Hårdvaran i Wii avslöjad?

Robot
Medlem
Hårdvaran i Wii avslöjad?

Hahahahaha! Hårdvaran i Will låter extremt perverst

EDIT: Bra att ni ändrade

Inaktiv

Still getting one


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Kan någon förklara för mej är det ett skämt lr? det verkade inte särskilt imponerande:S lr har jag massuppfittat något?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Kan någon förklara för mej är det ett skämt lr? det verkade inte särskilt imponerande:S lr har jag massuppfittat något?

HAhahaaha! Sicken jävla typo =P

Medlem

yay! tipstack!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Kan någon förklara för mej är det ett skämt lr? det verkade inte särskilt imponerande:S lr har jag massuppfittat något?

Var har du hållit hus ? det har varit känt sen länge att Nintendo aldrig planerat att konkurrera med MS och Sony rent prestandamässigt utan de satsar mer på unika ider och roliga saker.

Medlem

Wää wäää wäää.... bara whine om att det inte är imponerande. Skiter väl i hårdvaran... VAR är de underbara spelen? giv :<~


signatur

osv.

Inaktiv

Om ni läser i forumet på maxconsole så upptäcker endel personer att det finns en pdf som följer med wii "dev kits" som har exakt den här informationen. Problemet är bara att den pdf:en gjordes i mars, då wii fortfarande kallades för "Revolution". Sedan dess kan mycket saker hända och chansen (risken) att Wii fortfarande tänker vara så *dålig* i höst när det kommer ut är ganska liten.
Alltså: Ta nyheten med stora skopor salt!
Och glöm inte, Mhz är inte hela världen

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Tommy_h:

Kan någon förklara för mej är det ett skämt lr? det verkade inte särskilt imponerande:S lr har jag massuppfittat något?

Var har du hållit hus ? det har varit känt sen länge att Nintendo aldrig planerat att konkurrera med MS och Sony rent prestandamässigt utan de satsar mer på unika ider och roliga saker.

Visst, visst, självklart. Jag hade inte väntat mig mycket...men detta? Specsen är ju närmare original-xboxens än något annat... visst kan man göra mycket med konsolhårdvara, men magisk är den väl inte?


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

Är detta de slutgiltiga siffrorna får de då fan komma med ett riktigt bra pris annars kan de glömma att jag köper en xbox med ett zelda spel där man kan fiska trådlöst.


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv
Skrivet av snyft:

Är detta de slutgiltiga siffrorna får de då fan komma med ett riktigt bra pris annars kan de glömma att jag köper en xbox med ett zelda spel där man kan fiska trådlöst.

ahahhaha bra sakt

Hade någon tänkt köpa Wii för prestandan eller? Det har ju varit känt, ja, hur länge som helst i stort sett, att den inte kommer att vara i närheten lika kraftig som X360 eller PS3. Det man betalar för är inte kraft, utan en unik kontroll. Ifall det är värt det eller ej är ju upp till var och en sedan.

Lite ontopic då, jag tror inte att dessa specs är riktiga. Men de är säkert inte särskilt långt ifrån heller.

Flakmonkey

Hoppas för allt i världen att Nintendo inte skjuter sig själva i foten med Wii... beror ju helt på hur stor vikt spelvärlden lägger på grafiken när det väl kommer till kritan... är ju många som säger att grafiken kvittar, men vi får se hur det blir när det är dags att betala för konsolen och spelen...

Medlem

NES/Famicom hade också ganska långsam hårdvara i jämförelse, kolla vad den sopade mattan med de mera högpresterande konkurrenterna

Flakmonkey
Skrivet av Forcie:

NES/Famicom hade också ganska långsam hårdvara i jämförelse, kolla vad den sopade mattan med de mera högpresterande konkurrenterna

Hade Master System så mycket bättre grafik? var väl den enda riktiga konkurrenten...

Inaktiv
Skrivet av Lie|:

underbara spelen?

jo men dom kommer!

Super Mario Bros Wii
Super Mario Bros Wii2
Super Mario Bros Wii3
Super Mario...
Super Mario...
Super Ma.....*falls over and dies*

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Hade Master System så mycket bättre grafik? var väl den enda riktiga konkurrenten...

Tänkte mer på att NES var mycket populärare än de samtida i nästa generations konsoler, Mega Drive och PC Engine. Det var ju inte förrän SNES:en kom som den började tappa.

Synd att vi inte fick hit Famicom Disk System, briljant idé. Gå till spelbutiken med din diskett och få ett nytt spel för motsv 30 kr på den tiden.

Famicom var ju lite som C64:an var för oss, mer av en hemdator, och det fanns bl.a. tangentbord, modem, magnetkasettdrive, diskdrive och programmeringsspråk att skaffa till. Har för mig det är något känt spel som är skrivet av en amatör i hemmet på sin Famicom.

