Fördelar och nackdelar med Playstation 3

Robot
Fördelar och nackdelar med Playstation 3
Medlem
Fördelar och nackdelar med Playstation 3

borde inte för o nackdelar vara lika många ?

Flakmonkey

Varför måste det vara så? visserligen brukar det vara så, men knappast något måste Tycker man att något har fler fördelar än nackdelar så vore det väl dumt att hitta på nackdelar bara för att de ska vara lika många?

Medlem

ehm, varför är ken en nackdel? Men iaf, känns som dom flesta punkter på nackdelar är byggda på spekulationer, som tex, "Troligen många basenheter som är fel på" :S


signatur

Nämen!

Flakmonkey

mjo, men spekulationer som bygger på historia, och historia har ju en tendens att upprepa sig Playstation och Playstation 2 hade ju sina problem i början, även om det inte var helt hemskt

Flakmonkey
Skrivet av Struggle:

ehm, varför är ken en nackdel?

Förmodligen för att hans uttalanden inte alltid är de som "gamers" vill höra... som det här att det inte är en konsol, utan en dator till exempel... Han säger en hel del dumma saker helt enkelt ^^ Jag menar även om han tycker att det är en dator, så borde han veta att det inte är det folk vill höra...

Citat:

Men iaf, känns som dom flesta punkter på nackdelar är byggda på spekulationer, som tex, "Troligen många basenheter som är fel på" :S

Inaktiv

Kommer PS3 spel komma att kosta mycket mer än XboX360 spelen eller vadå? (läste bara det snabba som FZ crew hade samanfattat)

Ken snubben vet jag inte heller så mycket om.


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

Köper du ps3 på siba, får du 2 st xbox360 för samma pris

Inaktiv

Glömde en av det viktigare fördelarna:
Linux!

Sen så kan man ju fundera över varför maskinen bara uppfattas som "lika bra som de andra". Detta gäller väll mestadels enbart för tex Ea Games (läs Money making bitches) som släpper spel till samtliga platformar och därför inte optimerar dem för varje konsoll.
Med PS3 Only spel som t.ex Gran Turismo HD så kommer vi få mer godis. För övrigt så är väll hela grejen en stor spekulation.

Samma gäller för "Felande enheter" grejen. Även om PS3 skulle ha fler felande enheter än vilken annan konsoll som helst så täcks detta av fabriksgarantin och bör ej ens kommenteras.

Vad jag vet så tillverkar Asus stora delar av enheterna så kvalitet bör vara det sista konsumenter behöver ora sig över.
Felen kan dock sitta i kärnorna som inte tillverkas av Asus men inte heller detta oroar mig.

Stor enhet?!? Jag försvarar Sony även på detta område. Vad väljer ni? En måtligt större enhet eller en som är för liten för kylningen och därför låter som ett reaplan? En basenhet är dessutom ämnad för stationärt bruk annars skulle den smällas ihopp med en lcd (läs PSP).
Storleken kommer troligen även krympa innom det närmsta året då PS3 var tänkt att tillverkas i mindre nanometer teknologi vilket genererar mindre värme vilket bidrar till mindre enhet.

För övrigt en bra artike... Nej föresten, det va inge.
Blä på associatedcontent.com

Flakmonkey
Skrivet av Outzider:

Kommer PS3 spel komma att kosta mycket mer än XboX360 spelen eller vadå? (läste bara det snabba som FZ crew hade samanfattat)

Ken snubben vet jag inte heller så mycket om.

Beror väl på vad du tycker är mycket mer... men de har väl sagt att de inte kommer höja priset nämnvärt, om ens något alls... de borde ju inse att höjda spelpriser bara kommer gynna konkurrenternas situation

Inaktiv

Hur många 360 du än köper tror jag du inte kan spela MGS4 på det så jag köper nog ett PS3 och en lite WII =P


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Inaktiv

Ja 360 spel priserna är ju ganska saftiga enligt min plånbok i alla fall. Ja de vissar sig väl.


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

Med tanke på Sonys historia vad gäller garantiärenden och hårdvarurevideringar så är kvaliteten på produkten av extrem vikt.

Vad gäller spel så är det en del saker vilka PS3 är bra mycket sämre än tex 360.

Men visst, dom är bättre på priset. Mycket, mycket bättre. Bra mycket bättre på att snacka skit med.

Nu skall jag åka iväg med min bil, vilken drivs av en *konstpaus* Emotion Engine.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

pmsl lmao på nackdelarna ...

