Medlem

Skönt att dom äntligen har användt doom3-motorn (heter väl nåt annat antar jag?) till ett bra spel, motorn är ju bra men hur bra grafiken än är så måste det finnas en bra historia och en del annat för att skapa ett bra spel, doom 3 hade bara bra grafik, men förövrigt va det ett totalt fiasko. Prey är hyfsat bra med någon typ av historia om en inte så jätte välskriven. Får bara känslan ibland av att man inte kommer någonstans, bara går från rum till rum och skjuter och trycker på en knapp då och då. Men det har sina stunder.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Flakmonkey
Skrivet av Zarkow:
Skrivet av FZ Recension:

Det verkar som om Doom 3-motorn bäst lämpar sig för att skildra utomjordingar då det också är temat i Prey.

Jag hoppas det var ett skämt som bara saknade en smailie som förtydligande.

Jo, men man kan ju tro att det är så ^^ vilket spel utan aliens har släppts som använder Doom 3-motorn? inte ens ET:QW slipper det

Inaktiv

Well, jag tyckte soldaterna i Q4 var det snyggaste, med bra animeringar och allt, som hafts med i ett FPS sofar...

Och skall vi vara riktigt hårda så är ju HL2 ett spel innehållandes aliens med, så...de flesta spel har med de.

Medlem

Som många redan säkert sagt så var spelet för lätt, för kort och multiplayerdelen var ganska kass. Men det var kul så länge det varade iaf.

Inaktiv

Meh. Tycker FPS-spel är så körda i botten att det fattas like. De är praktiskt taget identiska på flertalet plan, med några twists här och där. Jag tyckte inte Prey var tråkigt, men definitivt inte ett spel jag hoppade högt av.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Just problemet med sådana här spel är att det verkligen inte känns som man får valuta för pengarna iom att de nästan alltid är för korta.

Men har man tänkt köra multiplayer antar jag att det är annorlunda.

Medlem

Hmm konstig fråga kanske men är det nån som vet hur man avinstallerar spelet? Finns inte i ta bort program och ingen uninstall ikon i mappen. Och när man sätter i skivan och trycker på install/uninstall blir det bara att man installerar det igen. Nån som vet hur man får bort det?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Klarade precis ut det. Jag gillade verkligen inte Doom 3, Quake 4 var dock en positiv överraskning men Prey vågar jag påstå är den bästa shootern sen... sen ja när? HL2? Kanske... kanske till och med längre tillbaka.

En väldig massa nya innovativa idéer som både fick mig att tappa hakan och bli yr i bollen. Plus den enorma känslan för detaljer man tydligen haft när man knåpat ihop det här spelet. Det här var verkligen vad genren behövde. Det är inte perfekt, men det är underhållning med grymt hög kvalité. Kvalité är nog faktiskt det ordet jag skulle använda för att beskriva Prey om jag bara fick använda mig utav ett ord.

Jag hoppas bara Prey får den uppmärksamhet det förtjänar, samt Humanhead och 3D-Realms får de intäkter som de förtjänar.

Jag ger det 4.5

Medlem
Skrivet av KingeN:

Doom 3, Quake 4 och Prey är alla så lika varandra.

Doom 3 är horror med lite action, utspelat i rymden nånstans.
Quake 4 är lite horror med mycket action, utspelat i rymden.
Prey är lite horror med sådär action, ända nytt är portals, gravitation och det är spirit skitet, utspelar sig i rymden.

o_O

Skulle vilja se Doom 3 motorn i vanliga miljöer, inte rymd miljöer hela tiden...

Rätta mej om jag har fel men e inte cod2 motorn en moddad D3 motor?

Medlem
Skrivet av Layne:
Skrivet av KingeN:

Doom 3, Quake 4 och Prey är alla så lika varandra.

Doom 3 är horror med lite action, utspelat i rymden nånstans.
Quake 4 är lite horror med mycket action, utspelat i rymden.
Prey är lite horror med sådär action, ända nytt är portals, gravitation och det är spirit skitet, utspelar sig i rymden.

o_O

Skulle vilja se Doom 3 motorn i vanliga miljöer, inte rymd miljöer hela tiden...

Rätta mej om jag har fel men e inte cod2 motorn en moddad D3 motor?

Nej e väl quake 3 > CoD > CoD 2 med lite avancerade saker, är inte säker dock.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Thunderhawk:

Pentium4 2.4GHz
512MB RAM
GeforceFX 5900
Windows XP

Med de där testsystemet upplever man ju inget

Inte ? Kan man spela så kan man spela, vissa är mer kåt i grafik än andra.

Jag håller med dig till fullo. spelar hällre på lite sämre grafik än inte spela alls

Medlem
Skrivet av Thunderhawk:

Pentium4 2.4GHz
512MB RAM
GeforceFX 5900
Windows XP

Med de där testsystemet upplever man ju inget

Ojsan, hade tydligen råkat skriva in en gammal spec. Uppdaterat nu. Även om grafik inte är allt hade den där riggen faktiskt haft svårt att göra Prey rättvisa.

Medlem
Skrivet av Comstedt:
Skrivet av Layne:
Skrivet av KingeN:

Doom 3, Quake 4 och Prey är alla så lika varandra.

Doom 3 är horror med lite action, utspelat i rymden nånstans.
Quake 4 är lite horror med mycket action, utspelat i rymden.
Prey är lite horror med sådär action, ända nytt är portals, gravitation och det är spirit skitet, utspelar sig i rymden.

o_O

Skulle vilja se Doom 3 motorn i vanliga miljöer, inte rymd miljöer hela tiden...

Rätta mej om jag har fel men e inte cod2 motorn en moddad D3 motor?

Nej e väl quake 3 > CoD > CoD 2 med lite avancerade saker, är inte säker dock.

Blev nyfiken så jag vart tvungen att kolla upp det. Q3 motorn it is.

Inaktiv

jag skulle ge prey en 3 för den är lite för kort och för lätt för mig;)

Medlem

Tror inte jag lär orka spela det igenom mer än 1 gågn.. jävligt synd man spelar en gång sen har man gjort allt.. spela igen och det är bara jävla upprepning.

Inaktiv

Kört igenom demot nu och dess 3 banor. Det var skoj i allafall, om än lite snabbt. Kanske beror på hur 'klurigt' man finner 'pusslen'. Gillar stämningen i spelet i allafall.

Inaktiv

hmm detta var årets överasskning för Mig faktiskt, tyckte verkligen om spelet rätt igenom och dess story och en fantastisk avrundning för att knyta igen påsen


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

A.G
Medlem

Jo detta spel vill jag ha, testade demon både SP och MP och jag gillar det skarpt
Doom 3-motorn kanske är skapad för rymdspel

12
Skriv svar