Tunga systemkrav för Crysis

Robot
Medlem
Tunga systemkrav för Crysis

Woot? Jag hade faktiskt väntat mig mer - men det står iofs inte vilken speed som den rekomenderade cpu'n är.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hahahahaha, tror du det själv eller, aldrig att jag får igång detta.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Jag kommer aldrig få spela det här

Medlem

Lägg till lite på allt så får man minimum...Men enlight det som står där e min PC exakt på minimum :P, fast har 1gb ram dock. Vad tror ni man kan få 5 fps i genomsnitt?

Medlem

Jag hade som tur är mer än rekomenderat


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ha, börjar ligga på minimum redan, inte bra! Dags att börja lägga undan pengar inför nästa uppgradering då..
Har ett halvår på mig, borde inte vara några stötte problem. Och för er som säger att ni inte kommer få igång det? Ett sånt system kostar inte många tusenlappar heller.
5 fps med minimunsystem? Haha, skulle inte direkt säga att 5 fps är spelbart så nej du.. 30+ fast då med allt för låga inställningar för att avnjuta det som man vill.

EDIT: Typos..

Medlem
Skrivet av Heya:

Ha, börjar ligga på minimum redan, inte bra! Dags att börja lägga undan pengar inför nästa uppgradering då..
Har ett halvår på mig, borde inte vara några stötte problem. Och för er som säger att ni inte kommer få igång det? Ett sånt system kostar inte många tusenlappar heller.
5 fps med minimunsystem? Haha, skulle inte direkt säga att 5 fps är spelbart så nej du.. 30+ fast då med allt för låga inställningar för att avnjuta det som man vill.

EDIT: Typos..

Minimum räcker ibland bara för att få igång spelen. Lär nog inte få 30+ med mitt som är minimum.

Medlem

Måste säga att jag trodde de skulle vara högre, fasen får ju igång det på mitt sekundära system förutsatt jag byter grafikkort.

Med en Conroe och lite annat gott till hösten så borde det rulla på ypperligt!

Medlem

Jag prickar medium ganska bra med Athlon 64 och x800xl. Förhoppningsvis kan mina 2gb ram hjälpa till lite grann om det inte blir någon uppgradering innan dess.

Inaktiv

Enda som jag ligger efter med är 7800GTX (dvs 24 Pipelines), har 7800GT (20 Pipelines)

Men blir ändå nytt system i vinter.. (AM2)


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Medlem

ehm... är det bara jag i hela FZ forumet som inte sitter med en pci-e port i burken eller?
Vad gäller detta spel lär jag nog bara kunna drömma om att lira det inom de närmaste 4 åren..


signatur

8)

Inaktiv

Det var lite väl svagt av dem. Kom igen, fullt ös, medvetslös, burken ska brinna!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

funderar på att köpa en ny kraftfull dator nästa år.
Så det gör inte mig något


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av LePrish:

ehm... är det bara jag i hela FZ forumet som inte sitter med en pci-e port i burken eller?
Vad gäller detta spel lär jag nog bara kunna drömma om att lira det inom de närmaste 4 åren..

Kollar du min profil så är mitt system ändå väldigt old


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av LePrish:

ehm... är det bara jag i hela FZ forumet som inte sitter med en pci-e port i burken eller?
Vad gäller detta spel lär jag nog bara kunna drömma om att lira det inom de närmaste 4 åren..

Likaså för mig, lär inte få spela det här, typ. någonsin. ;o.

Medlem

En bra bit för att få min dator att dra runt det här, fast kanske dags att uppgradera om man ska köra vista vilket som!

Flakmonkey

Ni som har koll på hårdvara och priser, vad skulle det kosta att köpa ny dator som klarar recommended? moderkort, cpu, ram och gfx... hdd, monitor och så lär väl de flesta ha kvar

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Ni som har koll på hårdvara och priser, vad skulle det kosta att köpa ny dator som klarar recommended? moderkort, cpu, ram och gfx... hdd, monitor och så lär väl de flesta ha kvar

Skall den enbart klara "recommended" eller vill du att prestandan skall bli optimal när du ändå köper nya grejer?

