Tunga systemkrav för Crysis

Shit... min relativt nya dator kommer svettas duktigt om jag ska få igång det där...

Medlem

Vänta på Intels Core 2 Duo, nForce5 moderkort och ett DX10 kort innan ni uppgraderar.

Känns dumt att köpa nytt nu när mkt bättre saker är på G.

Inaktiv
Skrivet av Michael:

Vänta på Intels Core 2 Duo, nForce5 moderkort och ett DX10 kort innan ni uppgraderar.

Känns dumt att köpa nytt nu när mkt bättre saker är på G.

Precis, vänta på DirectX 10! (dvs Vista och DX10-gfx kort)

Men nForce 5 finns väl redan ute?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Kommer inte GF7800 och nyare modeller utnyttja directX 10 grejer?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Kommer inte GF7800 och nyare modeller utnyttja directX 10 grejer?

Nej,

Medlem

där ser man


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det enda i rekommenderade jag inte ligger på nu är cpu

Där har jag bara amd64 3500+, så den behöver man ev byta ut men jag tror jag kan få det att lira ok endå..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ska ändå uppgradera min dator för ca 15-17 tusen i höst, så det ska nog lösa sig.

Men Grafik är inte allt, det viktigaste är spelkänslan imo. Synd att de är besatta av att ha med monster i spelet...men men, there call.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av snyft:

skulle väl gå på en ca tio till tolv tusen.
AMD ATHLON 64 X2 4000+ AM2 BOX - 3 038:-
moderkort för 1000-1500:-
APACER 1.0GB DDR2 SDRAM 533MHZ PC4300 - 750:-
x2 = 1500

XFX - VGA CARDS GF 7900 GTX 512MB DDR3PCI-E DUAL-DVI HDTV OUT 650MHZ - 4 659:-

3038:-
1500:-
1500:-
4659:-
10697:- sen är där väl frakt på 200 spänn så
10897:- går det väl på ca.

Helt klart värt det... pft! Tur man har bra burk på jobbet


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av Phosphor:
Skrivet av snyft:

skulle väl gå på en ca tio till tolv tusen.
AMD ATHLON 64 X2 4000+ AM2 BOX - 3 038:-
moderkort för 1000-1500:-
APACER 1.0GB DDR2 SDRAM 533MHZ PC4300 - 750:-
x2 = 1500

XFX - VGA CARDS GF 7900 GTX 512MB DDR3PCI-E DUAL-DVI HDTV OUT 650MHZ - 4 659:-

3038:-
1500:-
1500:-
4659:-
10697:- sen är där väl frakt på 200 spänn så
10897:- går det väl på ca.

Helt klart värt det... pft! Tur man har bra burk på jobbet

Nja jag skulle solklart ta en
AMD ATHLON 64 X2 5000+ AM2 BOX - 2 995:-
eftrer som vi hade prissänkning idag och sedan skulle jag vänta på ett Grafikkoret med Dx10stöd

Inaktiv

Va fan, varför har alla så bråttom med att säga "ska jag köpa ditten eller datten" ta å lugna er lite! Grafikkort som nyttjar DirectX10 har inte kommit än och beräknas inte komma förrens vista släpps. Dessutom kommer det komma massor av test på sidor som fz.se där de beskriver hur de testade spelet och med villken utrustning det gjordes. så mitt universella tips; ta ett chill-pill

Medlem
Skrivet av Robboy:

Nja jag skulle solklart ta en
AMD ATHLON 64 X2 5000+ AM2 BOX - 2 995:-
eftrer som vi hade prissänkning idag

Det skrev jag ju ett par sidor bak


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Men jag då jag då!!?!?! Kommer jag att kunna köra spelet på max med allting på!?!? Vad tror ni? Berätta för mig vad ni som vet allt tror hur jag kommer att kunna köra spelet?!?!

Jag har följande

X4 6400+ @ 7930Mhz ( CPU-ZXA Verified ) 2xZalman XRTPT 20500 LEDzuper v5.390012, 3xSapphire XY14900XTXFGAD Zalman VF9006543543, DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D, 10x1024 Corsair 8000C2543 (5000Mhz 1:1 6.9-4-4-7 1T), Antec True Power 4000GigaW.

Jag fick föjande reslutat i 3DMark05 = 4353336072, 3DMark06 = 675753457 , SuperPi= 3064645346s, i 3DMark 08 Beta 0.9 = 8748323472737

Bekräfta min dator plz, jag måste verkligen få bekräftelse av alla här på forumet att min "data" duger!!

Medlem

din dator suger inte...men du gör därimot

Hehe


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Michael:

Känns dumt att köpa nytt nu när mkt bättre saker är på G.

