.
På första plats för mig hamnar nog Anarchy Online. Aldrig har jag spelat ett så pass beroendeframkallande spel.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av noaxark:

Skulle vara enklare med ikryssbara rutor bredvid titlarna eller nåt. Det vore även bra om man kunde ladda en skitfet sida med alla spel på en gång, så att man slipper bläddra.

Kryssa i ftw!


signatur

tjenare!

Medlem

Ett förslag:

När man nu går in på sin profil, och tittar på sin topplista, i mitt fall bl.a Baldurs Gate 2 - ser ut på följande vis:

"Sjutton andra medlemmar äger Baldur's Gate II: Shadows of Amn, varav sjutton har det som favoritspel."

skulle vara kul om man kunde länkas till en ny sida där man ser vilka de här 17 användarna är.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Det tog sin tid men nu är man klar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

bra funktion
tänkte bara eftersom det finns så grymt många spel, skulle man inte bara själv kunna fylla i såna som inte finns manuelt istället?


signatur

thank you, come again

W2k
Medlem
Skrivet av huxflux:

bra funktion
tänkte bara eftersom det finns så grymt många spel, skulle man inte bara själv kunna fylla i såna som inte finns manuelt istället?

Det finns några problem med det som gjort att vi inte kunde ha med möjligheten att skriva in spelnamnen för hand. Det främsta är att folk skriver lite olika, stavar kanske fel eller använder stora/små bokstäver på olika sätt. Därför skulle det bli extremt svårt att veta vem som hade spelet när vi väl lade till det. Av samma skäl skulle medelbetygen inte funka, för systemet kan inte veta att Pelle som har skrivit "q3" och Jocke som har skrivit "Quake III Arena" egentligen har samma spel. Det skulle heller inte gå att automatiskt koppla på länken till spelsidan för Q3 när den väl kom upp, om vi nu låtsas att det spelet inte fanns i spelsamlingen från början.

Om man nu ser spelsamlingen enbart som ett sätt för er medlemmar att visa upp era samlingar så kanske detta inte verkar vara nåt stort problem. Men även om vi på FZ är väldigt snälla så måste vi ha nån nytta av spelsamlingsfunktionen själva också. Och då är saker som medelbetyg och att ha alla spelen i vår databas väldigt viktiga. Hoppas ni fattar.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Skulle ta hela veckan för mig att göra detta


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av IceMan:

jag kan inte se hur många spel jag själv äger, eller om jag är blind.
om det nu inte går, skulle det vara trevligt om det skulle kunna gå att fixas

Klart det går, lille Ice Gå till din profilsida så ser du att det står "Visa spelsamling (X spel)" uppe vid fotot, precis under "Mina privata meddelanden".


signatur

Robin,
Frilansare

Skrivet av w4rhog:

Ett förslag:

När man nu går in på sin profil, och tittar på sin topplista, i mitt fall bl.a Baldurs Gate 2 - ser ut på följande vis:

"Sjutton andra medlemmar äger Baldur's Gate II: Shadows of Amn, varav sjutton har det som favoritspel."

skulle vara kul om man kunde länkas till en ny sida där man ser vilka de här 17 användarna är.

Absolut, alla som registrerat sig på filmtipset.se vet vad som önskas.
Att kunna jämföra sina spel och betyg emot andras. Hittar man någon med liknande smak är deras listor ett utmärkt ställe hitta "nya" spel man kanske skulle gilla.

Medlem

waaaaah, Planescape: Torment är felstavad som Planetscape i listan! Hädare!

Flakmonkey
Skrivet av DrAbraham:

waaaaah, Planescape: Torment är felstavad som Planetscape i listan! Hädare!

Är det ju inte alls de!

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av DrAbraham:

waaaaah, Planescape: Torment är felstavad som Planetscape i listan! Hädare!

Är det ju inte alls de!

haha, det gick fort att rätta till visst

Medlem

Som någon nämnde tidigare, tyvärr kommer det antagligen bli så att vissa personer kommer att lista även nedtankade spel vilket jag tycker är tråkigt.

För mig så platser inte ett "piratat" spel i en samling.
Jag försöker på inget sätt påskina att jag aldrig haft piratspel i min hylla men att räkna dem till samlingen gör jag inte.

