Demo: Saints Row

Robot
Medlem
Demo: Saints Row

Har längtat efter det här spelet, ska gå testa nu... har tankat färdigt precis. kommer tillbaks me lite feedback snart...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Ska bli kul att se ifall det kan mäta sig med GTA


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Tankar demo:n nu!
Tror knappast att det mäter sig med Grand Theft Auto serien (speciellt i synnerhet San Andreas) men det är alltid kul med demo:s till 360:n ^^

Medlem

GTA är övervärderat sen efter gta 1&2 -.- har typ kört igenom halva vice city resten har jag tröttnat efter typ första uppdraget på resten

jnx
Medlem

GTA:SA är den bästa i serien tycker jag.

Ska bli skoj att testa detta..

Medlem

Det här blir nog ett bra GTA substitut... var typ som San Andreas, fast bättre tycker jag personligen... med lite mer optimering så kommer det här bli riktigt bra!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

jnx
Medlem

Grymt, kan inte klockan bli 17.00 nu då så man kan dra hem och lira

Medlem

Bilfysiken kan behöva en rejäl omarbetning. Det är inte ens i närheten av GTA's, eller ens Need for Speed: Most Wanted's bilfysik. Känns lådbilsstyrning lång väg (a lá "Gudfadern") och ragdoll fysiken är en aning skumm.
Åker man på en uppercut flyger ens kropp likt en vante, minst en och halv meter upp i luften och man ser helt livlös ut under "färden". Känns bara konstigt :/

Dock ska de vapen som finns med i demon få en varm kram då de äntligen låter äkta och ger en mer gedigen, realistisk känsla. Något exempelvis 9 mm i GTA serien misslyckades med. Att vapnet avger ett "klickande" ljud när ingen ammunition finns i klippet är som grädde på moset

Dock tycker jag faktiskt att de kunde ha lagt in någon sorts reaktion hos människorna man springer upp till och trycker av i ansiktet på, precis som i "Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty". Gärna springa och skrika litegrann

Medlem

Bwaah, synd att man blivit avstängd från Live pga. att jag inte betalat, får ta och punga upp med stålarna idag tror jag.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Bwaah, synd att man blivit avstängd från Live pga. att jag inte betalat, får ta och punga upp med stålarna idag tror jag.

Har du inte betalat Live eller Internet?? För även om du inte har Guld i live, så kan du ju hämta demo´s med silver kontot... om du nu inte visste det redan??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Gullefjun:

Bwaah, synd att man blivit avstängd från Live pga. att jag inte betalat, får ta och punga upp med stålarna idag tror jag.

Har du inte betalat Live eller Internet?? För även om du inte har Guld i live, så kan du ju hämta demo´s med silver kontot... om du nu inte visste det redan??

Jodå, självklart vet jag det MS har ett konstigt betalningssystem dock, mitt kreditkort gick ut i maj och jag valde att inte förnya förens efter sommaren.

Microsoft har däremot fortsatt att förse mig med guld-status tills rätt nyligen, då jag fick reda på i ett argt mail att jag blivit avstängd tills jag betalat en fin liten räkning på 138 SEK :).

Jäkligt dåligt tycker jag, men vad gör man.


signatur
Medlem

skumt... så har det aldrig blivit för mig... men jag tror dig... det är ofta så företag lurar vanligt folk...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Riktigt skönt demo =D pipebomb Hellelulia!!hehe Kabom flyger saker överallt =D stark rekomendation =D

Inaktiv

Skitspel och totalt omoraliskt tema. Kassa kontroller och grafik som ser ut som det gjorde för fem år sedan.

Medlem
Skrivet av Subb:

Riktigt skönt demo =D pipebomb Hellelulia!!hehe Kabom flyger saker överallt =D stark rekomendation =D

... tills det att de fixat bilfysiken. Vilken är usel.
Men pipebombs? Vart hittar man det? *nyfiken*

Medlem

Men det här spelet som alla andra GTA typ av spel är inga simulator spel.. Så förvänta inte perfekt bil fysik och pistol ljud... Spelet är mer om uppdragen och mer "kul" än "äkta"...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av jkrassman:

Skitspel och totalt omoraliskt tema. Kassa kontroller och grafik som ser ut som det gjorde för fem år sedan.

Erhm.. du kanske ska ta en titt på hur spel såg ut 2001 innan du uttalar dig.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Skönt spel ska lätt införskaffas! Men varför loggas man ut från live när man startar det grymt irriterande.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Men det här spelet som alla andra GTA typ av spel är inga simulator spel.. Så förvänta inte perfekt bil fysik och pistol ljud... Spelet är mer om uppdragen och mer "kul" än "äkta"...

