Om tyskarnas pansar i Company of Heroes

Robot
Medlem
Om tyskarnas pansar i Company of Heroes

Synd att de glömde ta med en del tanks som tex Tiger i den artikeln. Förstår inte att de kan ha missat det, då Tigern är tyskarnas bästa pansar.

Edit: Man ser ju dessutom en Tiger på första screenshoten


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Synd att de glömde ta med en del tanks som tex Tiger i den artikeln. Förstår inte att de kan ha missat det, då Tigern är tyskarnas bästa pansar.

Coolast kanske, och mest fruktad, men bäst? Där tar nog Panthern priset. Bättre bepansrad och bättre kanon, och med ett torn som inte tog evigheter att snurra runt.

Men som sagt, det är väl en smaksak. Spelet verkar bli kul iaf.

Inaktiv

det är otroligt att man stöter på så många tigrar i alla ww2 spel då endast runt 1100 tillverkades under hela kriget

Medlem
Skrivet av turbo_:

det är otroligt att man stöter på så många tigrar i alla ww2 spel då endast runt 1100 tillverkades under hela kriget

Mjo, men att dom förekom så ofta i de Allierades rapporter berodde ju på att de hårt utklassade allierade pansarbesättningarna i sina Shermans tenderade att rapportera in varenda tysk tank som en Tiger, även om det kanske bara var en liten PzIII

Men sen har den ju blivit lite av en ikon också, den arketypiska fascist-symbolen. Även om den inte var så himla bra egentligen...

Medlem

nae, var väl snarare att de allierade tanksen (eller papier mache-konstrukterna) var så pass mycket sämre


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Som Erenthal sa, Panther var utan tvekan bästa stridsvagnen. Jag tycker det är synd att dom inte tog med lite mer udda stridsvagnar och mobila artilleri. Men spelet ser riktigt imponerande ut faktiskt. Ska bli intressant och se vad det blir för multiplayer options i spelet. (man får inte glömma Jagdtiger iheller)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mobila artillerier finns med i spelet. De listade som sagt inte allt.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Enligt Encyclopedia Of German Tanks (Peter Chamberlain and Hilary Doyle).
489st Tiger 2 (Königstiger), 90st Jäg Tiger (elefant), 18st Sturmmörser Tiger,1354st Tiger 1 (Panzerkampwagen VI Ausf E) och 77st Jagdtiger

och 392st Jagdpanter och 3126 Panther 1 (Panzerkampwagen V Ausf G)

bra böcker det där


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Mobila artillerier finns med i spelet. De listade som sagt inte allt.

Jo det förstod jag, men det finns alltså många udda mobila artilleri man hade velat se


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Enligt Encyclopedia Of German Tanks (Peter Chamberlain and Hilary Doyle).

Ypperlig bok. Oundgänglig för alla som har ett intresse av Wermacht under WW2. Lämnar aldrig mitt nattduksbord

Medlem

Härligt! Samma sak för min del...och självklart dess motsvarighet om de amerikanska och brittiska stridsvagnarna (tyvärr gav dom inte ut någon om de ryska eller om snapphanarna)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar