Demo till Dead or Alive 4 släppt

Robot
Medlem
Demo till Dead or Alive 4 släppt

<3 Xbox Live Marketplace

Medlem

Lite efter, men nåväl


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Synd att man inte har någon HDD till 360


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

underbart fighting spel dock

Medlem

LOL
Ingen Xbox Premium? I see.. *hånflin*
Nej, skämt o sido. Dead or Alive 4 är inte ett bra beat 'em up spel. Nej. Tråkiga upplägg av rörelsescheman, smått överdrösiga "arenor" man slåss på osv. Listan kan göras lång.

Tackar vet jag Soul Calibur 2 till Gamecube. Där har vi ett riktigt beat 'em upp. Där kan man blockera en pågående combo-attack. Där kan man kontra mitt i en attack. Där är det större variation bland karaktärerna och snabbare fighting.
Sen finns ju givetvis Super Smash Bros Melee. Men det är ju i en genre för sig själv. Right?

Man får se möjligheten med att ladda ner demo:n av Dead or Alive 4 som en positiv sådan. Då kan man själv få uppleva hur kasst spelet faktiskt är.

Medlem

Tråkiga upplägg av rörelse scheman? förklara det snälla, och överdrösiga arenor att slåss på är väl en smaksak? Många av arenorna i soul calibur t ex är ju väldigt tråkiga och stela istället om du vill jämnför så.

Säg allt i stället för att listan kan göras lång, för kan ju göra att någon som har tänkt köpa det tar det till sig och kollar upp det. som sagt, det är en smaksak mer tycker jag! Jag personligen tycker inte om fighting spel där alla springer runt med vapen och svingar, tar bort mycket av känslan imo.

Medlem

Doa serien är Elitiskt jävla Crap, inte en chans för en casual gamer o ha skoj, man blir bara frustrerad av den fuskiga ai:n som gör en jugglecombo som tar halva livet och man inte har en chans att försvara sig mot.. Ush o fy...

Nää tacka vet jag tekken och Soul calibur det är underhållande spel iaf.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Alla kan ju inte vara pro-shit-of-DOOOM!

Jag tycker Doa4 är ett riktigt bra lir för man kan verkligen växa inom det och faktist märka att man blir bättre bara man övar. Det tar dock sin tid och javisst ibland är man nära att kasta sin kontroll in i väggen.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

Fasen kan de inte släppa demo på saint's row skulle va najs om man kunde testa det innan de har funnits i ett halvår (jag vet att d fortfarande har tid att släppa ett sådant men vill ha det nu =P)

Inaktiv

Det var ju tur att man inte köpte detta innan man testat demon.Var roligt i typ 10min.

Medlem

Super Street Fighter 2 till snes va kul, resten suger ;P

Medlem

Eller hur Slicer.
Dock köpte jag sk*ten och förlorade några hundralappar när jag dagen efter sålde det. Kan man inte blocka eller kontra (ett grymmt exempel är ju givetvis Soul Calibur 2, men bäst i test är då Bloody Roar: Primal Fury som jag dock inte fastnat lika hårt för men där varenda attack eller grepp eller "limit" kan blockeras och kontras, vilket leder till ett grymmt intressant gameplay) är spelet inte värt ett skvatt. Speciellt när Dead or Alive 4 då snarare hamnar i "button-mashing" sektionen. Då, vill jag inte veta av det.

Flakmonkey

Inte blocka eller kontra i Dead or Alive? är ju det spelet går ut på

Medlem

.. mitt i en pågående attack utförd av motståndaren.
Ursäkta oklarheten.

Flakmonkey

Det kan man väl också? men det är betydligt svårare än i Soul Calibur imo... Föredrar förresten också Soul Calibur (Mitsurugi Wins!!!), men inte för att det är särskilt djupt... vill man ha djup i ett fightingspel är Virtua Fighter det enda rätta

Medlem

Har aldrig lirat Virtua Fighter. Men är inte det rätt långsamt? Likt Tekken serien? Dock så är PSP-versionen riktigt följsam och något snäppet snabbare än tidigare Tekken spel jag lirat.
... och med "segt" syftar jag på att attackerna inte sker i en lika snabb följd som i exempelvis Soul Calibur 2 eller Super Smash Bros Melee (räknas det som beat 'em up?), båda till GC.

Ska inte Virtua Fighter släppas i en ny utgåva? Kanske finns en möjlighet för mig att testa det där

Flakmonkey

jopp, det släpps till PS3... finns redan som arkadspel i Japan förstås.

#Virtua Fighter 5

Medlem

Err.. av vad trailern visade såg det inte alls särskilt spännande ut :/
Ingen egentlig gameplay dock, men karaktärerna ser ju ganska ordinära och vanligt förekommande. Har för mig att jag spelade något som hette Virtua Fighter i någon arkadhall i Stockholm (Gröna Lund kanske?) med den där vitklädda ("huvud")karaktären. Inget som jag föll för av vad jag kommer ihåg.

Nja, Soul Calibur 2 behåller fortfarande sin starka topp plats hos mig

1
Skriv svar