Robot
FlatOut 2

Man ska inte avslöja för mycket i en ingress, men vi gör ett undantag - Flatout 2 är ett ruskigt roligt bilspel som vi på inga villkor kan rekommendera någon att installera.


Medlem
FZ sågar Flatout 2

Jäkla starforce, vill gråta. Och det kostar ju 600kr på konsol, det betalar jag ALDRIG för ett spel.

Annars var det ett efterlängtat spel, skulle nog gett det en 4, eftersom 1an var en klar 4


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jävla trist sånt här - jag har själv Soldiers Of World War 2 liggandes som jag *ALDRIG* fått igång


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tror det kommer ha securom eller liknande i amerika pga andra utgivare, är det fallet så importerar jag direkt!
Älskade första delen och det här ser bara bättre ut

Medlem

Ja fyfan för starforce. Köpta spel funkar bättre med antistarforce prylar, än att köra det "lagligt", fattar inte varför utvecklarna envisas med detta

Medlem

"Come to the dark side" - StarForce

Fattar inte varför dom bytte till det skyddet när ettan var en stor hit.

Inaktiv

För att tjäna pengar, om folk tyckte det var så roligt, 1an, så visste dom att 2an var ännu bättre och för att inte förlora pengar på olaglig nedladdning så slängde dom in StarForce för att göra det svårt att spela på olaglig väg så folk var tvungna att köpa.


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Medlem
Skrivet av Moscow:

För att tjäna pengar, om folk tyckte det var så roligt, 1an, så visste dom att 2an var ännu bättre och för att inte förlora pengar på olaglig nedladdning så slängde dom in StarForce för att göra det svårt att spela på olaglig väg så folk var tvungna att köpa.

Utgivarna som kör med sina skydd... Har inget med specifikt spel att göra.

Medlem

Detta Starforce... Har själv haft många problem med att få igång Starforce-skyddade spel, får gråten i halsen, när ett sådanhär bra spel använder det

Inaktiv

Synd att det har Starforce skulle nog ha skaffat det annars.

Inaktiv

Förrutom idiotskyddet Starforce verkar det som FZ blev sura för att dom inte fått fulla versionen, därav betyg....

Inte konstigt att folk laddar hem spel där Starforce är borttaget istället för att köpa.

Flatout är kul, 2an kommer inte in i min burk på några villkor! (tyvärr)

Medlem

Skit också! jag som skulle köpa det imorn till pc, jaja får väl bli till ps2 då!

Redaktör
Skrivet av Pumpapumpa:

Förrutom idiotskyddet Starforce verkar det som FZ blev sura för att dom inte fått fulla versionen, därav betyg....

Då har du inte läst tillräckligt noga. Jag talar tydligt om att det blir en halv poängs avdrag för att jag inte kunnat testa onlinedelen. Skälet: eftersom våra testversioner ska vara likvärdiga butiksversionerna måste jag se det som att multiplayer inte fungerar, därav betygssänkningen. Alternativet är att jag gissar att det är okej - vad händer med vår trovärdighet om spelet visar sig vara skit online? Vad tycker FZ-läsarna om oss då?

Visst, jag är skitsur på snålvargarna Empire, men min personliga åsikt om företagets tillvägagångssätt har inte påverkat betyget. Jag funderar faktiskt på att köpa den Starforce-fria Xbox-versionen - trots Empires snikenhet.


signatur
Inaktiv

Ja det va menat så att om man inte får ett komplett spel så är det ju hopplöst svårt att resensera det.

(Kanske skriva förhandstitt/preview innan man fått fulla versionen?)

Inaktiv

jag köper skiten iallafall =P hoppas att det går bra

Redaktör
Skrivet av Pumpapumpa:

(Kanske skriva förhandstitt/preview innan man fått fulla versionen?)

Utgivarna skickar antingen förhandstittar eller recensionsexemplar, råder aldrig någon tvekan om vad som är vad, varken i våra texter eller deras utskick.

Oftast får vi butiksversionen, med fodral, manual och allt sånt. Vissa väljer dock att skicka opolerade versioner - samma spel, fast utan lull-lull som tar tid att framställa (nämnda manual mm). Det är bra både för dem och oss - recensionerna blir klara lagom till spelets premiär. Dock, dels släpptes Flatout 2 ett par veckor innan vi fick det, dels envisas de med att tala om att det absolut inte får användas till annat än recenserande (extremt ovanligt, extremt snålt).

