FZ testar The Ship

Robot
Inaktiv
FZ testar The Ship

Har bara trevliga minnen från Half-Life-modden. Nedrans vad kul det kunde vara, men också som sagt ganska segt emellanåt. Kanske skulle skaffa den här versionen också...

Medlem

Skummt spel, kul upplägg men vad är poängen med de här behovsmätarna? Värsta Sims-stuket ju. Jag som gammal deathmatchare tänker inte på att kolla dom mätarna hela tiden och sen rätt som det är står gubben och hoppar med benen i kors till texten: "You are about to pee yourself, find a bathroom quick" eller nått i den stilen. Eller så somnar han rakt upp å ner. Kul idé dock.

Medlem

jag har The Ship (source) och det är väldigt kul, hitman multiplayer kan man säga ;).

Men man tröttnar snabbt på det, så det hade nog blivit en tvåa för mig med.

Inaktiv

Hoho - jag köper och tankar nu. Låter helt klart som ett spel för mig.

Inaktiv
Skrivet av Emret:

Skummt spel, kul upplägg men vad är poängen med de här behovsmätarna?

De ser till att man rör på sig och uppför sig åtminstone till viss del som en passagerare skulle gjort. Annars skulle ju folk bara sitta och trycka i något mörkt hörn tills deras offer kommer nära till hands. Hur kul vore det?

Medlem

Är helt klart inte ett spel för alla, och jag kan mycket väl förstå att perixon inte ger det mer än en tvåa. The Ship är opolerat och spartanskt, fast recensionen får det att framstå som värre än det är.

Visst är det ett långsamt tempo, men det är knappast sövande. Det finns få spel där man sitter på kanten på stolen ständigt på helspänn, som man gör i The Ship. Snarare handlar det om ett superstressande långsamt tempo, såvidare man inte lyckas döda sin egen förföljare--vilket är det enda tillfälle i spelet man verkligen kan ta ett djupt andetag och koppla av.

Själv har jag spelat nästan dagligen sedan release, och inte tröttnat på det ännu. Varje dag så uppstår nya situationer som jag inte kunnat förutspå. Inte främst på grund av spelets design, men på grund av spelarnas uppfinningsrikedom, och jakt på att utföra nytänkande mord.

Valet att införa behov à la The Sims är precis vad som behövs. Hur ska man annars kunna följa efter sitt byte in i duschrummet, och klubba ihjäl honom med ett paraply?

Man får dock vara försiktig. Sitt byte kanske inte alls behöver gå på toaletten. När man öppnar dörren till båset kanske han eller hon inte sitter med byxorna nere, utan står där och pekar en jättestor revolver mot ditt huvud, och man inser att rollerna helt plötsligt är ombytta..

En klar FYRA från mig, om man nu absolut MÅSTE sätta fåniga sifferbetyg.

Medlem

Verkar rätt intressant. Älskar "Hitman" serien och med spelidén om att jaga likväl som att bli jagad - av en livs levande spelare som ser och beter sig som vilken människa som helst - sätter en säkerligen på helspänn.

Grymmt intressant för föga 150 riksdaler.

Medlem

Finns det ett demo?

Medlem

Nope.

Men 150:- är två kebabtallrikar plus fem Mountain Dew's. Okej det låter ganska mycket. Men det är det inte

Medlem
Skrivet av JOnnegrym:

Finns det ett demo?

Nej, tyvärr. Vill inte köpa detta utan att pröva.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Ptja... Half-Life-modden kan ju räknas som ett demo (det var vad utvecklarna kallade det), men det är tveksamt om det finns någon som kör det nu.

Medlem

Jag tycker helt klart att det låter intressant...
Men ja, jag vill också köra en demoversion först.


signatur
Redaktör
Skrivet av Kyraal:

En klar FYRA från mig, om man nu absolut MÅSTE sätta fåniga sifferbetyg.

Det måste man absolut inte. Tackar och bockar för beskrivningen ovan, ett mycket välskrivet och intressant alternativ till Peters åsikter.


signatur
Inaktiv

Tankat och spelat i sex timmar nu, hur fruktansvärt bra som helst. Resencenten måste ha skrivit fel eller alternativt, inte förstått spelet.

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av Kyraal:

En klar FYRA från mig, om man nu absolut MÅSTE sätta fåniga sifferbetyg.

Det måste man absolut inte. Tackar och bockar för beskrivningen ovan, ett mycket välskrivet och intressant alternativ till Peters åsikter.

Jag lät lite väl negativ angående sifferbetyg märkar jag nu när jag ser mina egna ord citerade. Sifferbetyg har definitivt sin plats, men samtidigt så blir det missvisande när folk inte tar sig tid att läsa recensionen och lär känna skribentens smak och åsikter.

Ibland blir det lite som att folk inte köper risgrynsgröt bara för att risgrynsgröten fick lågt betyg. Sen när man väl läser recensionen så ser man att skribenten gav det låga betyget för att han helt enkelt inte gillar ris. Ej relaterat till Peters recension av The Ship.

Men nog svammlat från mig om det. Jag är bara glad att The Ship får publicitet i from av recensioner. Även om de inte är i spelets favör alla gånger så uppmärksammas det, och som man ser i den här tråden så bildar folk som tur är sina egna åsikter, oavsett betyg

Skägg.
10 Chambers

Det vore ju trevligt om de i likhet med #Day of Defeat: Source körde en gratishelg för alla som vill pröva.


signatur
Medlem

Håller med. Tror det kommer ett demo förr eller senare, då de fixat några av de största buggarna i spelet, samt tweakat systemet så folk är mindre benägna att mörda med de tråkigaste vapnen (t.ex. brandyxan -- one chop, one kill). Även de har dock sin plats i spelet.

Fast.. det kan vara lite tråkigt att när man tillbringat större delen av en runda med att leta reda på den där hårnålen, som ger dig £10,000 för ett mord, för att sekunden efteråt bli huggen i ryggen av en psykopat med yxa helt utan anledning i korridoren..

Medlem

hihi köpte det nyss och laddar hem, verkar häftigt som fan, ser fram emot att mörda folk

edit: hoho spelade i ett antal timmar, fett roligt spel ^^ ett störigt moment är bara om det är väldigt många inne på samma karta så kan det bli svårt att hitta ett vapen. tycker man borde kunna försvara sig med nävarna iaf... tråkigt att gå från låda till låda och allt redan är länsat och så kommer det nån kärring och mejjar ner en med en ljusstake och man kan inte göra nånting för att försvara sig. annars ett toppenspel!

1
Skriv svar