Jag var nästan klar...

Skägg.
10 Chambers
Jag var nästan klar...

... det fattades bara en sammanfatting, en rolig slutkläm, på min recension av #Mario Strikers: Charged Football. Men jag var inte nöjd, inte alls. Det enda som funkade var ingressen, men resten av texten var skräp utan känsla. Det var en vanlig, sketen standardrecension som travade upp exakt vad du kan göra i spelet och hur det fungerade i praktiken. Jag är så trött på sådana avhandlingar men samtidigt är det inte mig själv jag skriver för, utan er. Men är inte ni lika trötta på sånt, spelfakta i textform med ett par lustiga formuleringar, eller är det precis det ni vill ha?

Jag började skriva om recensionen, ingressen får vara kvar men det blir ett helt nytt upplägg. Inget revolutionerande, så pretto vill jag inte vara. Men förhoppningsvis lyser skrivglädjen igenom, för den saknades helt i originaltexten. Resultatet dyker nog upp ikväll.

#blogg


signatur
Inaktiv
Jag var nästan klar...

Många läser nog bara utan att ens veta vad de läste efteråt, tyvärr, men själv uppskattar jag en genomtänkt och rolig recension.


signatur

To swing is not to Wii.

Antikvitet

Välj en annan angreppsvinkel då? Utgå från att spelet är något det inte är (ett renodlat fotbollsspel) och plocka isär det från det hållet.

Eller partyvinkeln? Kommunicera om Mario Strikers är det bästa partyspelet ever genom att inte stå och stampa utan gå rakt på sak.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av John:

Välj en annan angreppsvinkel då? Utgå från att spelet är något det inte är (ett renodlat fotbollsspel) och plocka isär det från det hållet.

Eller partyvinkeln? Kommunicera om Mario Strikers är det bästa partyspelet ever genom att inte stå och stampa utan gå rakt på sak.

Som sagt, jag har ett upplägg klart och kommit halvvägs, blir nog kalasfint det här.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Klar, ivägskickat för korr hos mästerredaktören @Tomas. Resultatet blir väl synligt senare ikväll.


signatur
Redaktör

Resultatet blir synligt när jag smiskat texten med redaktionens fruktade grammatikpiska.

/@Tompa


signatur
1
Skriv svar