Medlem

Äh jävla snack om speccs, prova den när den kommer och se om ni gillar den istället. Jag personligen tror att Wii kommer revolutionera när den väl släpps men som sagt only time will tell.

Inaktiv
Skrivet av Orrefan:

Om ni läser i forumet på maxconsole så upptäcker endel personer att det finns en pdf som följer med wii "dev kits" som har exakt den här informationen. Problemet är bara att den pdf:en gjordes i mars, då wii fortfarande kallades för "Revolution". Sedan dess kan mycket saker hända och chansen (risken) att Wii fortfarande tänker vara så *dålig* i höst när det kommer ut är ganska liten.
Alltså: Ta nyheten med stora skopor salt!
Och glöm inte, Mhz är inte hela världen

nu är det inte det som finns i jag bryr mig om utan alla gammla sköna lir och känslan i de nya spelen. men jag är väldigt tveksam till att det sker några större om ens några hårdvaruändringar alls när konsolen är så nära release. för att kunna motsvara behovet måste den gå i produktion väldigt snart.

Jag tycker det ser ut som att de har rättat till kanske det största problemet som fanns med gamecuben: För lite minne!

JB
Medlem

700MHz från en CPU kan ju kanske motsvara 1500MHz på en annan, beroende på hur de är uppbyggda.

The megahertz myth
http://a256.g.akamai.net/5/256/51/cc9bb4c82bc746/1a1a1aaa2198...

Medlem

Nintendo DS är väl ett bra exempel på att prestanda inte är det viktigaste. PSP är ju betydligt kraftfullare men DS säljer ju riktigt bra och man läser ju nästan bara positiva saker om den här på forumet och negativa om PSP. tycker själv att DS känns lite som en lite-version av Wii istället för handkontrollen har man touch-screen, som man kan använda på alla möjliga innovativa sätt.
Och som vissa andra skriver här: skit i prestandan det är spelen som betyder nåt. Är de bara roliga så ordnar sig allt. Och jag tycker de flesta spelen till Wii verkar vara väldigt roliga att spela.

Flakmonkey

Känns dock som att DS framgång jämfört med PSP beror mer på att PSP misslyckats på spelfronten snarare än att DS är så otroligt bra... konkurrensen med PS3 och Xbox 360 blir nog betydligt hårdare, även om de nu nischar sig rätt hårt... framgången hänger ju helt på handkontrollern, hur den tas emot och kanske framförallt om de kan marknadsföra sig tillräckligt så att "normala" människor lägger märke till den och blir intresserade...

Medlem

Fast det jag menade var ju inte att DS är "otroligt bra" den har ju prestanda ungefär som N64 sägs det. Det är ju spelen till den som är grymma, finns säker ett antal roliga spel PSP också men det verkar ju vara betydligt bättre utbud av bra spel till DS. Alltså...spelen gör maskinen.

Flakmonkey

Jo men spelutbudet till nintendo DS är ju inte det bästa heller. Tycker inte det finns alltför många AAA-titlar, men betydligt fler än till PSP iaf... så vad jag menar är att det måste komma många fler bra spel till Wii än till DS för att den ska kunna "vinna" över 360 och PS3... konkurresen är ju så otroligt mycket större

Nosnos, DS:ets spelutbud är bannemig det bästa som hänt spelvärlden sedan axelknapparna Inte så många AAA-titlar som dessutom hypas som det (och lever upp), men desto fler AA- och definitivt-köp-titlar istället. Ifall Wii blir något liknande återstår ju att se, marknaden är ju annorlunda och Sony dominerar mer. Men man kan ju hoppas.

En bra början är Trauma Center: Second Opinion, en unik spelupplevelse som bara kommer till Wii (förutom DS ) och dessutom verkar kung.

Skrivet av peak_performance:

En bra början är Trauma Center: Second Opinion, en unik spelupplevelse som bara kommer till Wii (förutom DS ) och dessutom verkar kung.

YAAY! Trauma Center:under the knife till DS förtjänar defenitivt bättre betyg än vad det fick...;)

Medlem

Men det är där ni gör ett stort misstag... Nintendo tänker inte tävla mot 360 och Ps3, dem har en egen tävling... Dem har inte chans mot ms och sony, så dem satsar mer på "gamers", såna som vill ha bra spel, och mer "Svensson´s", såna som inte vill slänga 4000-6000kr på en konsoll!! Dem kommer ju garrat köpa Nintendo... så Wii kommer sälja som smör ändå!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Flakmonkey

Inte säkert att "Svensson" kommer skaffa Wii, de "Svensson" som jag känner blir betydligt mer imponerad av bra grafik än sättet du lirar spelen på... Ställ upp maskinerna bredvid varandra i en spelbutik och jag tror nog de flesta kommer vilja ha en PS3 eller Xbox 360. Ungarna kommer säkerligen vilja ha det, de ser ju bara på baksidan av förpackningen och tar det som ser häftigt ut, inte det som nödvändigtsvis är roligast att spela.

12
Skriv svar