Testa Dream Pinball 3D

Robot
Flakmonkey
Testa Dream Pinball 3D

Riktigt trevlig flipperspel... 296 000 000 är mitt rekord hittills... måste nöta mycket mer, rekordet är just nu 9 460 084 670

Inaktiv

"hyfsat dugliga"? dom var ju bäst.

Medlem
Skrivet av Orbek:

"hyfsat dugliga"? dom var ju bäst.

hyfsat dugliga datorflipperspel.

Har du spelat deras flipperspel?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Namnet påminer om godingen Pinball Dream

Redaktör
Skrivet av Orbek:

"hyfsat dugliga"? dom var ju bäst.

Bästa datorflippret kanske. Men, inget - jag säger inget datorflipper kommer i närheten av den äkta varan. Road Show, Indiana Jones, World Cup 94... Willams-flipper äger!


signatur
Medlem

Det bästa flippert till Amiga/PC är nog ändå "Slam Tilt" från Liquid Dezign.
Kom ut -96 har jag för mig och tillverkades som alla andra bra pinballspel i sverige.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Flakmonkey
Skrivet av Xtrmntr:

Bästa datorflippret kanske. Men, inget - jag säger inget datorflipper kommer i närheten av den äkta varan. Road Show, Indiana Jones, World Cup 94... Willams-flipper äger!

Mjo, mitt liv kommer inte vara komplett förrän jag äger ett riktigt flipperspel Gärna Adams Family

Inaktiv

är det bara för mig som det laggar satan!? 2sek tills flipprarna reagerar på knapptryck

Medlem

Det här spelet verkar riktigt trevligt! Superläcker grafik (inget lagg för mig) och trevliga vyer att välja mellan (gillar "DICE-vyn" bäst, d.v.s. kamera 4).

Demobanan var väldigt lätt, men kul. Mycket intressant!

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Riktigt trevlig flipperspel... 296 000 000 är mitt rekord hittills... måste nöta mycket mer, rekordet är just nu 9 460 084 670

Asch då!
Har bara kommit upp till 254 000 000, och det efter ett jädra slit. 8)


signatur

“All thinking people are atheists.”

Flakmonkey

552 miljoner nu... blir nog att försöka spränga miljardgränsen imorgon ^^

Medlem
Medlem
Inaktiv

dream pinball?...pinball dreams...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

JB
Medlem

pinball dreams... japp.
Amiga 500 mmmums

Pinball Illusions
Pinball Fantasies

En trio från DICE från 90 talet
fast de hette ju Digial Illusions då...

Medlem
Skrivet av JBRAA:

pinball dreams... japp.
Amiga 500 mmmums

Pinball Illusions
Pinball Fantasies

...fast Pinball Illusions fungerade inte på en Amiga 500 så det provade jag aldrig.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Xtrmntr:

Bästa datorflippret kanske. Men, inget - jag säger inget datorflipper kommer i närheten av den äkta varan. Road Show, Indiana Jones, World Cup 94... Willams-flipper äger!

Mjo, mitt liv kommer inte vara komplett förrän jag äger ett riktigt flipperspel Gärna Adams Family

Finns/fanns ett sånt ståendes på markan på P10, du kanske borde höra av dig dit innan det blir skrot av det. Om det inte är sålt/slängt redan :/

Medlem

Addams Family är det flipper som det tillverkats flest exemplar av så det borde inte vara omöjligt att få tag på ett exemplar. Då det är väldigt populärt kanske man dock är tvungen att betala en hel del.

Medlem

fick redan ca 650.000.000 poäng... första gången jag spela... fick 2 extra balls... och två multiballs... väldigt bra spel... gilla som f@n...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Pfft, minns när jag dumpa en tia för att fördriva tiden på Lazerdome med Pinballmaskinen. Det visa sig blir 45Min och ett jävla högt rekord på dubbla 2an fick, PC pinball mäter sig aldrig slick runt munnen och kroppar som rör sig i samma vinkel som bollen. Spelupplevelse när den är som bäst !


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Orbek:

"hyfsat dugliga"? dom var ju bäst.

Håller med

Spelen var ju till och med så bra att de själva skapade en enorm trend med dator-flipperspel världen över, och var troligtvis även denna framgång som lade grunden till moderna DICE.

