Tio gratis spelupplevelser

Inaktiv

Wolfenstein: Enemy Territory äger:O

Medlem

One Must Fall: 2097!! ja wee, det är ju sketa kul, jag som bara kört demot
hihi måste testa detta cannon spel


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

hur sparar man i GTA1 och 2 egentligen minns fan inte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Många fina spel här.

Abuse, ett underbart spel. Ibland flög man ur stolen när en flock med aliens dök upp från ingenstans. Tror inte jag hade hela eller så klarade jag inte det. En baneditor ingår också har jag för mig.

OMF 2097, GTA och flera andra har det också spelats mycket av , men Marathon fastnade jag aldrig för.

Medlem

Abuselänken fungerar inte längre, finns det legal och praktisk möjlighet för FZ-crew att lägga upp det på er FTP?

Artikeln var bra, och utan att låta som en magsur retrospelare så ger många av de gamla spelen en rejäl kick (spelade jezzball ett par timmar inatt). Ni tipsade om flera intressanta gratis-spel i kommentarerna så det kanske finns ett intresse hos FZ och medlemmarna att lägga upp ett arkiv med just sådana spel?

Finns det en skillnad mellan abandonware och de spel ni tipsade om?


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

Abuselänken fungerar inte längre, finns det legal och praktisk möjlighet för FZ-crew att lägga upp det på er FTP?

Artikeln var bra, och utan att låta som en magsur retrospelare så ger många av de gamla spelen en rejäl kick (spelade jezzball ett par timmar inatt). Ni tipsade om flera intressanta gratis-spel i kommentarerna så det kanske finns ett intresse hos FZ och medlemmarna att lägga upp ett arkiv med just sådana spel?

Finns det en skillnad mellan abandonware och de spel ni tipsade om?

Abuselänken funkar när jag provar nu (den här alltså). Arkiv med gratisspel är en bra idé, det ska jag lägga till att göra-listan.

De spel vi tipsat om i artikeln är sådana som upphovsmakarna själva släppt gratis och som är det okej att sprida. Abandonware innefattar även sånt som upphovsmakarna _inte_ släppt gratis, men där ingen bryr sig om att skydda upphovsrätten - vanligtvis för att spelet är så gammalt att det inte längre säljs. Tekniskt sett olagligt, men i praktiken är det relativt få som har något emot det, så abandonwaresidor med många många fler spel än vi listat här finns det gott om.

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]hur sparar man i GTA1 och 2 egentligen minns fan inte

Har för mig att man sparade i kyrkan där banan startade. i tvåan bäst att tillägga, körde alldrig ettan.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

12
Skriv svar