Men hur kommer det då sig att GTA serien (främst San Andreas här också) har en grymt bättre bilfysik, men samtidigt är fördjävligt roligt?

Dessutom påstod jag att ljudeffekterna var det positiva i Saint's Row. Inte tvärtom. I alla fall när det kommer till de tillgängliga vapen.

Att ett spel är mindre kul bara för att det är realistiskt är ju snicksnack. Om man satte in mer "realism" i San Andreas och gav en möjligheten att gå in i folks hus och hem för att exempelvis smita undan polisen, skulle ju vara hur grymt som helst. Inte tvärtom.

I de avseende att bilfysiken ska vara mer "realistisk" anser jag ha rätt. De är bra mycket roligare om det är "GTA"-styrning än den lådbils styrning Saint's Row, för tillfället, dras med.

Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:
Skrivet av Subb:

Riktigt skönt demo =D pipebomb Hellelulia!!hehe Kabom flyger saker överallt =D stark rekomendation =D

... tills det att de fixat bilfysiken. Vilken är usel.
Men pipebombs? Vart hittar man det? *nyfiken*

Du kan köpa dem i vapenaffären efter ngt uppdrag sedan e det bara å leka av =D:up:

Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Gullefjun:

Bwaah, synd att man blivit avstängd från Live pga. att jag inte betalat, får ta och punga upp med stålarna idag tror jag.

Har du inte betalat Live eller Internet?? För även om du inte har Guld i live, så kan du ju hämta demo´s med silver kontot... om du nu inte visste det redan??

Jodå, självklart vet jag det MS har ett konstigt betalningssystem dock, mitt kreditkort gick ut i maj och jag valde att inte förnya förens efter sommaren.

Microsoft har däremot fortsatt att förse mig med guld-status tills rätt nyligen, då jag fick reda på i ett argt mail att jag blivit avstängd tills jag betalat en fin liten räkning på 138 SEK :).

Jäkligt dåligt tycker jag, men vad gör man.

Jag vet vad man gör, man läser de avtal man tackar ja till.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Citat:

Jag vet vad man gör, man läser de avtal man tackar ja till.

Aw, wise arse, tyvärr står det ingenstans i det avtal du accepterar att Microsoft fortsätter belasta ditt konto när ditt betalkort gått ut/slutat fungera.

"Du godkänner att Microsoft debiterar dig samt att du betalar med den angivna Betalningsmetoden. Du betalar för alla inköp i förskott."

"Tjänsten kan sägas upp vid prenumerationsperiodens slut om du inte har ett Debiteringskonto eller inte har valt att förnya prenumerationen automatiskt genom att din Betalningsmetod debiteras, och/eller inte har angivit ett förbetalt kort för att förnya Tjänsten."

Har betalat månadsvis till spelföretag i över 4 år, från SOE till Blizzard och aldrig har de fortsatt förse mig med en tjänst när de inte kan debitera mitt kreditkort? Är ju helt absurt.


signatur
Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av jkrassman:

Skitspel och totalt omoraliskt tema. Kassa kontroller och grafik som ser ut som det gjorde för fem år sedan.

Erhm.. du kanske ska ta en titt på hur spel såg ut 2001 innan du uttalar dig.

Ja och?

Medlem

Har lirat demot nu ett tag efter jobbet, och efter jobbet har jag en del aggressioner inom mig. Vill brukar resultera i att jag hoppar över uppdragen till fördel för så kallad slakt. Är det bara jag som tänkt på att det var lite väl lät att undkomma rättvisan?
I GTA så blev det verkligen jobbigt. Visserligen är det här en demo version och jag antar att det kommer poliser med bättre vapen efterhand. Men det var inte speciellt svårt att bara sätta i hagelsvärm i höger dörren o sen ta den andra polisen direkt efter. har sprungit runt så här i 45min utan att bli dödad lr busted. Jag tycker iaf att spelet har bra potential och jag kommer garanterat köpa det när det släpps.

Medlem

Köpa och köpa.. köp det på Game isåfall.
Där har de öppet "game" köp i 10 dagar.
Vilket innebär att du kan sitta hemma i soffan och testa spelet i upp till 10 dagar och sedan lämna tillbaka det om du ansåg att det sög.
Grymmt bra! Då slipper man känna att man kastat 700:- på ingenting (inga svin heller).

1
Skriv svar