Branschens reaktioner på E3-bantningen

Robot
Medlem
Branschens reaktioner på E3-bantningen

En mässa där de portar alla stora utvecklare ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

...eller bara portar EA och Sierra/Vivendi?
De är ju ändå de två onda superskurkarna i spelindustrin


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Skrivet av nyheten ffs:

have the Spice Girls reunite

no wai!!
I knew something good was gonna come out of this!
viva foreeeveeeeer

nej men seriöst, e3?...gdc pls

Inaktiv

Alla ska väl ha en relativt lika chans att visa upp sina spel.
Ju fler titlar man har att visa upp, desto mindre tid har du för var och en av dom.
Vem vet, det kanske bli nåt positivt av en sån utveckling, till exempel att utvecklarna ordbajsar mindre och visar/pratar mer väsentliga saker.

Medlem

Spelar nog ingen större roll. Nu har nog de här killarna som uttalar sig mer erfarenhet och kunskap, men E3 fungerade inte särskilt bra för att främja och få allmänheten intresserade, såvitt jag kunde se.

År efter år har det ju ändå varit samma människor som följt spelnyheterna i tidningar och på internet, som vetat om E3. Alla icke spelare jag pratat med om E3 har bara tittat blankt på mig, och sagt, "E-vadåförnågot?" Jag håller nog med den där Michael Pachter:

"I think that's patently obvious that we're going to lose [the spectacle of E3]. But if you watch the 11 o'clock news during E3, they don't show anything. The news is "The video game industry has its annual trade event," and they show these guys walking around dressed as Spock or whatever. I guess that makes the public is aware that there's an event, but it doesn't make anybody go buy a game. And certainly you've never, ever seen mainstream coverage on ABC News that says the game of the year was BioShock."

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

text

Sant. Patcher har så rätt... Jag själv visste ingenting om E3 innan jag blev intresserad av spel på allvar.
Då hade ändå spelat datorspel rätt länge också.

1
Skriv svar