Fördelar och nackdelar med Playstation 3

Medlem
Skrivet av eDy:

Är jag ensam om att vara trött på sådana här trådar?

Leder ju inte direkt till något...

WORD!!! Helt meningslöst, ps3 finns ju inte ens ute än. Så allt är spekulationer. Lägg ner, köp en eller köp en Wii... det är spelen som är det viktigaste för mig. Jag har en 360, och jag lär nog köpa en ps3 också. Om ps3 misslyckas som en konsoll, så har jag åtminstone en "billig" blueray spelare... så kommer jag se på det...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

åå längtar PS3, verkar bli en våt drömm )
inge larv namn eller barn consoll som wiiiiiiiiiii


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag kommer med största säkerhet äga alla next generation konsoller, sen ska jag bestämma mig och whina som fan överallt sen när det visar sig vilken som var kass. Riva upp varje gammal tråd där folk förespråkat både de ena och det andra

Medlem

mm samma här, bättre köpa alla, så får man svar på alla frågor


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Varje fördel har en nackdel och varje nackdel har en fördel....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Att P3 har blue ray är väll ingen nackdel det måste snarare vara en fördel att ha en enda blue ray skiva att sätta i sin P3 istället för i 360 som "Halo 3" ska ligga på, 5 skivor som man då är tvungen att avbryta sitt spelande för att gå fram och byta en skiva och om man då samtidigt råkar stöta till konsolen lite så riskerar man samtidigt att konsolen ska repa sönder skivan och då sitter man där med och lär inte vara så glad alls.
Sedan så går det ju även att ha fler lager i blue ray (är inte säker på hur många men helst säker på minst 2) som då gör att det inte är en 25Gb skiva utan en med 50Gb på och då skulle spelen vara enorma. Tänk att då sitta med dagens spel med 40 speltimmar och jämföra det med de 300 speltimmarna på ett spel som samtidigt är bättre grafikmässigt. Sedan med den snabba processorn som P3 sitter med gör så att de skulle kunna ha spel som är betydligt mer krävande än de till 360.
Sedan att P3 ändrade sin kontroll och lade till sin Tilt teknik som gjorde kontrolen mer vädelös än vad deras första till konsolen såg ut att vara är ju ingen fördel. Sedan tror ja inte riktigt på att P3 till skillnad från 360 kommer bli tvungen att byta ut sitt kylsystem efter att haft ute sin försäljning i nåra veckor och inte heller bli tvungna att släppa en extra fläkt att sätta fast på konsolen som låter som en lastbil bara för att höjja livslängden hos sin konsol. Sen ska P3 ha ett internet som talar Gb istället för Mb. Det som fattas för P3 är väll deras spel, de skulle behöva fler spel än nånsin nu, och då menar jag sånna spel som är specialicerade på P3 så att de får visa vad deras konsol verkligen går för.

Medlem

Du verkar tro på varje ord Sony försöker sälja till dig?? För det första, tydligen så kommer spelskivorna till ps3 bara vara Bray skivor på 9gb, det som du kanske vet är lika mycket som en dual-dvd klarar av, så spelen kommer nog inte bli speciellt mycket "bättre" eller större till ps3. Inte iallfall i början, plus att spelen kommer bli dyrare än 360 spelen, och om du äger en 360 så vet du att 360 spelen är redan rätt så dyra.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Flakmonkey

en singlelayer BD-disc håller 25GB, 50GB för den dubbla... rätt logiskt när man tänker efter

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Du verkar tro på varje ord Sony försöker sälja till dig?? För det första, tydligen så kommer spelskivorna till ps3 bara vara Bray skivor på 9gb, det som du kanske vet är lika mycket som en dual-dvd klarar av, så spelen kommer nog inte bli speciellt mycket "bättre" eller större till ps3. Inte iallfall i början, plus att spelen kommer bli dyrare än 360 spelen, och om du äger en 360 så vet du att 360 spelen är redan rätt så dyra.

Jag har inte en aning om vart du har fått din information ifrån men ja, det är fysiskt möjligt.

Skivor behöver inte ha antingen 25gb eller 50gb.
Tryckta skivor är Custom Size så möjligt att Sony satt en standard på 9bg till lanseringen men som sagt. Har aldrig sett info som tyder på detta.:\

Medlem
Skrivet av F3D:

"Ingen rumble-funktion"

kan ju tyvär inte säga att man saknar rumble. känns det verkligen så mycket mer real när det vibrerar i händerna på en för att man åker av banan eller får en spark i huvudet?

Rumbel finns inte för att dom har den dära flycontrollmokafjongen, you know what!

Inaktiv

Köp den eller prova hos nån när den släpps, svårare är det inte för att sitta och spekulera är fan som att gå på dass och vänta på att man ska skita istället för att gå när man ska!

Inaktiv

Jag förstår att det är saftigt att betala 600-700 kr per spel, men jag tycker nog inte konsolägarna ska gnälla så överdrivet över en engångsavgiften för en PS3;

För de 6 laxarna ni lägger ut har ni alltså en komplett mediastation, inte helt olik en spel-PC.
Inte behöver ni uppgradera heller, eller dras med buggar för den delen, för i princip allt som kommer till konsol är färdigputsat och optimerat i minsta detalj.
Till råga på allt kommer maskinen att hålla i 3 år, utan tidigare nämnda uppgraderingar.

Om man ser på det hela med det perspektivet låter det inte som en dålig affär.
Isåfall är det betydligt svettigare för oss PC-fantaster.

12
Skriv svar