Blizzard söker RTS-folk - nytt Starcraft på g?

Robot
Blizzard söker RTS-folk - nytt Starcraft på g?
Medlem
Blizzard söker RTS-folk - nytt Starcraft på g?

Hoppas hoppas hoppas


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Det börjar väll bli dax nu för ett nytt StarCraft spel nu när dom lagt ner Ghost


signatur

8)

Inaktiv

Ja sa ju de!


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Inaktiv

vill man verkligen ha ett star craft i 3d?
aja, så länge dom skippar hero grejen och upkeep med nån limit på vad det nu var 80 gubbar?
måste ju ha minst 150 zerglings! x]

Medlem
Skrivet av F3D:

vill man verkligen ha ett star craft i 3d?
aja, så länge dom skippar hero grejen och upkeep med nån limit på vad det nu var 80 gubbar?
måste ju ha minst 150 zerglings! x]

Helt klart!
Gör de en WC3 av SC så kommer jag gråta blod.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Yay! blir till att välja mellan detta och UT2017.

Medlem

Nästan så att man tjuvskjuter i kallingarna när man läser det.

Starcraft 2 ftw.

Inaktiv

bah....dom få göra klart diablo 3 först


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av MacCoy:

bah....dom få göra klart diablo 3 först

second that!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av MacCoy:

bah....dom få göra klart diablo 3 först

Diablo 3, om det händer ojojojojoj. Min sociala bit kommer bli 0%!

Nakdelen med nytt starcraft, CS:S effekten, ingen kommer att vilja spela ett sämra snyggare starcraft. Inte jag allifall.

Medlem

WeDDe sålänge de håller samma stil så håller det.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hellre Diablo 3 än Starcraft 2 iaf!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inaktiv
Skrivet av F3D:

vill man verkligen ha ett star craft i 3d?
aja, så länge dom skippar hero grejen och upkeep med nån limit på vad det nu var 80 gubbar? måste ju ha minst 150 zerglings! x]

Verkligen inte, de förstörde ju warcraft-serien med 3an...

Men jag tvivlar väl på att de gör ett nytt spel i 2D, men man kan alltid hoppas.

Skrivet av WeDDe:

Nakdelen med nytt starcraft, CS:S effekten, ingen kommer att vilja spela ett sämra snyggare starcraft. Inte jag allifall.

...Om de skulle göra en remake utan nya features, och om enbart multiplayerdelen skulle räknas, så kanske du skulle ha rätt...

Medlem

Vore grymt kul om de gör ett SC2, Blizzard är ju kända för att göra fantastiska uppföljare.
Men jag håller med om att jag inte vill se ett WC3 i rymden utan ett SC med bättre grafik och möjlighet till långa onlinematcher.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv

Herrejävlar det här är något att se fram emot! Jippi

Medlem

blir nog ett ny warcraft spel gillar inte starcraft


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Niceuuu! kan James "Jim" Raynor komma tillbaka och smäcka lite ass, han har ju lite att ta igen efter att Fenix fick bita i det sura äpplet!

Medlem

På tal om Blizzard, Warcraft & Starcraft. Är det bara jag, eller är SC & WC3 historian väldigt lika?

Medlem
Skrivet av Pooslice:

På tal om Blizzard, Warcraft & Starcraft. Är det bara jag, eller är SC & WC3 historian väldigt lika?

Nog du, Warcraft loren är mycket djupare än vad starcraft är sen att storyn handlar om olika factioner som slåss mot varandra... ja jo

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Pooslice:

På tal om Blizzard, Warcraft & Starcraft. Är det bara jag, eller är SC & WC3 historian väldigt lika?

Nog du, Warcraft loren är mycket djupare än vad starcraft är sen att storyn handlar om olika factioner som slåss mot varandra... ja jo

Kan ju bero på att WC har haft 3 spel (4 med WoW) och ett gäng expansioner på sig, medans SC har haft ett spel och en expansion.

Medlem

Starcraft 3 före alla andra blizzard grejer! låt de vara sant!

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Pooslice:

På tal om Blizzard, Warcraft & Starcraft. Är det bara jag, eller är SC & WC3 historian väldigt lika?

Nog du, Warcraft loren är mycket djupare än vad starcraft är sen att storyn handlar om olika factioner som slåss mot varandra... ja jo

Kan ju bero på att WC har haft 3 spel (4 med WoW) och ett gäng expansioner på sig, medans SC har haft ett spel och en expansion.

mja, kan ju diskuteras också när "loren" började skriva också. Har inte så stor koll på det men vid WC3 kanske?

Medlem

Nejdå, Warcraft-lore blommade speciellt ut i warcraft 2, manualen är den bästa som någonsin gjorts till ett spel.

Men starcraft har också ganska mycket matnyttigt i sin manual. Skulle gärna se ett nytt starcraft, blizzard gör bäst rts storymässigt tycker jag, multiplayerbiten lämnar jag åt andra.

Medlem
Skrivet av toern:

Nejdå, Warcraft-lore blommade speciellt ut i warcraft 2, manualen är den bästa som någonsin gjorts till ett spel.

Just därför man ska bojkotta dvd fodral till spel, dom rymmer ju inte en ordentlig manual


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Jag tror nog att ett 3d starcraft kan bli riktigt bra. Vi har ju lite bättre datorer nu än WC3 så mer gubbar ska nog itne vara ett problem och jag tyckte fakiskt att WC3 var riktigt bra, lite mer besviken på WoW men det är ju inte i riktigt samma stil som ett eventuellt SC2

Medlem

Hoppas på ett SC2, bara de inte förstör det med hjälte-RPG-grejen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Äh, varför ska dom göra ett nytt spel? Dom har ju sitt favorit-guldfarming-spel WOW. Dom kommer aldrig behöva göra ett nytt spel.

Dessutom har ju många stora nyckelpersoner på Blizzard hoppat av, så vi har ju tur om det äns blir bättre än sänka skepp.

Det kanske har märkts nu, men jag har inte mycket optimism över för Blizzard. Dom är helt enkelt insnöade och övervintrade.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Skrivet av conthox:

Hoppas på ett SC2, bara de inte förstör det med hjälte-RPG-grejen.

Hjälte-RPG-grejen var ju helt klar en av de bästa nya sakerna i WC3.

Jag vill ha mer saker som uppmanar spelaren att värna om sina enheter och evakuera skadade gubbar, laga dem och sätta tillbaka dem i kriget. Att ösa ut karaktärslösa, anonyma enheter som man medvetet skickar mot döden sabbar ju stämningen så mycket.
Så mer "personlig utveckling" för enstaka enheter, fler unika karaktärer och mer micro-management med inventories och liknande är helt klart önskvärt.

Om sen är lämpligt att "levla" och placera ut XP, och ha detta i multiplayerspel kan dock diskuteras...

12
Skriv svar