Åtskilliga timmar spenderades framför Pinball Dreams, Fantasies och Illusions.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Redaktör

Jag borde veta att ironier inte alltid funkar i skrivna sammanhang, men nej då, gamla hundar vägrar sitta... Pinball Dream/Fantasies är klassiker, tanken var att "hyfsat dugliga" skulle funka som underdrift.


signatur
Redaktör
Skrivet av Nosnos:

Mjo, mitt liv kommer inte vara komplett förrän jag äger ett riktigt flipperspel Gärna Adams Family

Hmm... undrar om jag kört det? Namnet känns igen från flippersammanhang men bilderna på denna underbart geekiga sida väcker inga minnen. Får dock en svag känsla av Bally - aldrig bra i flippersammanhang. (Finns i stort sett två märken, Bally och Williams, båda ägs/ägdes av den senare. Bally är skit - sega, okänsliga flipprar. Williams är motsatsen.)

Spelet/topic - bra med många kameraalternativ, men i flera av dem hängde kameran inte med bollen - mellanbra... Och jag drabbades av ovannämnd seghet, inte helt kul att lira när flippern reagerar en sekund för sent.


signatur
JB
Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av JBRAA:

pinball dreams... japp.
Amiga 500 mmmums

Pinball Illusions
Pinball Fantasies

...fast Pinball Illusions fungerade inte på en Amiga 500 så det provade jag aldrig.

Pinball Illusions fungerade på min Amiga 500, och mina polare Amiga 500'or med....

Fan, jag vill tanka musiken till dessa spel. Finns det nån som har länk till downloads, innan jag själv hittar orginal låtarna och även kanske några härliga mixar?

Edit:
Buhhuu
Hittade inga Pinball låtar på undrbara OCRemix sidan
http://www.ocremix.org/quicksearch/game/?qs_query=pinball
Får leta vidare...

Medlem
Skrivet av JBRAA:
Skrivet av Margy:
Skrivet av JBRAA:

pinball dreams... japp.
Amiga 500 mmmums

Pinball Illusions
Pinball Fantasies

...fast Pinball Illusions fungerade inte på en Amiga 500 så det provade jag aldrig.

Pinball Illusions fungerade på min Amiga 500, och mina polare Amiga 500'or med....

Fan, jag vill tanka musiken till dessa spel. Finns det nån som har länk till downloads, innan jag själv hittar orginal låtarna och även kanske några härliga mixar?

Edit:
Buhhuu
Hittade inga Pinball låtar på undrbara OCRemix sidan
http://www.ocremix.org/quicksearch/game/?qs_query=pinball
Får leta vidare...

I så fall måste du och dina polare haft väldigt speciella Amiga 500 versioner utrustade med AGA-chips (något som fanns i Amiga 1200 och 4000 om jag minns rätt).

Ett par länkar:
http://hol.abime.net/1059
http://www.lemonamiga.com/?mainurl=http%3A//www.lemonamiga.co...

Musiken kan du hitta här:
http://www.exotica.org.uk/

Medlem

va?

vad jag vet krävde inte Pinball illusion det,

Testat på standard 500 och 600,

Dom 2 första pinball spelen från dice funkade utmärkt på både 500 och 600.

kan vara möjligt att en annan kickstart version kördes men vet med 100% säkerhet att det fungerade.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kan det inte vara så att ni spelade Pinball Illusions på PC men minns det som ett Amiga-spel på grund av föregångarna?

Krävs A1200 även enligt Dice:
http://www.dice.se/games/pinballillusions/

Medlem

Skumt, säker på att det var ett AGA spel. Vad jag vet så har inga A500 haft AGA.

Aja, personligen spelade jag Dreams å Fantasies på Amigan men Illusions på PC. Fantastiska spel. Behövdes inte patchas heller, vet inte vad som hänt med Digital Illusions altså.

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Får dock en svag känsla av Bally - aldrig bra i flippersammanhang. (Finns i stort sett två märken, Bally och Williams, båda ägs/ägdes av den senare. Bally är skit - sega, okänsliga flipprar. Williams är motsatsen.)

Att det skulle vara olika känsla är lite konstigt med tanke på att de gjordes av samma företag i samma fabrik från 1988.

Jag märkte aldrig någon skillnad mellan Bally och Williams, däremot så kändes flipper från Sega, Data East, Capcom, Stern och Gottlieb lite stela om man bara spelat Bally/Williams ett tag.

Ahhh, var tog alla dessa flipper vägen? Det känns som om de försvann på bara ett par år.

12
Skriv svar