Reservoir Dogs debutfilmat

Robot
Medlem
Reservoir Dogs debutfilmat

Skönt att musiken verkar få följa med


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Redaktör

Japp, även att vissa scener hänger med. The Godfather var ingen höjdare (typiskt filmspel, går mer på namnet än "spelkänslan"), men det var verkligen trevligt att känna igen de miljöer och den handling man färdades genom. Men, hur fan gör man ett spel på Reservoir Dogs som ens kommer i närheten av förlagan? Det absolut bästa ur Vice City och San Andreas, kanske. Men de spelen är ju redan gjorda...


signatur
Medlem

Jag har faktiskt inte ens sett filmen... får ta och göra det i veckan

Redaktör
Medlem

Dödstraff på de som inte sett filmen!

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Dödstraff på de som inte sett filmen!

Do your worst and I shall respawn in your dreams to haunt you for eternity, bwahaha!

Kikade på imdb.com och märkte att jag sett en liten snutt av filmen på tv för länge sen när jag fick se att de hette "Mr. White", "Mr. Orange" osv

Dock tyckte jag inte trailern var särskilt het, så jag tror nog jag skippar spelet. Ska fortfarande ta och se filmen dock

Redaktör
Skrivet av Gagoff:

Ska fortfarande ta och se filmen dock

Kan redan nu säga att det är det klokaste du gjort i ditt spelliv.

Rullen heter förresten "De hänsynslösa" på svenska. Och vänner av Nile City bör särskilt uppmärsamma Mr Blondes bensindunks-/rakknivsdans...

Citat:

Clowns to the left of me
Jokers to the right, here I am
Stuck in the middle with you


signatur

Mja... kan detta verkligen bli bra...?

Inaktiv
Skrivet av Burzum Mashtar:

Mja... kan detta verkligen bli bra...?

jora, gta var ju faktiskt kul i 30 minuter.

Skrivet av F3D:

jora, gta var ju faktiskt kul i 30 minuter.

Hehe. Gta-konceptet skulle nog kunna vara roligt om de lyckades göra en story som var mer fängslande än att skjuta gamla kärringar, stampa på deras lik och köra runt i en bil tills man blir tagen av snuten.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Hehe. Gta-konceptet skulle nog kunna vara roligt om de lyckades göra en story som var mer fängslande än att skjuta gamla kärringar, stampa på deras lik och köra runt i en bil tills man blir tagen av snuten.

Jaså? Jag tycker att den stora behållningen med GTA är de ofta parodiska och popkultursrefererande uppdragen.
De som inte gillar GTA brukar vara de som själva inte kan hålla sig från att åka runt och slakta besinningslöst och köra över folk tills de själva dör

Medlem

Tror faktiskt inte alls på ett spel baserat på Reservoir Dogs..

Medlem

Nej, lika bra som filmen kan det ju inte bli.
Fast bra kan den ju bli i alla fall

Alla som inte har sett filmen ännu borde verkligen ta och se den.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

tycker att det ska bli intressant att se hur det blir....

Medlem

Jag sätter mina marker på att det blir som med gudfadern.

Skrivet av Forcie:

Jaså? Jag tycker att den stora behållningen med GTA är de ofta parodiska och popkultursrefererande uppdragen.
De som inte gillar GTA brukar vara de som själva inte kan hålla sig från att åka runt och slakta besinningslöst och köra över folk tills de själva dör

Jag spelade igenom halva San Andreas utan besinningslöst slaktande...men sen var jag skittrött på spelet, den oengagerande storyn och den urtöntiga (och totalt pantade) huvudkaraktären.

När jag berättar för folk att detta är grunden till mitt missnöje med spelet får jag oftast svaret: "du kan ju inte spela uppdragen, det är ju inte det spelet går ut på".

Inaktiv

vad heter låten i trailern?

Medlem

det här verkar faktiskt ganska ballt om dom lyckas bra, trailern talade ju för det i alla fall

Medlem
Skrivet av jaaakob*:

vad heter låten i trailern?

Låten heter "Little Green Bag" och är av George Baker Selection.

Booook-shaka-lak och reeeespect!


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Forcie:

Jaså? Jag tycker att den stora behållningen med GTA är de ofta parodiska och popkultursrefererande uppdragen.
De som inte gillar GTA brukar vara de som själva inte kan hålla sig från att åka runt och slakta besinningslöst och köra över folk tills de själva dör

Jag spelade igenom halva San Andreas utan besinningslöst slaktande...men sen var jag skittrött på spelet, den oengagerande storyn och den urtöntiga (och totalt pantade) huvudkaraktären.

När jag berättar för folk att detta är grunden till mitt missnöje med spelet får jag oftast svaret: "du kan ju inte spela uppdragen, det är ju inte det spelet går ut på".

Måste väl bara tillägga att San Andreas e det sämsta GTA av dom tre som kom till PS2, Vice City e helt klart det skönaste, iaf enligt mig.

Det här spelet kan säkert bli ok, såg intressant ut och eftersom man e ett fan av filmen så kommer jag nog ge det en chans..

1
Skriv svar