Kör Red Orchestra gratis nästa vecka

Robot
Medlem
Kör Red Orchestra gratis nästa vecka

Red Orchestra är en GRATIS mod till Unreal Tournament 2004, antar att du menar Red Orchestra: Ostfront 41-45 ?

Inaktiv

Oj, det måste jag testa.
Verkar kul!

Inaktiv

Ska bli kul att testa. Ännu bättre än en helg.

Redaktör
Skrivet av Rampager:

Red Orchestra är en GRATIS mod till Unreal Tournament 2004, antar att du menar Red Orchestra: Ostfront 41-45 ?

Ja, och det framgår om man orkar läsa själva nyheten. Rubriker kan inte vara hur långa som helst, därför skrev jag inte hela namnet där.


signatur
Medlem

Ge liret tid bara det är inget man lär sig på 5 min.

Medlem

Ack, lite pinsamt att man inte införskaffat RO ännu.. Måste göras. ^^

Medlem

Ahh fan vad nice! Ska köras hela helgen!

Inaktiv
Skrivet av KingeN:

Ahh fan vad nice! Ska köras hela helgen!

å fan vad nice va min tanke när jag läste detta..
haha....
genier tänker lika


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Sista gången jag tipsade om en nyhet iallafall, gjort det många gånger nu utan tips tack..

Medlem
Skrivet av Qrush:

Sista gången jag tipsade om en nyhet iallafall, gjort det många gånger nu utan tips tack..

*Sob Sob* Klaga inte, budskapet kom ut, det som räknas.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

jag skäms över att jag inte har skaffat Ro än! Det blir till att köra då!

Redaktör
Skrivet av Qrush:

Sista gången jag tipsade om en nyhet iallafall, gjort det många gånger nu utan tips tack..

Vi är alltid tacksamma för alla tips. Men som vi sagt förut: ibland hittar vi nyheten själva först, ibland glömmer vi att tacka och ibland får vi så många tips att alla namn inte får plats. I min mening är nyheten det väsentliga, inte hur många som tipsat om den. Därför brukar jag bara tacka den första tipsaren - inte särskilt snyggt med en tackrad som tar upp halva sidan (nyheten är som sagt det väsentliga). Men men, stort tack för tipset, ditt nick är tillagt - vi vill inte tappa våra trogna spelspioner.


signatur
Medlem

Hehe, hade ni inte behövt göra.. Var lite smågrinig innan jag checka nyheterna.. :heart: (som vi saknar väldigt mycket)

Medlem

Okej jag måste fråga, är detta roligare än Day of Defeat Source? Jag kommer givetvis testa detta om jag nu har fixat datorn tills dess.. En annan sak, varför heter det ostfront? Är det svenskar som gör spelet, samt gillar ost?

Inaktiv

Ja det är det, och ost är samma som öst på svenska + tyska.

Medlem

Det undrar även jag radiuz.
Spelar för tillfället mycket Day of Defeat och kan lätt påstå att det är bland det bästa spel jag spelat. Älskar de småtaktiska momenten samt vapenuppsättningen och Source-motorn ^^

Ett bra tillfälle blir det iaf då vi snart kan testa Red Orchestra - gratis - och därefter göra en utvärdering. Tack Steam

Medlem

dod och ro är 2olika spel.

Tycker båda är lika roliga beror på vilket humör man är på.

Man kanske kör mer realistiskt ena dagen och mer arkad och flag capture andra dagen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Red Orchestra: Ostfront är ju ett realistiskt spel så du springer ju tillexempel inte lika snabbt som i DoD: Source.

RO är riktigt bra... men skitsvårt!

Inaktiv

Jag lyckades få vara med i betan (tävlingsgrej), så fort jag kom in i spelet och började lira mot andra som hade spelat modden utklassade en totalt, första man tänkte var "vad är det här? går inte att göra nått utan att man dör" sen när man väl hade spelat ett tag så fattade man att det inte går att springa i det öppna utan huka sig bakom varje sandsäck och kika upp och slänga iväg ett par kulor.