Skrivet av Ajax:

jag köper skiten iallafall =P hoppas att det går bra

Jag hade inte gjort det, men jag håller tummarna.


signatur
Medlem

Bra gjort FZ! äntligen några som har vaknat upp och nämner Starforce i sina spel tester! hoppas bara PC Gamer nu oxå kan vakna upp o skriva om spelet har Starforce eller ej! och gärna ge lite minus poäng till alla spel som har Starforce! 8)


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Redaktör

Vi har åtskilliga gånger nämnt att våra testade spel är Starforce-skyddade. Däremot är detta, mig veterligen, första gången det ställt till grava bekymmer vid recension.

Vi skriver hur spelen fungerar för oss, mer eller mindre än så kan - och ska - vi inte göra. Likaså ska vi inte ge minus för spel som fungerar felfritt - oavsett hur de är skyddade. Men åtminstone jag kommer framöver garanterat tala om när Starforce är med i bilden...


signatur
Medlem

Yes!
Bra med fler recensioner som vågar säga ifrån. Mer sånt.
Och jag lider till fullo med recensenten, efter liknande problem med datorn, tills jag lyckades felsöka roten till problemen, till just StarForce.
Gah!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Bra recension, tack för den och att ni gör något för att stoppa kopieringsskydd som gått överstyr.

Skrivet av Ajax:

jag köper skiten iallafall =P hoppas att det går bra

Jag hoppas även att det går bra för dig... men det faktum att man överhuvudtaget måste "hoppas att det går bra" säger ju något. Rysk roulette med sin Windows installtion bara för att lägga in ett spel. *Suck*

Medlem

Det enda StarForce åstadkommer är att skapa fler pirater.

Medlem

uh... vad fan är det för dumheter at resencera kopieringsskyddet på ett spel, istället för spelet?

Att ge spelet totalt "ej godkänt" bara för att det har ett kopieringsskydd som man inte gillar är ju lika dumt som om att ni skulle gå och sänka betyg på ett spel med ett par poäng för att ni inte gillar fodralet...

Hela denhär grejjen med starforce har ju gått långt över styr, du får ju fan det att låta som om att den kräver pengar när man spelar, dödar nära och kära, spränger upp din dator åt helvete osv..

SCORPION2000, jo visst, det hade ju varit hur kul som helst att
se spel få mindre betyg för sånnt, det man tänker på är ju att SPELET är sämre, inte för att det har något kopieringsskydd...


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Inaktiv

roligaste jag läst på länge....
död åt starforce


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av Sergej:

uh... vad fan är det för dumheter at resencera kopieringsskyddet på ett spel, istället för spelet?

Jag är ingen fan av starforce heller men till viss del jag håller med dig.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Sergej:

Att ge spelet totalt "ej godkänt" bara för att det har ett kopieringsskydd som man inte gillar är ju lika dumt som om att ni skulle gå och sänka betyg på ett spel med ett par poäng för att ni inte gillar fodralet...

Du kanske missade att spelet fått 2 betyg?
Det bör nämnas flertalet gånger i en recension om starforce som en varning till folk som eventuellt ska köpa spelet. Ett "normalt" kopieringsskydd är kanske onödigt att nämna, men just starforce har det varit enorma problem för köparna med. Så jag tycker det är fullständigt rätt att den fick mycket kritik i recensionen OCH att spelet fick 2 betyg.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Helt rätt att ge kritik till kopieringskyddet. Det är ju något som stör hela upplevelsen med ett spel. Tyvärr så är det inte bara att tuta i och köra med pc-spel, så all kod som man köper på skiva är värt att skriva om.
Protesterna måste ges med råge så dom förstår att det inte är ok med starforce

Inaktiv

Första betyget, som var 1 = Värdelöst, jag tror inte att ifall jag försöker installera och det funkar till slut och sen sitter och spelar i dagar och har hur kul som helst, så får det inte (1) Värdelöst.


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Medlem
Skrivet av Forcie:

Det enda StarForce åstadkommer är att skapa fler pirater.

Var inte säker på det eftersom det är väldigt svårt att knäcka ett SF-skyddat spel.

Antikvitet
Skrivet av Sergej:

uh... vad fan är det för dumheter at resencera kopieringsskyddet på ett spel, istället för spelet?

Att ge spelet totalt "ej godkänt" bara för att det har ett kopieringsskydd som man inte gillar är ju lika dumt som om att ni skulle gå och sänka betyg på ett spel med ett par poäng för att ni inte gillar fodralet...

Där håller jag verkligen inte med dig. Tomas betyg har inget att göra med hans personliga uppfattning om StarForce, utan i stället det faktum att det totalt havererade hans dator. Hade StarForce-implementationen i FlatOut 2 fungerat som den skulle hade det inte varit något problem, men som det är just nu brottas produkten med en gigantisk defekt och vi sätter betyg därefter.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Här är en lista på alla spel som använder Startforce:
http://www.similarities.org/starforce.html


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

Skriv svar