Hårdvaran i Wii avslöjad?

Skrivet av Nosnos:

Inte säkert att "Svensson" kommer skaffa Wii, de "Svensson" som jag känner blir betydligt mer imponerad av bra grafik än sättet du lirar spelen på... Ställ upp maskinerna bredvid varandra i en spelbutik och jag tror nog de flesta kommer vilja ha en PS3 eller Xbox 360. Ungarna kommer säkerligen vilja ha det, de ser ju bara på baksidan av förpackningen och tar det som ser häftigt ut, inte det som nödvändigtsvis är roligast att spela.

De flesta Svensson (och de flesta ungar) fattar inte ens skillnaden mellan avancerad och enkel grafik. Skull inte fördvåna mig om de knappt såg någon kvalitetsskillnad mellan Shadow of The Colossus och Oblivion.

Jag tror du underskattar casual gamers. Skillnaderna mellan Wii och 360/PS3 är nog tillräckliga tror jag

Men ifall Nintendo lyckas locka en annan målgrupp betyder det ingenting, The Sims någon? Nintendogs? Singstar? Det är med denna fokus på andra målgrupper som Nintendo har en stor möjlighet chans, och de vet om det.

Medlem

Vad jag menar med Svenssons är just såna som inte bryr sig så mycket om grafiken, inte mer än priset. Barnen kommer garanterat vilja ha ps3 och 360, men alla föräldrar har inte råd att slänga halva lönen på en maskin, när dem kan få en för halva priset... så tänker dem flesta föräldrar som inte är så insatta i spel m.m

Själv har jag redan 360 och kommer köpa en ps3... så jag försvarar inte Nintendo, men man ska inte jämföra äpplen med päron, det är 2 olika ting..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Flakmonkey

Visst är de olika, men de är ändå på samma marknad, precis som äpplen och päron Kommer också köpa alla tre och jag hoppas att Wii kommer bli en succé men vissa verkar tro att den ska frälsa spelmarknaden och göra Nintendo till den stora dominanten igen... och det tror jag inte riktigt på

Medlem

ja men jag menar vad jag har hört och läst skulle det ju vara 4 processorer med 2.5 ghz vardera:S


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar