Mängder av information om påhittiga Portal
Studentprojektet finns att hitta här:
http://www.nuclearmonkeysoftware.com/narbaculardrop.html
I'm a snake, follow me!
Klara på 3 timmar? LOL! Skojjar dom? Jag tror valve har slutat göra spel helt och enbart pysslar med tech-demos nu.
Vem säger att ett spel behöver vara tjugo timmar långt?
Och hur kan du klaga på längden när du får detta inbakat i ett paket tillsammans med två andra "spel"?
Sen förstår jag inte hur du kan se detta som ett tech-demo. Allt pekar mot att detta snarare är ett gameplay-experiment. Och med tanke på att utvecklare och förläggare blir skrajare och skrajare för att satsa på nya koncept allteftersom spelbudgaterna växer, så bör alla som har mage nog att kalla sig gamers välkomna vågade lågbudgetspel som testar nya koncept, även om de bara har någon timmes speltid.
För övrigt:
"With Half-Life 2, Valve made an explicit decision to move towards a seamless world and away from discrete artificial gameplay arenas with level transitions"
Yeah right.
Portal är det jag ser fram emot mest i HL2 Ep 2, får se om det räcker för ett köp
Fattar inte vad som är så chockerade med portal? Det fanns ju redan i prey för länge sen. Sen att de har lekt lite mer med konceptet är ju bara roligt.
...Och i prey har man bara lekt lite med en optimeringsteknik som använts i över tio år.
Det som är chockerande med portal (eller snarare dess föregångare) är att de för en gångs skulll verkar ha hittat på något så ovanligt som ett nytt spelkoncept.
Fattar inte vad som är så chockerade med portal? Det fanns ju redan i prey för länge sen. Sen att de har lekt lite mer med konceptet är ju bara roligt.
...Och i prey har man bara lekt lite med en optimeringsteknik som använts i över tio år.
Det som är chockerande med portal (eller snarare dess föregångare) är att de för en gångs skulll verkar ha hittat på något så ovanligt som ett nytt spelkoncept.
Ett intressant sådant till och med
Men Prey har ju portals, var inte dom först med det då?
Isåfall så är det ju inte så orginellt längre.
Argh... spela prey och kolla sedan på portal filmen.
Men snälla, det ända som skiljer Prey och Portals är storyn och att i portals kan du sätta ut egna portaler.
Dock har prey en mer avancerad portal teknik, då du i Portal måste "fästa" portalerna i en väg eller liknade, plus att du kan bara göra det i sama "Rum"/Bana, medans de i Prey kan dycka upp mitt i rummet och leda dig till ett helt annat rum som inte ens är ihopkopplat med det första förutom via portalen.
Dock verkar Valve ha kommit på ett roligt spel koncept med Portals som ser intresant ut.
PreY =Avancerad portal teknik.
Portal = Roligt och Orginelt koncept.
Det är nog en väldig förenkling av hur Valve sköter sina portaler. Bara för att de i Portal endast sätts på väggar betyder det inte att de bara kan det. Jag skulle gissa på att deras portaler kan fixa det mesta som Preys kan, men det blir vi väl varse när folk börjar modda skiten
Sedan är det väl lite trist för Narbacular Drop-gänget att Valve får allt beröm, när det i grunden är deras idé?
Men Prey har ju portals, var inte dom först med det då?
Isåfall så är det ju inte så orginellt längre.
Redan gamla Decent hade portaler, men där är det meningen att du inte skall märka det.
Men snälla, det ända som skiljer Prey och Portals är storyn och att i portals kan du sätta ut egna portaler.
Tycker snarare att det verkar som att den enda likheten mellan prey och portal är existensen av dynamiska portaler....