Efterlängtad nyhet i nästa America's Army

Robot
Medlem
Efterlängtad nyhet i nästa America's Army

YAY

Medlem

tycker de kunde göra så att man slipper alla Singelplayer träningar. vill ut och strida direkt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Flakmonkey

Känns som att fler spel borde ta efter americas army, då skulle man just slippa de som bara vill ut och strida direkt utan någon som helst tanke bakom. De brukar ju bara förstör upplevelsen annars.

Medlem

Jag har spelat lite AA.. men jag tycker att det är så himmla svårt.. man sitter o gömmer sig o vågar knappt röra sig.. så blir man skjuten o får vänta hela matchen.. så samma sak igen om o om igen.. sen kanske man tar nån då o då.. o sällan man tar två fiender i samma match.. Men när man väl tar någon så vill man bara fortsätta

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Känns som att fler spel borde ta efter americas army, då skulle man just slippa de som bara vill ut och strida direkt utan någon som helst tanke bakom. De brukar ju bara förstör upplevelsen annars.

visst du har en poäng där, men det är väldigt enerverande att behöva göra om övningarna varje gång man gör en ny installation. Hade en profil som nu är borta, vilket gör att man verkligen inte har orka att göra om allt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Nosnos:

Känns som att fler spel borde ta efter americas army, då skulle man just slippa de som bara vill ut och strida direkt utan någon som helst tanke bakom. De brukar ju bara förstör upplevelsen annars.

visst du har en poäng där, men det är väldigt enerverande att behöva göra om övningarna varje gång man gör en ny installation. Hade en profil som nu är borta, vilket gör att man verkligen inte har orka att göra om allt.

Göra om övningarna? Det är ju därför man har ett password på sin profil. Det lagras ju på en server vilka uppdrag du har klarat osv. Man behöver inte göra om några övningar alls


signatur

Jäh!

Skrivet av FAMILJEGUFF:

... så blir man skjuten o får vänta hela matchen.. så samma sak igen om o om igen.. sen kanske man tar nån då o då.. o sällan man tar två fiender i samma match.. Men när man väl tar någon så vill man bara fortsätta

Det är det som är så brilljant med AA (och CS). Spelar man dåligt så får man en riktigt saftig bestraffning så att man "inspireras" till att bli bättre.

Medlem

Campking, sant... jag spelade det för riktigt länge sedan, typ 6+ månader och hadde inga problem att bara logga in på mitt gammla konto och lira bäst jag ville.

Och minimap, göttigt


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av FAMILJEGUFF:

... så blir man skjuten o får vänta hela matchen.. så samma sak igen om o om igen.. sen kanske man tar nån då o då.. o sällan man tar två fiender i samma match.. Men när man väl tar någon så vill man bara fortsätta

Det är det som är så brilljant med AA (och CS). Spelar man dåligt så får man en riktigt saftig bestraffning så att man "inspireras" till att bli bättre.

Tycker inte Cs är likadant.. Matcherna tar slut ganska snabbt där endå.. I AA käns de som om man får vänta en evighet:P Men visst fattar jag varför det är så.. och de funkar ju verkligen.. bara det att hur mycket man än försöker så dör man..

Medlem

Familjeguff ett tips är att slå en kompis tills han vill spela med dig och spela tillsammans och tat lungt, inte kampa det är bara dumt och otroligt jobbigt för alla andra. Men ta det lungt inte rusha då blir man bara granat spammad osv. Och spela på vanliga banor inte special forces då alla har granat kastare på dem och den är bara löjligt bra och man dör ofta snabbt. Sen ska man ju försöka spela på låg honor servrar med


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Visst är AA svårt i början, och det finns inget spel som är så frustrerande att dö i - men fan vilken känsla när man väl lyckas pricka någon.

Och intensivare (multiplayer-)eldstrider tycker jag inte finns i nåt spel. Antagligen för att man känner hur riktigt sårbar man är, hehe.

