Restless tillkännagivet

Robot
Bab
Medlem
Restless tillkännagivet

"Äventyrsspelsgenren har länge legat på dödsbädden...". Det stämmer väll inte va? FZ och FZs läsare kom väll fram till att WoW var ett äventyrsspel i vintras och man kan väll ändå inte påstå att WoW är ett spel som ligger på dödsbädden? Tvärt om är väll äventyrsspel en riktig storsäljare. WoW har ju sållt som tusan.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

Men WoW är väl inte ett äventyrsspel?

Bab
Medlem

Man kan tro det min gode Schimpans, men nog måste väll ett spel som får utnämningen "årets äventyrsspel" vara ett äventyrsspel ändå?


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

låter logiskt Bab ^^

Skrivet av Bab:

"Äventyrsspelsgenren har länge legat på dödsbädden...". Det stämmer väll inte va?

Tänkt posta en likadan rant, men du hann tydligen före. Äventyrsgenren blomstrar, dock håller peka och klicka på att dö ut. Och det är i min mening lika naturligt som att plattforms-spelen ersätts med mer intressanta genrer...

Inaktiv

Detta skulle nog kunna bli riktigt bra, jag gillar verkligen dendär tecknade grafiken som det är på bliderna, riktigt snyggt. Men jag måste endå tycka att "peka och klicka"-spel känns lite gjort, det känns som att genren slutat utvecklas (förutom grafiken) men det är väl som vanligt att man får hoppas på storyn då det brukar vara denna typ av spels starka sida.

Redaktör

Äventyrsgenren var väl så gott som död under ett par år kring sekelskiftet, för att på sistone ha vaknat till liv igen.


signatur
Medlem

Äventyrs spel kan ju igentligen delas in i 3 kategorier. De gamla hederliga "Textäventyren".. Mud nån?
Sen har vi de grafiska peka-och-klicka äventyren vilket då det här spelet borde räknas till.
Och till sisst så har vi ju Actionäventyr där man i princip kan räkna in vilka spel som helst.

För att det ska bli rättvist för äventyrs spelen att ha en chans att få priset Bästa äventyrs spel så tycker jag ju helt klart att man ska hålla sig till peka-och-klicka spelen. Det slipper även förvirra folk. Dumma FZ.

Skrivet av Mack:

För att det ska bli rättvist för äventyrs spelen att ha en chans att få priset Bästa äventyrs spel så tycker jag ju helt klart att man ska hålla sig till peka-och-klicka spelen. Det slipper även förvirra folk. Dumma FZ.

Det skulle ju vara förvirrande om Zelda inte fick vara med om att kallas "änetyrsspel". FZ borde plocka bort "bästa äventyr"-titlen och ersätta den med "bästa peka-och-kicka".

1
Skriv svar