Inaktiv

"
This is an incredible flawed article and I can't help to wonder if you have payed attention to Sonys comments. The PS3 is a computer and the benefits of this are to many to list since it opens a world of possibilities. For instance, listing 3rd party gear is like listing 3rd party hardware for a PC. No mention of Linux as a an incredible strength? Endless possibilites of the PS3 as a media station..? Come on!

http://www.lasseman.se/2006/07/16/playstation-3-the-inexpensi...

"

Att göra en sån här lista med mer "tekniska" och fasta saker är ju en sak... Men en Playstation 3 känns helt enkelt inte som att den har något att göra på marknaden. Min kompis brukar säga att vill man ha prestanda är det datorn som gäller. Det Playstation 3 kan skryta med är antingen prestanda eller direkt kopierat från Nintendo eller X-Box. Nintendo kommer med spelkänsla och X-Box med Microsofts fulla stöd (visst, de uppskattas väl inte av alla här, men de är ändå ett av världens största företag)

Medlem

Artikeln skriven av en helgjuten fanboy?


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Gullefjun:

Artikeln skriven av en helgjuten fanboy?

Tja, 360-fanboys påstår att den är skriven av en PS3-fanboy... och PS3-fanboysen påstår att den är skriven av en 360-fanboy...

Ingen av grupperna är nöjda, vilket är ett gott tecken imo

Inaktiv

En till nackdel, Blue Ray skivor är som en alpha001 mod?.

Medlem

spelen kommer nog att kosta runt 700 - 800 kr skulle jag tro. Eller samma som 360 600 - 700 kr


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Palla... 360 är max vad plånkan plockas fram till och en sådan
köper man ju för att kunna lira alla next-gen spel 2006-2007
utan att behöva uppgradera (Vilket är syftet med console).

Menee asså priset på ett ps3 ehh seriöst köper hellre
en ordentlig dator som pallar Crysis isf.

Och vad gäller jämförandet av 360,Ps3 är dem ju
bra och dåliga på olika saker , skulle säga att man
borde basera sitt val på vilka spel man vill ha
även om en mängd är multi-platform så
är en hel mängd det inte.:)

Inaktiv

"Ingen rumble-funktion"

kan ju tyvär inte säga att man saknar rumble. känns det verkligen så mycket mer real när det vibrerar i händerna på en för att man åker av banan eller får en spark i huvudet?

Medlem

Intressant artikel, läsvärd men som många säkert vet ska man ta det med en nypa salt. PS3 kan bli helt okej så det lär blir en tuff fight mellan MS och sony.
Hoppas att SONY:s kundsupport är bättre än MS. Får höra väldigt ofta att kunder som köpt 360 inte fått någon hjälp av MS vid felanmälan. Time will tell..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag tycker det är asvettigt att köpa en dator man itne kan uppgradera.

Och visst, Sony är så jävla glada för att låta folk modifiera och skriva mjukvara och att inte alls använda proprietära lösningar.

Kolla PSP, som exempel.

Om man är ute efter att få en fet mediadator som kör Linux så behöver man ju knappast köpa en PS3.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Nosnos:

mjo, men spekulationer som bygger på historia, och historia har ju en tendens att upprepa sig Playstation och Playstation 2 hade ju sina problem i början, även om det inte var helt hemskt

Hade den? Mitt PS2 är nog bland dom första i Sverige, och det fungerar utmärkt än. Men dom kanske hann få bort dom värre sakerna innan det lanserades här iofs.

Medlem
Skrivet av Steffe@Swec:
Skrivet av Nosnos:

mjo, men spekulationer som bygger på historia, och historia har ju en tendens att upprepa sig Playstation och Playstation 2 hade ju sina problem i början, även om det inte var helt hemskt

Hade den? Mitt PS2 är nog bland dom första i Sverige, och det fungerar utmärkt än. Men dom kanske hann få bort dom värre sakerna innan det lanserades här iofs.

lasern var lite cp i dom första konsollerna, jag fick en av den modellen men min höll till ett par månader tillbaka när lasern la av helt dock så har jag 2 st sedan länge iallafall ;P en moddad och en omoddad heh

Medlem

det finns inga nackdelar med ps3


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av Phobo:

det finns inga nackdelar med ps3

kunde inte sakt de bättre själv... ialllafall inte så som de ser ut på pappret men det återstår o se

Flakmonkey

Alltså den stora nackdelen är ju priset, bryr man sig inte om det så tycker iaf jag att det är svårt att se något som skulle vara direkt dåligt med konsolen... skulle vara att rumble är borta, det är ju en rätt trevligt funktion faktiskt...

Inaktiv

Är jag ensam om att vara trött på sådana här trådar?

Leder ju inte direkt till något...


signatur

"Jesus loves me yes I know"

12
Skriv svar