Fetfilm - HL2: Episode Two

Robot
Medlem
Fetfilm - HL2: Episode Two

Koolt i början :B

Jee
Medlem

Kan inte se filmen. Får inte välja att ladda hem den. :-/

Edit: Vet inte om det var samma som jag såg på Gamespot nu men jag tror det. Stör mej lite på att dem verkar släppa massa trailers och det kommer bara lite nytt i varje. "Scenerna" i mitten av den här filmen har man ju sett innan.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Ni måste börja zippa wmv.filer
Gör en trace och titta hur många som faller bort när dom klickar på den länken.

Medlem

Direkt från ftp'n här

Medlem

oh, ser riktigt roligt ut! synd bara att det är ett års väntetid

Medlem
Skrivet av SundanceKid:

Ni måste börja zippa wmv.filer
Gör en trace och titta hur många som faller bort när dom klickar på den länken.

ställ in din webbläsare att spara wmv filer så funkar det. kör du firefox eng version är det "tools/options" sedan fliken "downloads" där finns en knapp som det står "view & edit actions" på där väljer du wmv sedan knappen"change action" och "save them on my computer" färdigt!!!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

tack nudeldesign! Funkade alla tiders med Firefox webbläsare!

Medlem

Som Fr0gg0 sa, tufft som fan i början! 8)


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

coola nya effekter kommer nog att bli kul att slås med dom som har tre ben.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Ophe:

Direkt från ftp'n här

Tack tack tack tack! Första filen på flera veckor som jag orkat ladda hem från FZ. Får en download.php i vanliga fall, och jag orkar inte hålla på att strula. Tack!

Medlem
Skrivet av Detrol:

oh, ser riktigt roligt ut! synd bara att det är ett års väntetid

Vadå ett års väntetid? Det ska släppas runt årsskiftet.

Medlem
Skrivet av Jee:

Kan inte se filmen. Får inte välja att ladda hem den. :-/

Edit: Vet inte om det var samma som jag såg på Gamespot nu men jag tror det. Stör mej lite på att dem verkar släppa massa trailers och det kommer bara lite nytt i varje. "Scenerna" i mitten av den här filmen har man ju sett innan.

Scenerna i mitten ser ju inte riktigt ut som de i den gamla trailern, visst de krigar på som vanligt men i denna får man ju se betydligt mer av skogen.
En annan skillnad jag märkte var att de har gjort spelet snyggare nu. Jämför vortigaunten som bär på Alyx och den lilla trebeningen i dörren i slutet med hur de såg ut i den gammla trailern. Ganska stor skillnad och jag tycker det ser betydligt bättre ut nu.

Gamla trailern

Inaktiv

FTP:n är stendöd, någon alternativ länk?


signatur

"Dont argue with an idiot, or else he will drag you down to his level and beat you with experience."

Medlem
Skrivet av iLEZ:
Skrivet av Ophe:

Direkt från ftp'n här

Tack tack tack tack! Första filen på flera veckor som jag orkat ladda hem från FZ. Får en download.php i vanliga fall, och jag orkar inte hålla på att strula. Tack!

Vilken man kan ändra filändelse på till den rätta och därmed se filmen.

Medlem

Finns det ingen annan länk man kan ladda ner ifrån?
FZ's ftp suger nu för tiden, funkar aldrig längre -_-

Medlem
Skrivet av Howser:

Vilken man kan ändra filändelse på till den rätta och därmed se filmen.

På andra siter fungerar sånt automatiskt.

