Just nu gillar jag inte Jönköping

Flakmonkey
Just nu gillar jag inte Jönköping

Har kommit till hotellet nu för att äntligen få sova efter en dags arbete på Dreamhack. Måste säga att det har gott bra, men att det kännns lite ovant att inte ha en "egen" monter där vi sitter ett större gäng. Inte ovant på något direkt dåligt sätt, men inte heller bra. Båda har som alltid sina för och nackdelar, men det är helt klart skönt att inte ha den "pressen" det innebär att sitta vid en monter. Nu kan man känna sig lite mer avslappnad och njuta betydligt mer av stämningen.

Hursomhelst så har jag och john kommit tillbaka till hotellet och det någon timme senare än beräknat. Vi hade nämligen tänkt ta och äta någonting då vår senaste måltid var under esan ner, runt 12:00. Först åkte vi till hotellet en första gång för att se om vi inte kunde äta där, men nej. Visst, de har en restaurang, men köket i den stängde 20:00 och nu var klockan runt 22:20. Okej tänkte vi och frågade var vi kunde gå för att få lite mat. Uppenbarligen skulle det finnas ett ställe några hundra meter längre nerför gatan.

Härligt! Äntligen skulle vi få mat och det såg lovande ut då det var folk som åt när vi kom dit och de skulle stänga verksamheten 02:00. Men nej, inte heller här skulle vi få äta, köket hade stängt. Jahapp, det var ju urbota trist, men macdonalds måste ju ha öppet? Så vi gick dit. Inte heller här var det öppet, de stänger visst igen verksamheten 22:00 här i stan, vilket är svårt att förstå för två nollåttor. Nu började vi båda sura till en aning, men vi satte ändå vårt hopp till Max. Vi går tillbaka till hotellet för att ta bilen, John stampar på gasan och vi kommer i ilfart fram till Max.

Här ser det också lovande ut, det står folk inne i restaurangen, men neeeeeeej! De stänger 23:00 och klockan slog precis det. Faktum är att en kille som stod utanför inte kunde komma in och hämta den hamburgare han hade beställt någon minut roligare - lol gg! Nu höll humöret verkligen på att tryta, vi kände oss otroligt dåligt behandlade av staden som tycks stänga av på tok för tidigt. Den tvingade oss att åka tillbaka till Elmia(!) för att där äta på restaurangen som serverar mexikansk mat. Där fick vi vår mat, ingen festmåltid direkt, men den var varm och den gick ner och det var faktiskt huvudsaken i det läget.

Och ingen öl fick vi heller! En jädra miss som vi beskyller staden för..

Nej, dags att sova nu, John ligger i den ena sängen och ser på TV-reklam, ett bra läge att slockna känns det som.

#blogg

Medlem
Just nu gillar jag inte Jönköping

Kan inte annat än stämma in i kritiken, staden behöver mogna en aning med öppettider och shit om ni frågar mig. Anyway, för att undvika liknande händelser resten av DH kan man åka till restaurangen Pallas Atena på Väster (vid Sofiakyrkan) och äta en grym lunch buffé som får en att vara gravid resten av LAN:et. Även kinesrestaurangen jämte ICA vid Juneporten har lunchbuffé med grillat, dessert och grejer. Mumma.


signatur
Medlem

McDonalds har väll visst öppet? Iallafall på A6 området, där stänger de 00:00 tror jag.


signatur

I'm a snake, follow me!

1
Skriv svar