Redaktör

Språket är oerhört dynamiskt, det förändras hela tiden (både talat och skrivet). Man kan inte säga att det heter "svensklärare" eller "svenskalärare", båda är lika korrekta. Språkets syfte är att kommunicera och båda de exemplen funkar, eller hur?

Dock, särskrivning är ett särfall. De innebär ofta förödande betydelseförändringar och ska därför motverkas, hur populära de än är. Exempel:

* Svensk lärare - läraren kan vara svensk och undervisa i matte.
* Svenska lärare - tre lärare, alla från Sverige, jobbar som musikpedagoger på Mogadishus universitet.

Tillbaka till topic?


signatur
Medlem

Lyckan är gjord!
Som ni förstod i min förra post så tycker jag inte speciellt mycket om starforce. Men kan för en gångs skull med glädje nämna att dom gjort nått rätt i den nya version som skyddar Flat out 2. Mina videoredigeringsprogram funkar igen. Tog en chansing och testade lite idag efter det att läst om att Flat out 2 har en ny version av starforce.
Trots detta tycker jag skyddet är suspekt men det är en klar fördel att folket bakom starforce faktiskt löser vissa problem när dom släpper nya drivrutiner. Tumme upp för det.
Men det känns ändå märkligt att berömma något som i botten är så förstörande för vissa användare.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Köpte Splinter Cell: Chaos Theory, första och absolut sista spelet jag köper med StarForce. Dom ska lära sig en gång för alla att inte använda det där kopieringskyddet.

Jag säger bojkotta alla SF spel, hur bra dom än är.

Medlem
Skrivet av Mack:

Jag säger bojkotta alla SF spel, hur bra dom än är.

Det är ju det jag gör


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av Mack:

Jag säger bojkotta alla SF spel, hur bra dom än är.

Jag jobbar på det för fullt. För jävligt dock, såg fram emot Flatout 2

Ang den "Totala skandalen" för Bugbear så syftar jag inte på recensionen utan givetvis på faktumet att Empire tvingade på Flatout 2 starforce. Jag skulle själv vilja se varningstext på spel med Starforce, för många räknar det som malware.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Det luktar R.E.L.O.A.D.E.D om denna.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Hoppas någon lyckas hacka skitet (som gjorts förr) så man kan njuta lite, jag betalar knappast för starforce och en korrupt dator.

Medlem

Bara som kuriosa. En gång för ungefär 100 år sen köpte jag ett spel till min Amiga som heter F/A 18 hornet (tror det till å med var EA som gjorde spelet). I manualen uppmanades jag att göra en kopia av spelet och spela från kopian. Så man inte skulle förstöra orginalet.

Mmmm... Det var tider det..

Redaktör

Det hette F/A 18 Interceptor, var überfett (Sovjet attackerade USA, man försvarade San Fransisco och kunde flyga under Golden Gate-bron) och, ja, gavs ut av EA. Hade det också original, vill minnas att det var det som körde med en sorts icke kopieringsbar "snurra" (ett par runda ihopsatta pappskivor, färgen var blek för att förhindra kopiering) med hål i som man luskade fram startkoden med. Inte särskilt effektivt, men allt är bättre än Starforce (som EA sällan/aldrig kör med)...


signatur
Inaktiv

Så trist att man valt Starforce. Jag gillade verkligen Flatout 1. Jag kommer aldrig mer köpa något spel med detta kopieringsskydd. Det skulle vara lika olagligt att sabba folks datorer som det är att kopiera spel... om inte ännu värre straff.

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Det hette F/A 18 Interceptor, var überfett (Sovjet attackerade USA, man försvarade San Fransisco och kunde flyga under Golden Gate-bron) och, ja, gavs ut av EA. Hade det också original, vill minnas att det var det som körde med en sorts icke kopieringsbar "snurra" (ett par runda ihopsatta pappskivor, färgen var blek för att förhindra kopiering) med hål i som man luskade fram startkoden med. Inte särskilt effektivt, men allt är bättre än Starforce (som EA sällan/aldrig kör med)...

Oh yes! Det stämmer så väl allt det du skriver. Minns detta spelet klart och tydligt. Tror att andra uppdraget var att skydda "Airforce one". Det var alltid lika härligt när man lyckades och fick se en bild där presidentens kärra landar.
Blir till och med sugen på att spela det igen.
Nostalgi!

Inaktiv

tänke köpa flatout, men den hade starforce, så jag blev pirat
sjukt underhållande spel

Skriv svar