SCi/Eidos släpper Age of Conan i butik

Robot
Medlem
SCi/Eidos släpper Age of Conan i butik

Kommer nog köpa det i butik, finare så =).

Inaktiv

Det är ett MMO-spel va?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Indeed it is


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

soi
Medlem

finfint, hoppas fler tar efter

Inaktiv

Någon som vet om det kommer att tillkomma några extra priser förutom själva spelet, typ 120:- i månade eller liknande

Medlem

öhhh som vad skulle dom ta mer extra utgifter för?

Medlem

Han syftade på månadskostnader, som troligtvis förekommer.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det är ett mmorpg så helt självklart för mig att dem tar en extra hundralapp i månaden för serverunderhåll osv.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Han syftade på månadskostnader, som troligtvis förekommer.

ah, trodde han mena andra utgifter.

Medlem

Varför det Pert?
"Guild Wars" och "Guild Wars: Factions" tar ingen extra "avgift" utan förbehåller sig till att låta spelaren betala för själva spelet, men inget mer. Dessutom är Guild Wars: Factions bra mycket bättre än exempelvis World of Warcraft som är så kraftigt overrated i termer såsom stridssystem, färgpallet, utformning av karaktärer mm.

Men visst.
Age of Conan lär vara större och betydligt öppnare än vad "gratis"-spelet Guild Wars: Factions är. Något som säkert då öppnar för spelöppningar där Funcom kan driva in lite extra kalla stålar, som givetvis då helt oavkortat går till *host* "serverunderhåll" och andra gigantiska utgifter som är ytterst krävande för att hålla spelet vid liv.

Medlem

Man kan inte klandra dom för att vilja få in mer pengar, dock så är det ett företag och jag tror nog säkert dom vill säkra sin framtid.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Funcom kan driva in lite extra kalla stålar, som givetvis då helt oavkortat går till *host* "serverunderhåll" och andra gigantiska utgifter som är ytterst krävande för att hålla spelet vid liv.

Err, hur mycket tror du själv att driftkostnader enbart på ett 100 tals servers är i månaden? Support till spelet, GMs, dev team och så vidare? Är antaligen mycket mer utgifter än så.

Inaktiv

ska vara tydligare nästa gång

Skrivet av Swe.Stars:

Varför det Pert?
"Guild Wars" och "Guild Wars: Factions" tar ingen extra "avgift" utan förbehåller sig till att låta spelaren betala för själva spelet, men inget mer. Dessutom är Guild Wars: Factions bra mycket bättre än exempelvis World of Warcraft som är så kraftigt overrated i termer såsom stridssystem, färgpallet, utformning av karaktärer mm.

Men visst.
Age of Conan lär vara större och betydligt öppnare än vad "gratis"-spelet Guild Wars: Factions är. Något som säkert då öppnar för spelöppningar där Funcom kan driva in lite extra kalla stålar, som givetvis då helt oavkortat går till *host* "serverunderhåll" och andra gigantiska utgifter som är ytterst krävande för att hålla spelet vid liv.

lol om något är overrated så är det ju Guildwars, knappt någon frihet alls. Sen så saknar du ju tydligen också förståelse för hur man överhuvudtaget överlever i spelbranschen. Vadå "*host* "serverunderhåll""???? :<


signatur
Medlem

Givet köp för min del, sedan om det blir förpackning eller online köp vet jag inte. Beror nog på hur snygg förpackningen är och ifall man får den samma dag som servrarna drar igång.

1
Skriv svar