Skägg.
10 Chambers

Som vi nämnt tidigare, koden till filarkivet är från Krita-perioden varför den är näst på tur att kodas om. Om ni inte får hem filen beror det på att att alla slots är tagna, försök efter någon minut igen så ska det fungera.


signatur
Medlem

Väldigt nice, kommer såklart köpa denna episoden också

Medlem

Har alltid haft samma problem med firefox men aldrig haft några problemt att tanka ner filmerna. Först är ju problemet att firefox försöker streama det, och det funkar inte. Utan du laddar ner download.php, dock kan du enkelt byta namn på den och vips så har du filmen, eller så gör du som sagt ovan, säg åt firefox att sluta streama allt skit och ladda ner det i stället. Tadaa problemet löst. Sluta whina...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Gör såhär (förutsatt engelsk version av FF):
Tools >> Options >> Downloads-fliken >> View & Edit Actions-knappen längst nere till vänster.

I det fönster som dyker upp finns en lång lista på filändelser samt vad Firefox skall göra när den stöter på varje filändelse.
Välj WMV och tryck Remove Action. Detta får till följd att Firefox kommer fråga vad man vill göra med filen varje gång programmet stöter på en WMV. Är Remove Action ej klickbar (d.v.s. grå) kan du dubbeklicka på raden och välja en annan Default Action än att öppna det med Windows Media Player-pluginen.

Detta förfarande ändrar bara hur Firefox hanterar olika filändelser, inte systemet i övrigt.

Medlem

Är samma film som man får med HL2 Ep 1, fast i högre upplösning. Ser och låter grymt bra ut.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Gamla trailern så såg det inte så vidare ut, men jösses, träden såg ju hur bra som helst ut här, längtar!


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Medlem
Skrivet av yonaz:

Är samma film som man får med HL2 Ep 1, fast i högre upplösning. Ser och låter grymt bra ut.

Är som sagt inte samma film, jämför själv:

Gamla trailern

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av Detrol:

oh, ser riktigt roligt ut! synd bara att det är ett års väntetid

Vadå ett års väntetid? Det ska släppas runt årsskiftet.

Har valve någonsin klarat deadline?

Broscenen i början var fantastisk! Äntligen lite variation i miljöerna också, City 17 börjar kännas lite sletet.

Medlem
Skrivet av Detrol:
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av Detrol:

oh, ser riktigt roligt ut! synd bara att det är ett års väntetid

Vadå ett års väntetid? Det ska släppas runt årsskiftet.

Har valve någonsin klarat deadline?

He he, förvisso....jo men nån/några gång/gånger har deras planerade uppdateringar via steam (stora som små) kommit ut i tid. Sen vet jag inte hur det var med HL1. Var inte så insatt i det där med releasedatum på den tiden, helt plöstligt fanns bara spelen där...

Men Episode 1 blev ju fördröjt med en månad, innehöll visserligen inte hälften så mycket grejer (Ep 1 och HL2 DM som dessutom var klart sen länge) Nu ska de ju göra klart TF2, Portal och Ep 2 så nog finns det risk att det blir framflyttat.

Men jag bryr mig egentligen inte så länge det blir bra så får de gärna flytta fram det.

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Gör såhär (förutsatt engelsk version av FF):
Tools >> Options >> Downloads-fliken >> View & Edit Actions-knappen längst nere till vänster.

I det fönster som dyker upp finns en lång lista på filändelser samt vad Firefox skall göra när den stöter på varje filändelse.
Välj WMV och tryck Remove Action. Detta får till följd att Firefox kommer fråga vad man vill göra med filen varje gång programmet stöter på en WMV. Är Remove Action ej klickbar (d.v.s. grå) kan du dubbeklicka på raden och välja en annan Default Action än att öppna det med Windows Media Player-pluginen.

Detta förfarande ändrar bara hur Firefox hanterar olika filändelser, inte systemet i övrigt.

Vilket funkar så länge man inte råkar ut för buggen att inga filändelser finns i den listan, dessvärre finns det ingen hundraprocentig lösning på det problemet.

Medlem

Jag är ett cp förlåt mig.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Broscenen i början var fantastisk! Äntligen lite variation i miljöerna också, City 17 börjar kännas lite sletet.

C17 kändes lite sletet redan i mitten av HL2.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar