E3-mässan läggs ner?

Robot
Medlem
E3-mässan läggs ner?

detta får inte vara sant .. isåfall vore det oehört tråkigt för spelvärlden :/


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Det kanske är bättre att de lägger pengarna på att utveckla spel istället.

Flakmonkey

Trist... alltid extra kul veckan som E3 pågår, massa nytt hela tiden... men om den läggs ner så känns det ändå som om den kommer ersättas av någon annan mässa... kanske någon som redan existerarmen som kommer växa eller en helt ny... Kan ju bli som så att de tre stora konsoltillverkarna har egna mässor också... microsoft har ju redan sin egen och nintendo kanske startar upp sin gamla... den som lever får se helt enkelt

Medlem

nej!
Har ju haft det som mål att besöka E3 åtminstone en gång innan jag dör.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

*Darth Vader* Noooooooooooooooo

Redaktör

Ser hellre flera, mindre evenemang utspridda över året. Under E3 hinner man knappt insupa allt som släpps, att sprida ut alla godsaker på ett par andra hyfsat stora evenemang vore i mitt tycke bättre.


signatur
QRT
Medlem

De va ja ju törrt

Medlem

Det var på tiden, hoppas på fler mindre "mässor" istället.


signatur
Medlem

Kom till DH, då kan jag va med


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inget E3... jag tror att det skulle kännas tomt Men, ifall det blir mer rum för mindre mässor som ECTS är jag helnöjd.

Nu tror jag förstås att det ligger alldeles för mycket pengar i E3 för att det skulle få dö så enkelt. Vi får väl se.

Inaktiv
Skrivet av SuperTank:

nej!
Har ju haft det som mål att besöka E3 åtminstone en gång innan jag dör.

Samma här!

JORDEN KOMMER ATT GÅ UNDER! :evil:


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Det skulle vara jävligt synd ifall det är sant.

Medlem

hoppas att det inte stämmer!
som sagt så är det en extra kul vecka när det är E3! Fast man kunde ju önska att det skulle bli en liknande stor spelmässa i Sverige istället om E3 läggs ner

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Ser hellre flera, mindre evenemang utspridda över året. Under E3 hinner man knappt insupa allt som släpps, att sprida ut alla godsaker på ett par andra hyfsat stora evenemang vore i mitt tycke bättre.

Kan bara hålla med. E3 had blivit ett sånt gigantiskt jippo, och jag tror inte det bidrar nämnvärt till främjandet av industrin. Åtminstone verkar det ju inte vara värt pengarna som läggs ner på det alla gånger.

Vi överdoserar ju på spelinformation, och trots att en hel del blir rejält upphypade kring det hela, så är vi många som upplever en total mättnad och minskat intresse veckorna och månaderna efteråt.

Ser precis som du gärna lite mindre mässor bättre fördelade både geografiskt, och kalendariskt. Alla utvecklare/utgivare behöver inte komma till alla mässor, utan kan gå då det passar dem. Mindre stress och resurser som går åt till alla E3-versioner.

Medlem

Miljoner gamers skulle bli skitbesvikna, E3 står ju får en väldigt stor del av spelnyheterna under sommaren, mängder av utannonseringar av spel, konsoller och allt vad det är släpps.

Medlem

kanske som Xtrmntr säger.

Tror mer än 2-3 blir för mycket.
En på hösten och en på våren känns lagom, och borde passa spelutvecklarna bättre ,
Dvs mindre stress än inför E3


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Citat:

MCV:
Despite the Los Angeles event's undoubted importance and pulling power, some leading companies - and particularly Electronic Arts - have called for a review of the event in terms of budgets required

EA förstör inte bara sina egna spel, nu ska dem förstöra allt annat också...

Men man får väl hoppas att det kommer nåt mindre e3 liknande här i europa, så vi icke-reportrar och icke-utvecklare kan besöka mässan med... skulle va fint me nån stor spel mässa här i Älvsjö mässan i sthlm!??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av Xtrmntr:

Ser hellre flera, mindre evenemang utspridda över året. Under E3 hinner man knappt insupa allt som släpps, att sprida ut alla godsaker på ett par andra hyfsat stora evenemang vore i mitt tycke bättre.

Jo, borde vara mer utspritt, små, men många per år ist för en jättestor.

Men trist iaf om det är sant om E3


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Nej det får inte vara sant!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nice!

Hoppas dom kör likande mässor i Sverige/Europa istället

Medlem

E3-formatet har ju tagit kol på sig själv. När någonting blir för stort så kvävs det i regel under sin egen tyngd. Jag tror dock att mässan kommer att återuppstå i en annan skepnad ty intresset är stort ute hos konsumenterna (även utanför FZ).

Booth babes FTW!!1!


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Spelvärldens tid är slut! Det är dags att växa upp ffs!

Antikvitet

Efter ECTS (Storbritannien) fall vänds blickarna mot Leipzig Games Convention som nästa europeiska spelmässa. Läggs E3 ner kommer Leipzig ha ännu större skor att fylla. Mässan äger rum 23-27 augusti och gissa vad? Vi kommer vara på plats när det drar igång om ett par månader.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Stockholm nångång.


signatur
Medlem

Synd, men pengar styr som alltid.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Gamespot skrev snarare att mässan blir mindre, på ett bra sätt tycker jag. "One source added that the new format of the show may actually result in a more productive environment to demo games to the media."

Missledande ordat från fz blev lite orolig.

Redaktör

Det handlar som sagt om rykten än så länge. Gamespot har lika lite som någon annan officiella uppgifter. Om det ligger någon sanning i ryktena lär mässan, som vi känner den, hursomhelst försvinna.


signatur
JB
Medlem

Luuuungt ju.

E3 finns ju kvar här..... http://www.e3girls.com/

och här... www.gametrailers.com

Medlem

E3 har varit ganska tråkigt dom 3-4 senaste gångerna, tror att det var dags. Man får hoppas något nytt och coolare kommer ur detta (Comic-Con kanske?)


signatur

---
Boo!

12
Skriv svar