Tysk Call of Juarez-demo släppt

Robot
Medlem
Tysk Call of Juarez-demo släppt

Varför.... varför släpper dem alltid tyska versioner först??? Verkar som tyskarna tror och tycker att tyskan är det största/viktigaste språket i EU!!? Crysis blir väl släppt som tysk demo först också...störande


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Redaktör

Spelbranschen är kommersiell och tyskar inte alltid bra på engelska. Spel anpassas för hög försäljning, så knackwurstpratarna i Europa handlar väl mycket spel.


signatur
Medlem

Joo visst, men då kan man släppa både tysk/engelsk. Finns nog fler engelspråkiga spelare i världen än tyska!!?:)


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Ska testas iaf, spelet verkar grymt bra.

Får återkomst nekad på massa .dll-filer.

Installationen gick vidare men omöjligt att starta demot.

Äsch gör väl inget tyska språket är ju coolt, dessutom rätt så lätt att förstå. Sen är väl fransmännen värre med det engelska språket, de vägrar ju helt sonika prata engelska! :D. Vi svenskar har mycket att lära av både fransoser och tyskar imo!


signatur
Redaktör

Möter en del tyskar på jobbet, irriterande många vägrar prata såväl engelska som svenska - trots att de kan. Beträffande denna demo: spelar ingen roll om språket är lätt att förstå, cowboys ska snacka engelska. Punkt.


signatur
Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Spelbranschen är kommersiell och tyskar inte alltid bra på engelska

tyskar har väl aldrig varit bra på engelska.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Men en sak är säker, jag gillar demot, tyska eller inte... Det här spelet ser jag fram emot... synd bara att OpenAL ljudet sög så hårt... lät som skotten kom bakifrån fast dem sköt framifrån!!? Men annars bra...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Riktigt kul spel faktiskt!
Två saker att klaga på dock, längsta laddningstiderna jag varit med om på väldigt länge och så självklart att de snackar tyska..

Medlem

Håller med om laddningstiderna... väääääääldigt långa.... Men det är som sagt demo, så förhoppningsvis blir det mer optimerat när färdigt...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hur fan ska man göra mot gubben uppe på taket som man ska dra emot??? Ja blir tokig...are.

Nej jag förstog inte den tyska texten innan...

Det var Kaspersky som blev lite arg på demot... fungerade bra när jag stängde av det. Aldrig hänt ngt liknande förr.

Medlem

Finns lite mer saker att ändra i settings filen, ligger i mina dokument / Call of juarez / Settings / Video.scr , öppna anteckningar och dra in Video.scr bara :). Finns shader 1.x stöd också, så kanske de med äldre grafikkort kan köra också? Har inte testat men borde väl funka. Flyter antagligen inget vidare antar jag dock.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Hur fan ska man göra mot gubben uppe på taket som man ska dra emot??? Ja blir tokig...are.

Nej jag förstog inte den tyska texten innan...

Det var Kaspersky som blev lite arg på demot... fungerade bra när jag stängde av det. Aldrig hänt ngt liknande förr.

Ja... jag fattar inte heller vad man ska göra uppe på taket... Men vad jag förstog av texten så ska man typ försöka ducka skotten med Q&E knapparna. Men det går ju inte skjuta, så till slut så dör man hursomhelst... nån som är höjdare på tyska som kan översätta...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

rör på musen så ska du se att det händer saker, tog mig 5-6 gånger att finurla ut, frustrerande =P

Medlem

Ok... tack.. ska testa..


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Spelbranschen är kommersiell och tyskar inte alltid bra på engelska. Spel anpassas för hög försäljning, så knackwurstpratarna i Europa handlar väl mycket spel.

Är det inte tvärtom ? Tyskar är ju fan det drygaste som finns, alla våldsamma spel som har nåt litet inslag av våld blod eller sex ska ju filtreras bort och översättas till deras jäkla språk osv osv.. blabla. Förstår inte varför man ska anpassa sig efter dom... dom kanske kan förbjuda spel helt å hållet.

Eller om det nu bara är tyskar som handlar spel så släpp spelet i tyskland bara,.. tror säkert dom skulle tjäna mycket pengar på dom.

Medlem

Ingen aning om vad du egentligen snackar om
Dock har jag inget emot att de släpper en version på tyska då man då enklare vet vilka spel som blir bra (Gothic, Gothic II och nu kanske Call of Juarez)

Men visst, man kan se det som en aning drygt att vägra utnyttja ett språk som så många fler förstår och som alla kan ta del av.

1
Skriv svar