Tio gratis spelupplevelser

Robot
Tio gratis spelupplevelser

Inget studiebidrag förrän i augusti, ont om sommarjobb eller känner du helt enkelt att det bästa i livet är gratis? Ta det lugnt - FZ synar utbudet av gratisspel.


Medlem
FZ guidar till tio gratisspel

Gratis är gott som man brukar säga :>
Kul att ni gör sådanahär saker... också förut när ni tipsade om billiga spel


signatur

osv.

WeX
Medlem

ET och GTA är givna saker att tanka för dem som inte testat.
Jag spelar flera timmar ETF nästan varje vecka, och det är action så det räcker!


signatur

Boom headshoot!

Jee
Medlem

Wolfenstein: Enemy Territory måste vara det roligaste gratis spelet jag har spelat.

Ska tanka GTA. Det va ett tag sen.


signatur

Eller inte?

PaZ
Medlem

Jag minns att jag spelade Marathon för länge sedan, mac-människorna hade varit jätteexalterade, och så hade det kommit ett demo till pc.. som sög stenhårt. det är min enda kontakt med den spelserien :). Kan rekommendera GTA och Beneath a steel sky dock..

Jee
Medlem

När jag började tanka GTA2 så låg jag på 8000kb/sek Nu är den nere i 600kb/sek.


signatur

Eller inte?

Medlem

Finemang. Tankat Abuse och Marathon.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av Jee:

När jag började tanka GTA2 så låg jag på 8000kb/sek Nu är den nere i 600kb/sek.

GTA2 ? Var det inte GTA1 som var gratis :/ ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Jee:

När jag började tanka GTA2 så låg jag på 8000kb/sek Nu är den nere i 600kb/sek.

GTA2 ? Var det inte GTA1 som var gratis :/ ?

Båda är gratis.


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

H&D är klart bäst av de där spelen! Så är ju Beneath a steel sky en rejäl klassiker


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Oooh, Marathon...*drömmer sig bort till alla banor han satt och knåpade ihop för Marathon 1/2/Infinity*
Marathon 1/2/Infinity > Doom 1/2 i min mening (ettan kom 1994, samma år som Doom 2).
(Var även med och gjorde konverteringen av Marathon 1 till Aleph One)
Måste ta och spela igenom alla tre spelen igen snart


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

synd att jag visste om dom flesta spelen redan men bra initiativ av er på FZ, mer sådant!

Medlem

Ground control ska även vara grattis om jag inte minns fel.


signatur

* Always remember to pillage BEFORE you burn

Inaktiv

signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Inaktiv

Mmmmm Abuse.... Nostalgi på högnivå!

Medlem

Beneath a Steel Sky - Grymt kul när det kom! Mera peka och klick spel

Marathon - Alltid en klassiker

One Must Fall: 2097 - Hoho! Kul fighting spel!

Medlem

http://www.soldat.pl/
Definitivt det gratisspelet som jag har haft mest kul med

Medlem

http://fquake.quakeworld.nu - Ett actionladdat Quake-paket som består av Shareware-versionen och en ny klient. Funkar precis lika bra som att köpa spelet (vilket är svårt i dessa tider) om man vill vara kung på servern för en natt.

http://www.quakeworld.nu/forum för eventuell troubleshooting.


signatur
Inaktiv

http://crimsonland.reflexive.com/

Detta är ett måste på skolrasten eller när man har tråkigt ^^

Medlem
Citat:

Originalet med expansionerna GTA: London 1969 och GTA: London 1961 samt uppföljaren Grand Theft Auto 2 finns alla för gratis nedladdning.

Och vart finns Londonexpansionerna då om man får fråga?? dom finns inte gratis så vitt jag vet


signatur

Squeeze the trigger...

Medlem
Skrivet av Detoxin:

Ground control ska även vara grattis om jag inte minns fel.

Japp, och det är ju inte bara en klassiker utan en svensk sådan! Annars så ligger faktiskt Abuse väldigt nära mitt hjärta. Så otroligt mycket jag spelade det på den tiden då det fortfarande var modernt

/ LordDaimos

Medlem

Härligt med en sån här artikel!

AA är ju oxå ett bra, gratis spel som Outzider tidigare nämde

Medlem
Medlem

Sen får man inte glömma att Shadowbane är gratis numera också precis som FZ rapporterade för ett par dagar sedan (vilket jag omedelbart började spela)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Cnuut:
Citat:

Originalet med expansionerna GTA: London 1969 och GTA: London 1961 samt uppföljaren Grand Theft Auto 2 finns alla för gratis nedladdning.

Och vart finns Londonexpansionerna då om man får fråga?? dom finns inte gratis så vitt jag vet

GTA: London 1961 är ett gratis tillägg (laddas ner här), men kräver GTA: London 1969 som fortfarande måste köpas. Miss av mig där - tack för påpekandet, det är korrigerat nu.

Inaktiv
Skrivet av Detoxin:

Ground control ska även vara grattis om jag inte minns fel.

Kan nån länka till ett ställde där det går ladda ner ? testade demot för några år sedan och det var skoj

Medlem

"Abuse" kommer jag ju ihåg att jag hade på demo för en herrans massa år sedan, tyckte inte att det var allt för bra dock.
"Beneath A Steel Sky" väcker då gamla minnen vill jag lova, inte bra minnen dock för jag fick magsjukan samma dag som jag köpte spelet så jag låg och spydde i några dagar innan jag kunde spela det
Men "GTA 2" blir det till att ladda ner när man kommer hem ifrån jobbet, hade missat att det var gratis helt och hållet.

Medlem

Marathon är så jädra bäst! älskar musiken ^^
mysigt att spela det lite i multiplayer, få nostalgitripp och spöa brorsan.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Marathon spöar Doom2 på alla punkter, grafik, ljud, story, spelkänsla... Jäklar vilken stämning det var att spela det i ett mörkt rum.

Vi hade upp till tre Macar uppsatta hemma i nätverk via AppleTalk (feta 20 kB/s) och lirade multiplayer med kompisarna. Givetvis med enbart tangentbord, som de flesta på den tiden.

Synd att man är så van vid att styra med musen numera, musstyrningen i de gamla spelen är inte mycket att hurra för. ^^

Inaktiv

ett spel som jag upptäckt som kan fördriva MÅNGA timmar e iaf BZFlag. Finns till Windows, Linux osv.
Rekommederas varmt

12
Skriv svar