Medlem

Kan knappast säga att man blev överrasskad av dessa reqs. Ögongodis kostar helt enkelt. Även fast det ligger ganska nära det man har nu. Ny(a) cpu samt nytt grafikkort fixar biffen.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Ni som har koll på hårdvara och priser, vad skulle det kosta att köpa ny dator som klarar recommended? moderkort, cpu, ram och gfx... hdd, monitor och så lär väl de flesta ha kvar

skulle väl gå på en ca tio till tolv tusen.
AMD ATHLON 64 X2 4000+ AM2 BOX - 3 038:-
moderkort för 1000-1500:-
APACER 1.0GB DDR2 SDRAM 533MHZ PC4300 - 750:-
x2 = 1500

XFX - VGA CARDS GF 7900 GTX 512MB DDR3PCI-E DUAL-DVI HDTV OUT 650MHZ - 4 659:-

3038:-
1500:-
1500:-
4659:-
10697:- sen är där väl frakt på 200 spänn så
10897:- går det väl på ca.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av Zion:
Skrivet av Nosnos:

Ni som har koll på hårdvara och priser, vad skulle det kosta att köpa ny dator som klarar recommended? moderkort, cpu, ram och gfx... hdd, monitor och så lär väl de flesta ha kvar

Skall den enbart klara "recommended" eller vill du att prestandan skall bli optimal när du ändå köper nya grejer?

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775 4MB, BOXED m/fläkt

2995:-

Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX
2199:-

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4
2999:-

Totalt: 8193:-

+ utgift för grafikkort som klarar DX10

Medlem

tja, mycket värre än så kunde det inte bli.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Lite överdrivet snabba ramminnen

Vad skulle ni rek på dubblera sina 1024 i ram eller ny proc som just nu ligger på A64 3000+ ?
:\

Inaktiv

hej jag har

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB

Asus A8N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI X16

XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA2 16MB 7200RPM

jag vill vara säker om min dator klarar av crysis tack för all hjlp

Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av Nosnos:

Ni som har koll på hårdvara och priser, vad skulle det kosta att köpa ny dator som klarar recommended? moderkort, cpu, ram och gfx... hdd, monitor och så lär väl de flesta ha kvar

skulle väl gå på en ca tio till tolv tusen.
AMD ATHLON 64 X2 4000+ AM2 BOX - 3 038:-
moderkort för 1000-1500:-
APACER 1.0GB DDR2 SDRAM 533MHZ PC4300 - 750:-
x2 = 1500

XFX - VGA CARDS GF 7900 GTX 512MB DDR3PCI-E DUAL-DVI HDTV OUT 650MHZ - 4 659:-

3038:-
1500:-
1500:-
4659:-
10697:- sen är där väl frakt på 200 spänn så
10897:- går det väl på ca.

nödvändigt och köpa 7900GTX för 4700:- när man får 7900GT för 3200:-


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Kan min dator inte köra spelet avstår jag helt. Att lägga ned sådana pengar för ett enda spel gör jag inte. Det finns bättre saker att lägga pengarna på.

M89
Medlem

Recommended Requirements
CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)
Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent
RAM: 1.5Gb
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)
Optical Drive: DVD
Software: DX10 with Windows Vista

Min dator:

ASRock 939Dual-SATA2 | AMD Opteron 148@ 2.8GHz | Sapphire X1800XT 512MB | TwinMos 2048MB | Maxtor DMx10

Inaktiv

Kritisk källgranskning...

Citat:

The above specs are simply speculation, but I've put in atleast a few hours researching to get the requirments down to how they are at the moment.

Jag skulle undvika att bygga några köpbeslut på dessa uppgifter

Medlem

skulle ändå byta ut moder kort och processor för att act of war laggar men mitt geforce fx 5700 vetefan om ja pallar o byta än. O sen e jag mera intresserad av c&c 3 och armed assault än crysis.. men min andra burk har bara 512 i ram och saphire radeon 6250 ellr nåt sånt budget crap måste fixa nytt till den iaf.. fan tom. c&c generals laggar på den fast ja kör mods dårå

123
Skriv svar