Medlem

Gillar verkligen funktionen, har lagt in alla mina spel som jag har BETALAT för. Men vissa spel finns inte i databasen. T.ex Runaway 1. Och Gangsters 1. Och hidden and dangerous. Silver fanns inte där heller

Redaktör
Medlem

hmm, har mest retrolir till äldre konsoller & datorer, men ett litet gäng spel skall man väl kunna få ihop från listan.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

http://www.fz.se/spel/?id=4856

Otogi 2 - det absolut bästa spelet till xbox"PUNKT!"

W2k
Medlem

Nu skall de buggar jag fått vetskap om vara fixade. Om någon hittar något mer, säg till! (Det går fortfarande bra att anmäla saknade spel i den här tråden.)


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem
Skrivet av xplejjn:
Skrivet av IceMan:

jag kan inte se hur många spel jag själv äger, eller om jag är blind.
om det nu inte går, skulle det vara trevligt om det skulle kunna gå att fixas

Klart det går, lille Ice Gå till din profilsida så ser du att det står "Visa spelsamling (X spel)" uppe vid fotot, precis under "Mina privata meddelanden".

ahh underbart, min ängel för idag!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Känns som en ganska onödig funktion för annat än statistik. Är ju knappast så att någon går in i någon annans profil för att se hur många spel denne personen har.
Kanske var det som var meningen också?

IMHO är flera av de nya funktionerna väldigt onödiga, hade mycket hellre sett ett fungerande filarkiv och bättre bildarkiv istället för en buddylist.

W2k
Medlem
Skrivet av Chimme:

IMHO är flera av de nya funktionerna väldigt onödiga, hade mycket hellre sett ett fungerande filarkiv och bättre bildarkiv istället för en buddylist.

Allt kommer i sinom tid. Jag kodar helt enkelt det enklaste först

Förresten skulle jag inte kalla spelsamlingen onödig, då den för första gången gör det möjligt för våra medlemmar att sätta sina egna betyg på spel och visa dessa för andra, något som tidigare bara funnits i extremt begränsad utsträckning. Vi har så att säga brutit FZ:s monopol på betygen på vår egen sajt. Visst kan man avfärda det som statistik, men såna saker kan vara rätt nyttiga ibland.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem
Skrivet av W2k:
Skrivet av Chimme:

IMHO är flera av de nya funktionerna väldigt onödiga, hade mycket hellre sett ett fungerande filarkiv och bättre bildarkiv istället för en buddylist.

Allt kommer i sinom tid. Jag kodar helt enkelt det enklaste först

Förresten skulle jag inte kalla spelsamlingen onödig, då den för första gången gör det möjligt för våra medlemmar att sätta sina egna betyg på spel och visa dessa för andra, något som tidigare bara funnits i extremt begränsad utsträckning. Vi har så att säga brutit FZ:s monopol på betygen på vår egen sajt. Visst kan man avfärda det som statistik, men såna saker kan vara rätt nyttiga ibland.

Word.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Word.

Alltid lika irreterande att se misslyckade svenskalärare tillföra noll till en tråd med sitt onödiga utalande om någons text. SLUTA!:down:

ON TOPIC: Mycket trevlig funktion, dessutom kul att själv se vad man har ståendes i hyllan. Keep up the good work FZ!:up:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Säger som några andra i tråden, Vore bra med en sida med klicka i boxar.
Så man inte behöver gå in på varenda spel för sig och lägga till.
För min del ligger problemet i att jag faktiskt har en väldans massa orginalspel i mina hyllor.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Jag tycker att det här är ett finfint tillskott av FZ. Det är inte meningen att det skall fylla en så förbannat stor betydelse, men FZ Crew vet hur man knyter till sig besökarna. Ju mer man engagerar folk, desto oftare återkommer dom för att till sist bli torsk på sidan.

Ni som smågnäller kan gå & lägga er. Om ni inte gillar funktionen - använd den inte. Den sabbar ju inget annat för er ändå.

Jag uppmuntrar därför sådant här som göra att man kan skapa sig en egen identitet på FZ. Gillar även det där med olika ranking i forumet, baserat på antalet inlägg. Det blir nästan som man vill samla på dessa inlägg för att till sist få uppleva en ny "level". Smart move.


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av conthox:

Word.

Alltid lika irreterande att se misslyckade svenskalärare tillföra noll till en tråd med sitt onödiga utalande om någons text. SLUTA!:down:

Då var ditt inlägg lite som att kasta sten i glashus.

("misslyckade svenskalärare"?)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar