Gratisveckan för Red Orchestra snart igång

Robot
Inaktiv
Gratisveckan för Red Orchestra snart igång

Jag är beredd!
11min kvar

Medlem

Det går då inte snabbt att förladda

Medlem

nu jävlar ska det pangas lite kuta-skjuta spel! :):P:D

Inaktiv

aaaah! vänta på mig!!
jävla tyskar!!

Medlem

Borde ha någon server alla FZare kunde samlas på


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Medlem

skulle vara trevligt om vi kunde samlas någonstans ja

Inaktiv

Puh. Ja vad ska man säga. har precis testat det och tycker att spelet är kanon realistiskt! Precis så som jag vill ha det i ett wII spel. Är rätt svårt i början men man kommer in i det när man har spelat det ett tag. Snipern är bara för skön! Bara så skön ;). Det som var lite dålgit var väl att det såg relativt B ut, själva modellerna hur dom rör sig såg väl inte så jätta bra ut. Blod och slaffs när man dör, mycket stort pluss! :P. Banorna var riktigt tuffa också.

Tur att man har en snabb dator och kan välja Sniper klassen hela tiden, stackars dom som har ltie slöare ;).

Skägg.
10 Chambers

Jag rekommenderar alla att testa det över helgen, ett kanonlir helt enkelt.


signatur
Inaktiv
Skrivet av spiken:

Jag rekommenderar alla att testa det över helgen, ett kanonlir helt enkelt.

Dito. Ett varningens finger dock för grafik, hög inlärningströskel samt för att samspelet spelare emellan verkar ha fått sig en smärre törn iom gratisveckan. Antar att det tar lite tid för folk att vänja sig vid spelet, men idag var första gången jag fick stå och gasta efter ammunition i fem minuter utan resultat samtidigt som jag upplevde min första spawn-TK.

Dock ett kanonlir.

Inaktiv

In på DBDUK-servern med er!
Då kan jag äga er ikväll

Medlem

Ni som vill ha bättre graffe på med 6x AA och 16x AF det får spelet att se grymt bra ut

Medlem

Så, nu har jag också spelat det ett tag. Lite blandade känslor.

Gillade att det var realistiskt och ljudet och det mesta av spelet i övrigt.

Det som var lite tråkigt var det bemötande som flera personer fick av den "ordinarie" communityn, de skrev ganska tykna saker och sa åt andra att dra därifrån till DoD: S, CS m.m. Sa att de var trötta på alla kassa spelare. På ett sett kan jag förstå dem, att servrarna blir fulla med "gratisspelare" så det förstör för de som betalat, men det ger ju inget bra rykte + att de själva varit kassa i början...

Aja, skall testa lite till och göra det outhärdligt för veteranerna


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Jo men man kan bli rätt trött på OMFG!! WTF !?!? WHERE IS MY XHAIR THIS SUCKS !!

Medlem

spelet sög! slösa inte tid på detta. Ingen känsla, riktigt dålig grafik. Köp gamla hederliga Battlefield 1942 istället.

Inaktiv
Skrivet av Sharpblade:

Så, nu har jag också spelat det ett tag. Lite blandade känslor.

Gillade att det var realistiskt och ljudet och det mesta av spelet i övrigt.

Det som var lite tråkigt var det bemötande som flera personer fick av den "ordinarie" communityn, de skrev ganska tykna saker och sa åt andra att dra därifrån till DoD: S, CS m.m. Sa att de var trötta på alla kassa spelare. På ett sett kan jag förstå dem, att servrarna blir fulla med "gratisspelare" så det förstör för de som betalat, men det ger ju inget bra rykte + att de själva varit kassa i början...

Aja, skall testa lite till och göra det outhärdligt för veteranerna

Det där har jag stört mig på sen spelet släpptes. Intressant att se hackordningen där, för i DoD-forumen ber man också folk dra tillbaka till CS

Har försökt hjälpa folk så gott det gick, men det brast när nåt nöt hoppade in i min vagn och körde oss rakt in i fiendens AT-eld samtidigt som han blankt ignorerade order från tornet om att stanna. Sånt händer dock även med "vana" spelare så han fick sig en rejäl avhyvling.

Sen önskar jag att det fanns något som känner av om man betalat för spelet eller ej så att jag kunde sätta ett par skott i nacken på alla gratistestaras som TK-ar i Spawn, utan att för den sakens skull bli kickad efter två TKs...

Inaktiv
Skrivet av igloo-:

spelet sög! slösa inte tid på detta. Ingen känsla, riktigt dålig grafik. Köp gamla hederliga Battlefield 1942 istället.

Varför kan folk bara inte inse att de testat något som inte är deras kopp te. Spelet suger inte, det är riktigt hårt och intensivt för någon som tycker om taktiskt pangande. Grafiken lämnar på sina ställen en hel del att önska, men det är jävligt sekundärt. Adrenalinkicken när man slåss mot tre T34:or med sin tiger är inte av denna världen (tror vi tog 30 träffar innan vår vagn till slut dukade under. Slog ut två av ryssvagnarna och den tredje brann som en fyr på stäppen när han fick in sin sista träff).

Medlem
Skrivet av igloo-:

spelet sög! slösa inte tid på detta. Ingen känsla, riktigt dålig grafik. Köp gamla hederliga Battlefield 1942 istället.

Fordonen i BF känns som plastiga små gokarts i jämförelse med RO, och infanteridelen ska vi inte ens prata om. Jag tror snarare det är din spelsmak som suger.

Medlem

Spelet är kanon, köpte det innan releasen (10% rabatt ffs!)

Men man tröttnar när public lirandet börjar kännas trisst,
finns i stort sett ingen klanscen alls.

De flesta som spelar public är såna nubes också, inte så att
de är dåliga, men de ska alltid ha en "egen" tank osv.
Kan ju lugnt påstå att en tank blir 100% effektivare
med två i crew (kulsprutan kan ju föraren bemanna när man står stilla.

Medlem

Då lirar du på helt fel servrar isf. Och hur fan kan man ens jämföra ett sånt overkligt spel som bf1942 med Ro ? Patetiskt...

Inaktiv

Inte testat det ännu men det verkar som om det är ganska likt WW2 online...

Grafiken sög men ett spel i dess skala och med en unik realism gjorde spelet sjukt kul att spela!


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Man bör tänka att grafikmotorn är ganska gammal och har man det i bakhuvudet så är det inte crappy grafik.

Spelar inte ro så mycket men tycker det är helt ok inställning,
på dom flesta servrar är man ganska förlåtande mot tk eftersom ibland så har folk en färmåga att knata rakt på en granat som man kastat en sec innan

Sen på vissa avstånd är det i princip omöjligt att se om det är fiende eller friend. och då händer det att man sätter en kula i pannan på kompisen framför


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av igloo-:

spelet sög! slösa inte tid på detta. Ingen känsla, riktigt dålig grafik. Köp gamla hederliga Battlefield 1942 istället.

Fordonen i BF känns som plastiga små gokarts i jämförelse med RO, och infanteridelen ska vi inte ens prata om. Jag tror snarare det är din spelsmak som suger.

sorgligt att du måste ta till personangrepp för att försvara detta dåliga spel. Inse fakta, spelet är dåligt och en dag inser du det oxå.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Då lirar du på helt fel servrar isf. Och hur fan kan man ens jämföra ett sånt overkligt spel som bf1942 med Ro ? Patetiskt...

Jag jämförde inte, utan rekommenderade BF1942. Det ska vara roligt att spela, inte segt och pinsamt dåligt.

Medlem

igloo-, vågar man fråga hur mycket tid du har gett spelet?

RO har en betydligt högre inlärningströskel än t.ex bf1942.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av igloo-:

sorgligt att du måste ta till personangrepp för att försvara detta dåliga spel. Inse fakta, spelet är dåligt och en dag inser du det oxå.

Ditt första inlägg var sorgligt, och förtjänade därför inget bättre än så. Din personliga åsikt är heller inte fakta, utan just bara en åsikt, växer du någonsin upp så inser du nog också det en dag.

Inaktiv

Precis, först när jag kom in på servern skrattade jag åt grafiken och känslan men när jag gav det mer tid så började jag gilla det mer och mer, men jag håller med igloo till viss del, det första jag tänkte på när jag såg spelet var battlefield1942, princip samma grafik nästan :O. Men det är skoj med ett spel som är så svårt så det tar långtid och lära dig, då slipper man alla fjortisar som inte "orka" sig.

Inaktiv

@igloo: "OMGZ!! WHERE IS ARES MY KROSHAIRS!! LOL!!! DIS GAM SUXXxx!!!111"?

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Sen på vissa avstånd är det i princip omöjligt att se om det är fiende eller friend. och då händer det att man sätter en kula i pannan på kompisen framför

Det kanske mest snopna man kan uppleva är väl när man haft en eldstrid med någon på långt avstånd, på tex Kaukasus. Ingen lyckas riktigt träffa och efter att tryckt i ett nytt fempack skott i bössan får man in en fullträff bara för att omedelbart få upp "Du har blivit auto kickad för excessive teamkill"
Jag tror default server inställningen är tre st innan kick. En del servrar har fixat så man kan förlåta teamkill, vilket ju är bra. Det är bittra strider och så ska det va!

12
Skriv svar