Under betan så fick jag en av de grymmaste spelkänslorna som jag har haft. Jag och en till satt vid sandsäckar och plockade ryssar på avstånd (som tyskar). Våg efter våg plockade vi och tillslut så fick deras tank syn på oss. Tornet på tanken siktade in sig på våran position och blåste iväg en skott på "kompisen" bredvid. Var bara jag kvar och vägrade köra upp skallen under tankens nedhållande eld, både maskingevär och pansarskott flög ovanför skallen.
Tillslut så fick dom kål på en, det var en riktig grym känsla.

En annan grej var när det första artilleriet börja smälla, fienden hade placerat det mitt på våran stridszon och alla kutade rakt ut i helvetet. Flög lik, armar och delar överallt medans man själv låg och tryckte i ett dike och så uppåt mot de höga molnen.

Men som sagt, det krävs mycket taktik, det är inte bara att springa runt och skjuta på allt som rör sig utan man måste sikta in ordentlig.
Lyckas man träffa med sin K98 på långt avstånd så känns det verkligen.

Ge bara spelet tid, finns inget bättre WW2 spel som är lika bra och realistiskt (sen varierar det såklart vad man gillar för något). TW har också toppen support, är ofta på forumet och kikar runt och släpper patchar med korta mellanrum. De lyssnar också på spelarnas kommentarer, t.ex rökgranaten som kommer med i patchen som släpps idag (hade jag för mig).


signatur

Lev ditt liv som en helg

Medlem

Gött, de passar verkligen på att ha sina trial helger/veckor när jag inte är hemma.
Först missade jag DoD:S och nu RO. Jävla skit.


signatur
Medlem

Red Orchestra är en av dom bästa modarna till UT2004. Synd att inte Day of Deafet source har samma realism. Måste bara testa det här


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

har tänkt på att köpa spelet, nu kan jag testa det först:)

Medlem

bästa ww2-shootern jag lirat, infstriderna är så sjukt härliga, man kan inte springa rambo ála counterstrike å alla andra shooters där ute, utan man ligger där och snarare kämpar för att hålla sig vid liv istället för att jaga frags! ofta rätt härligt teamplay public, något som inget annat spel jag lirat har lyckats med. man täcker varandra osv, ser man nån i ens lag som ska kuta nånstans så plockar man fram MG'n och ger lite covering fire verkligen mys-känsla när man ligger och trycker bakom sandsäckarna och kulorna flyger överallt, i dehär spelet vågar man fan inte sticka upp huvet då

Medlem

Ni som vill ha finare grafik glöm då inte att aktivera AA och AF då det gör stor skillnad.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Ni som vill ha finare grafik glöm då inte att aktivera AA och AF då det gör stor skillnad.

AF räcker nog, jag kommer köra det i 1680x1050 så AA är inte mega nödvändigt för mig. Men visst blir det mjukare grafik med AA, dock mycket mer krävande. Nu vet jag inte hur krävande RO är..

Medlem
Skrivet av radiuz:
Skrivet av BlackBurn:

Ni som vill ha finare grafik glöm då inte att aktivera AA och AF då det gör stor skillnad.

AF räcker nog, jag kommer köra det i 1680x1050 så AA är inte mega nödvändigt för mig. Men visst blir det mjukare grafik med AA, dock mycket mer krävande. Nu vet jag inte hur krävande RO är..

Så krävande är det inte tror jag såg någon cpu tweak i changeloggen till udaten som kommer ikväll. Som det är nu så kan man få fps drop om man har Ati kort vet dock ej varför.

Medlem

Är detta RO indentiskt till det som finns till UT? Eller är det nygjort med Source motorn? Konstigt om det kostar isåfall..
Men ska självklart testa detta!

Flakmonkey

Det är nygjort med UE2.5, med lite egna tillägg förstås. Spelet vann ju Making Something Unreal-tävlingen och då fick de en licens till motorn

1
Skriv svar