Medlem
Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av FAMILJEGUFF:

... så blir man skjuten o får vänta hela matchen.. så samma sak igen om o om igen.. sen kanske man tar nån då o då.. o sällan man tar två fiender i samma match.. Men när man väl tar någon så vill man bara fortsätta

Det är det som är så brilljant med AA (och CS). Spelar man dåligt så får man en riktigt saftig bestraffning så att man "inspireras" till att bli bättre.

Precis! Och att man inte bara respawnas 10 sek senare gör också att allteftersom det blir färre spelare på kartan så ändras tempot och spelupplevelsen.

Ibland kan det också bli så att du är ensam mot ett par fiender, då du får smyga runt och vara tyst. Eller så kan ni vara flera mot en fiende, då ni kan gå utspridda och leta efter han.

Spelet får mer variation på det sättet!

Antikvitet
Skrivet av Wardancer:

...

Och spela på vanliga banor inte special forces då alla har granat kastare på dem och den är bara löjligt bra och man dör ofta snabbt.

Jag vet inte vad du har för militär erfarenhet, men jag kan lova dig att om du möter en granatkastartillsats i verkligheten så sitter du i skiten. Djupt.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Vissa klagar på att det tar för lång tid att spawna om man dör och att man måste campa därför. Men det är det som är meningen, för i verkligheten är man inte rambo, i verkligheten så måste man oftast vara försiktig och gömma sig länge :).

Skrivet av high:

Precis! Och att man inte bara respawnas 10 sek senare gör också att allteftersom det blir färre spelare på kartan så ändras tempot och spelupplevelsen.

Spelar man fortfarande Bridge Crossing? (den första, med mycket dimma och inga alternativa vägar!). Det måste vara den lamaste och mest obalanserade bandesignen någonsin.
Jag har dock några fina minnen av den MYCKET belönande känslan när man varit i det förlorande laget tio rundor i rad (assault, naturligtvis), och tillslut lyckas smyga sig förbi fienden och komma till målet.

Jag tycker defenitivt att även de spel som är beroende av kort respawntid för att hålla tempot högt och slagfältet välfyllt borde straffa oförsiktiga spelare hårdare. I battlefield-spelen borde man kunna ha något system där spelare som inte lyckas hålla sig vid liv får tjänstgöra som kanonmat tills de visat att de tilför något till teamet.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Känns som att fler spel borde ta efter americas army, då skulle man just slippa de som bara vill ut och strida direkt utan någon som helst tanke bakom. De brukar ju bara förstör upplevelsen annars.

Dem slipper du nog inte ändå, de skiter väl bara i att kolla minimapen.
Det är bara att "vota"bort dem efter hand.
För övrigt tycker jag att grejen är fusk/orealistiskt, har man en radar eller?
Nej, fram för mesta möjliga realism, nerdar, spela Halo istället! Hoaah!!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av FAMILJEGUFF:

... så blir man skjuten o får vänta hela matchen.. så samma sak igen om o om igen.. sen kanske man tar nån då o då.. o sällan man tar två fiender i samma match.. Men när man väl tar någon så vill man bara fortsätta

Det är det som är så brilljant med AA (och CS). Spelar man dåligt så får man en riktigt saftig bestraffning så att man "inspireras" till att bli bättre.

Håller med helt.
Problemet är att tiderna för obj. utförande är för korta, "inspirerar" till att kuta på som en kuli/kula.
Längre väntetider sorterar bort respawnspelare ganska snart.

Medlem
Skrivet av ingolson:
Skrivet av Nosnos:

Känns som att fler spel borde ta efter americas army, då skulle man just slippa de som bara vill ut och strida direkt utan någon som helst tanke bakom. De brukar ju bara förstör upplevelsen annars.

Dem slipper du nog inte ändå, de skiter väl bara i att kolla minimapen.
Det är bara att "vota"bort dem efter hand.
För övrigt tycker jag att grejen är fusk/orealistiskt, har man en radar eller?
Nej, fram för mesta möjliga realism, nerdar, spela Halo istället! Hoaah!!

CS hade väl en radar . . . sen så tror jag det kan hjälpa de som är nya att spela AA. Blir lättare att hitta och hänga med i spelet då


signatur

Jäh!

1
Skriv svar