Trodde att detta alltid gällde inom datorkomponentsindustrin...

Det var då väldans vad folk spammade sina specar i denna tråden. Är de så dumma att de inte kan jämföra med de postade antagna kraven eller vill de bara skryta?

Förstår inte heller detta att spelen nödvändigtvis måste flyta på max inställningar. Bättre om de lägger sig på en högre nivå än man klarar idag så de fortfarande hänger med om något/några år.

Medlem

Okej, denna tråd har utvecklats till en kukmätartävling, ursäkta språket men varför ska alla ni smurfar lista era datorer när ni redan har ett grymt system?

Och sen ni muppar som postar samma fråga 2 gånger, lägg ner.

Tack för mig.

Medlem
Skrivet av eldrak:
Skrivet av Michael:

Känns dumt att köpa nytt nu när mkt bättre saker är på G.

Trodde att detta alltid gällde inom datorkomponentsindustrin...

DX9 kom 2002 och nu är DX10 på väg så denna gången är det lite extra.

Intels Core 2 Duo likaså, både billigare och snabbare än AMDs motsvarighet och bara nångon månad eller så borta.

Inaktiv

riddim_ dx10 kort kommer i november/december och nvidias dx10 kort en månad tidigare typ.. SÅ nej!!! dx10 korten kommer inte när vista har kommit..... Läs på innan du skriver...

Medlem
Skrivet av Minai:

Okej, denna tråd har utvecklats till en kukmätartävling, ursäkta språket men varför ska alla ni smurfar lista era datorer när ni redan har ett grymt system?

Och sen ni muppar som postar samma fråga 2 gånger, lägg ner.

Tack för mig.

Det är för att folk vill veta att dom duger som människor eftersom dom har en bra dator:
bra dator = bra människa
Så om deras pappa köper en bra dator åt dom så måste det ju betyda att dom är bra?!? Håller du inte med om det? Den logiken är ju obestridlig!!

Inaktiv

Om man vill så gärna spela detta spelet så grymt bra som möjligt så är de Väl att man kör en dubbelkärna i CPUn med minst 4000+ i amd. Sen få man tänka på att köpa ett fetare grafikkort.

Sen kan de ju hända att priserna sjunker lite med tidens gång, så de blir inte så jätte dyrt sen när crysis släpps.. lr vad vet jag

Sen om ni har läst så kräver CRYSIS inte DX10 och behöver inte köras i Vista!! De går bra med DX9 och man kör i XP.

Sen ta inte för givet att Dessa systemkrav som nu skickats ut gäller fram tills crysis släpps utan tar de mer som en spekulation, vet ju inte med spelutvecklare om de förbättra spelet så de kräver mer än va som står, så de är bara att hålla tummarna och hoppas på de bästa !!:P

Medlem

jag har 2gig ram
intel dual core 2.13ghz
radeon X1950 pro
kommer nog kunna lira det där spelet ganska bra.
läste om några som på en mässa när Crysis var där, spelet såg sagolikt ut och det vara BARA DX9, så DX9:orna kmr få njuta riktigt mycket, även om DX10 kmr bli snyggare..

Inaktiv

Jag klarade min. kraven iaf...

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Woot? Jag hade faktiskt väntat mig mer - men det står iofs inte vilken speed som den rekomenderade cpu'n är.

Haha de trodde jag med ! vafan med data kör på rekomenderat som inget Lol xD fast jag vet inte hur mkt prossesorn är på så min är på 6000+

Inaktiv

Fast de kommer nog bli Nice å spela sen !

Medlem

mitt system är

CPU: Intel Core 2 Duo E6400 2,13GHz S775 FSB1066 2MB Cache Boxad

Ram: 2x Corsair VS 1024MB DDR2 667MHz 128Mx64 ((2gb))

Grafik: Asus nVidia Geforce GF8800GTS 640MB PCI-E

Nätdel: Nätdel Sweex ATX 650 Watt Gold Big Fan

Hårddisk: Samsung SpinPoint T166S 320GB SATA2 16MB Cache 7200RPM

tror ni den kommer kunna hålla Crysis på normal eller högre inställningar? (utan lagg ofc)

(skulle det bli stor skillnad om jag skulle klocka cpun till ca 3ghz?)


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Fint!

CPU: AMD Athlon 64 X2 6000+@3000Mhz
RAM: Corshair 1024*2 (2048mb)
GPU: Leadtek Winfast 8800GTX

Blir en dubbel till i ram så man landar på 4gb så kan Crysis kamma sig! )

123
Skriv svar