Nytt kring Gears of War

Robot
Medlem
Nytt kring Gears of War
Citat:

BIG announcement coming next week!

Man kan jag alltid hoppas att nästa vecka så står nåt sånt här:

Citat:

Gears of war will be released August 7

Fyyy va grymt glad jag skulle bli då... Det här spelet har jag längtat efter sen E305, alla andra var helt sålda på Ps3 och deras renderade spel, men jag förstog bättre och fastnade för Gears of War...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

hoppas kan man alltid men troligen inte


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

"BIG announcement coming next week!"

Coming for PC 2007 Vista Exclusive?


signatur

Nämen!

Medlem

Hehe... ja det skulle va nåt... Men troligen inte... Lika troligt, som att det kommer augusti 7


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Struggle:

"BIG announcement coming next week!"

Coming for PC 2007 Vista Exclusive?

då skulle jag gråta

Medlem

jag mä, och fan att det kommer till usla 360 först, jamenar en PC är mycket mera kraftfull kapabel än en 360...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

jag mä, och fan att det kommer till usla 360 först, jamenar en PC är mycket mera kraftfull kapabel än en 360... Men jamenar vackara Unreal engine 3 skulle jag villja uppleva på allt annat en xbox! lol!?
PC ftw!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Ja visst, pc är grym. Men spel som gears of war passar bättre på konsol. Action spel i 3dje person har alltid passat bättre på konsol och stor platt hd tv. Va jag tycker iallfall...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Smaken är som baken?


signatur

Nämen!

Medlem

[quote=Laxen]jag mä, och fan att det kommer till usla 360 först, jamenar en PC är mycket mera kraftfull kapabel än en 360... Men jamenar vackara Unreal engine 3 skulle jag villja uppleva på allt annat en xbox! lol!?
PC ftw![/quote

Veckans retard, grattis.


signatur
Skrivet av Laxen:

jag mä, och fan att det kommer till usla 360 först, jamenar en PC är mycket mera kraftfull kapabel än en 360... Men jamenar vackara Unreal engine 3 skulle jag villja uppleva på allt annat en xbox! lol!?
PC ftw!

[sarkasm]Ja, man ser ju på alla screenshots från unreal-motorn att den är mycket snyggare på PC[/sarkasm]

Håll på dina kommentarer i något år, för i dagsläget är de bara dumma och helt överflödiga.

Medlem

lol lägg ner eller?
Jag själv har alltid hållt på datorer eftesom allt utvecklas
där och dem alltid kommer ligga steget före även där vi inte ser.

Men xbox 360:n är mycket kraftfullare än mångas' pc/speldatorer
fortfarande men ett spel som crysis på 360n skulle nog skita
sig dock.

Föresten vet du ens vad 360n har för
system annars borde du kanske inte
uttala dig så..

Skrivet av zauii89:

Jag själv har alltid hållt på datorer eftesom allt utvecklas där och dem alltid kommer ligga steget före även där vi inte ser.

"där vi inte ser" är nyckelorden. I dagsläget skulle ingen göra ett multiplattformspel för både PC och X360 där pc-versionen är den mest avancerade grafikmässigt. Det är så liten skillnad mellan vad plattformarna klarar att det inte är ekonomiskt försvarbart att göra olika pc- och X360-versioner av modeller, texturer och effekter. Även inom de områden där en modern PC ligger steget före så är det, precis som du säger, någonting som vi inte ser. Vad spelar extra datorkraft för roll om den inte utnyttjas?

Skrivet av zauii89:

...men ett spel som crysis på 360n skulle nog skita
sig dock.

Intressant är att de nyligen släppte systemkraven för Crysis, och den rekommenderade (och notera: den rekommenderade, INTE minimum) hårdvaran är inte kraftfullare än att spelet med största sannolikhet skulle rulla på en X360. Om du vill fortsätta penismätningen så kan jag även meddela att en X360 har sås nog att skyffla BETYDLIGT mer fysikeffekter än den dator som crytek rekommenderar.

Skrivet av zauii89:

Föresten vet du ens vad 360n har för
system annars borde du kanske inte
uttala dig så..

Ja, jag har hyffsad koll på vad 360n har för system. En liten hint om min kunskapsnivå: I kontorslokalen jag sitter i så står det ett antal X360 devkits. Vad har du själv för koll på hårdvaran?

Medlem
Medlem

möjligen inte och jag vet att dem nyligen annonserat men
det kommer ju portas på ett annat sätt. har bra koll på systemen
men medans en 360 kan rulla sina lir på 60fps max typ så
datorn prestera yttligare...

konstigt att du missuppfattade min kommentar doe eftersom
jag själv nyligen köpt en 360 efter flera år av att ha varit
emot konsoler skulle jag knappast tala emot dem nu
men vill man uppgradera en console ere lite svårare
än ett pc system DAH!

Vad jag sedan menade med att datorn
ligger före är något den alltid gör med en
mängd teknologi för alla framtidens spel som
inte släppts till allmänheten men till spelutvecklarna
för att kunna börja skapa next-gen och framtida spel.

Medlem

Detta är spelet som kan få mig att köpa en XB360!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Skrivet av zauii89:

medans en 360 kan rulla sina lir på 60fps max...

Frameraten är ju något som sätts av utvecklarna. Det går att göra applikationer till X360 som går i ett par tusen FPS. Dock finns det ingen anledning att göra ett spel som rullar snabbare än tv-apparaterna kan rita ut.

Detta talar dock bara för konsollens fördel - utvecklar man konsollspel kan man pressa maskinen tills man är nere i 30 FPS utan att någon klagar, gör man PC-spel måste man dock snåla med grafiken och gardera sig mot folk som kräver 80-100 FPS.

Medlem

Helt rätt slartibarfast, inte nog med att du är jävligt duktig på att bygga fjordar - du verkar ha koll på fps också

Är det 25 eller 30 fps som en tv normalt håller?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Det är (ursprungligen iallafall) synkat till elnätet, så att en PAL-tv uppdateras 50 ggr per sekund och en NTSC-tv uppdateras ~60 ggr per sekund. Dock tar det två uppdateringar för att rita ut en hel bild, så ett spel (eller en film) bör spotta ur sig 25 eller ~30 FPS beroende på om det är PAL eller NTSC.

Medlem

Jag tackar för ditt ingående svar!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

oh, la-la.. Vackert så det förslår
Håller med LocSin; Detta liret kan få en att köpa xbox 360.
Mumma!

Medlem

Varför alltid denna eviga jämförelse mellan pc och konsol hårdvaran... det går inte jämföra. Det är helt olika ting, och används på olika sätt. Visst en dator går alltid uppgradera, det är pc´s fördel, men med konsol så får du alltid spel som är optimalt optimerade, för utvecklarna vet att alla har exakt samma maskin. Det går tyvärr inte göra på pc spel... därför rent generellt så gillar jag spel mer på konsol, för då oftast får man det man betalt för... ett bra lir!! Och det här spelet kommer garanterat blir gryyyymt!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Nah, jag tror det blir en Daikatana


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar