Faces of War hos FZ

Robot
Medlem
Faces of War hos FZ

Det finns demon som agerar som aptitretare, också finns det demon som det här, som avskräcker en från det fullständiga spelet.

Spelet har inget squadsystem och ändå blir det en massa pathingbuggar hela tiden när man ska flytta. Trots att man flyttar dem en och en.
Vad som var värre, var att de kör med C&C1-style kommendering, dvs vänsterknappen sköter allt, och vi RTS-freaks som vant oss att använda två knappar får spel!
Grafikdesignern verkade dessutom gilla starka färger.... Väldigt mycket. Nästan lite WoW pastell-varning, trots att det ska vara mörkt bittert krig.
Nae, blir inget köp.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Det finns demon som agerar som aptitretare, också finns det demon som det här, som avskräcker en från det fullständiga spelet.

Spelet har inget squadsystem och ändå blir det en massa pathingbuggar hela tiden när man ska flytta. Trots att man flyttar dem en och en.
Vad som var värre, var att de kör med C&C1-style kommendering, dvs vänsterknappen sköter allt, och vi RTS-freaks som vant oss att använda två knappar får spel!
Grafikdesignern verkade dessutom gilla starka färger.... Väldigt mycket. Nästan lite WoW pastell-varning, trots att det ska vara mörkt bittert krig.
Nae, blir inget köp.

Det har visst ett squadsystem.

Väldigt svårt spel dock, verkar vara knepigare än SHOWWII.

Medlem

Trodde de skulle va bättre. Men men.. "COH" kommer ju

Medlem

Oj då, jag som tänkte gå och lägga mig relativt tidigt ikväll.. glöm det!

Medlem

var ju nått grymt fel med styrningen och när man skulle selecta gubbarna, gav upp efter säkert 5 minuters klickande när man skulle fly tillbaks till stranden, men dom tvärvägrade och stannade kvar trots att ens hjälp pluton heroiskt sagt att dom försöker hålla dom så länge det går men för GUDS skull få iväg engineeren


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

Lirade ettan en hel del och måste säga att inget av dessa uppdrag var särskilt smarta val i ett demo, roligaste uppdragen i ettan var ju de där man bara hade några få man.

Dessutom tyckte jag precis som redan nämnts att något verkar bugga i styrningen, flera gånger hade jag flera gubbar valda fast jag bara ville ha en och tvärtom.

Medlem

Mhm, av det lilla jag spelade så upplevde jag det som mkt lättare än Soldiers. Lite irriterande styrning ibland också vid individkontroll.

Blir att testa mer..

Inaktiv

Värdelöst, kunde inte ens titta runt på karten genom att dra musen.. hackade och kom ingen vart helst.


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Medlem

Hojta om de patchar demot, tills det e det CoH


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Ni som fått problem med installation kan hitta lite support här:
http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/3001055373/m/6451023...

Inaktiv

Demot var SKITKUL!!! ahh.. vill ha mer.

Funkar precis som SHOWWII.

Medlem

Jag spelade inte demot utan körde demo sekvencen....det ser riktigt skoj ut, tänkte vänta med att spela själv tills fulla versionen släppts istället.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Moscow:

Värdelöst, kunde inte ens titta runt på karten genom att dra musen.. hackade och kom ingen vart helst.

Intressant hur människor med gammal hårdvara ofta skyller på att spelet är värdelöst när det "hackar"

Det flöt på här hemma hos mig, kommer nog bli ett bra spel när det släpps, tror jag.
Styrningen var lite mysko och lite andra småbuggar.

Skulle ocksp vilja kunna styra lutning och rotation av bilden med musen, möjligt att det går att göra det.. måste spana in inställningarna lite mer.

Bra ändå, kommer att tank..ehh..köpa det när det släpps :):up::up::up::up:


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Hm, menar du att rotera ingame? Mushjulet fixar biffen, om jag nu inte missuppfattar dig.

Medlem

Jag gillar inte riktigt det nya squadsystemet. I SHOWWII gick det att splittra gruppen men det verkar inte som det går nu...lr?

EDIT: Jo det dår...hittade knappen nu

Medlem
Skrivet av Strogge:

Jag gillar inte riktigt det nya squadsystemet. I SHOWWII gick det att splittra gruppen men det verkar inte som det går nu...lr?

Jag har iofs bara spelat sönder demot till SHOWWII, men finns väl inget riktigt squadsystem eg?

Medlem
Skrivet av mullins:
Skrivet av Strogge:

Jag gillar inte riktigt det nya squadsystemet. I SHOWWII gick det att splittra gruppen men det verkar inte som det går nu...lr?

Jag har iofs bara spelat sönder demot till SHOWWII, men finns väl inget riktigt squadsystem eg?

Du kan ju gruppera en grupp soldater SHOWWII iaf och i FoW hur man även en squadleader.

Medlem

Du kan dela gruppen genom att markera en i taget, det verkar sedan vara ute ur squadden så att säga. Men det verkar också som dina soldater är odödliga i detta, och mottot verkar vara 100% chaos. Man har liksom inget att säga till om längre, för mycket skit överallt. De roligaste banorna i ettan var ju som sagt där man hadde typ 2-3 gubbar eller kanske 1-2 tanks och skulle lägga bakhåll osv. Här var det bara mad rush överallt typ.

Men det är exakt som HoWWII annars, fast med lite förbättrat interface för att styra flera gubbar i taget, men det kändes inte alls lika bra, dock flöt det mycket mycket bättr epå min dator än orginalet fast det ser bättre ut.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Du kan dela gruppen genom att markera en i taget, det verkar sedan vara ute ur squadden så att säga. Men det verkar också som dina soldater är odödliga i detta, och mottot verkar vara 100% chaos. Man har liksom inget att säga till om längre, för mycket skit överallt. De roligaste banorna i ettan var ju som sagt där man hadde typ 2-3 gubbar eller kanske 1-2 tanks och skulle lägga bakhåll osv. Här var det bara mad rush överallt typ.

Exakt, håller med. Det verkar vara mycket mer fokuserat på squads nu vilket gör det hela mycket rörigare.

Det finns förresten en "dismiss group" knapp upptäckte jag nyss.

Medlem

Mhm, spelade precis lite på andra kartan. Väldigt intensivt och skoj, men jag föredrar som ni nämnt ovan; 2-3 soldater. Dessutom är det lite väl lätt svårighetsgrad imo. I Soldiers var ju en tank en mardröm, här överlever du tom ett skott som kommer nära.. Hmm. Men underhållande som sagt, blir mer lir.

Inaktiv

Man har medvetet gjort Demot superenkelt för att det var många som tycket Soldiers demot var för svårt.
I det riktiga spelet kommer man kunna välja en svårare nivå , då har man inte lika mkt hälsa och det blir vikitigare att använda en bra strategi.

Dessutom kommer multiplay läget bli bättre och vad är bättre än att spela mot andra människor?? finns ingen dator AI som slår det ....:up:

Medlem

Jo det gör det, Coop mot datorn, grymt kul i soldiers om man har en lite seriös med spelare och kör lite kul taktik. Men visst kul som fasen i mp med, om man körde bara infanteri osv.

Som sagt svårighetsgraden verkar vara typ "I am extremly useless and would prefer to not play at all" då ens gubbar är mer eller mindre odödliga.

Spelade natt banan igen, kom på hur man gjorde riktiga squads med nummer osv och hur jag kunda dela gruppen i delar enkelt osv. Var mycket roligare när jag kunde styra mina trupper

Dock gillar jag inte riktigt att ens soldater allt som oftast springer lite hur dem vill så fort det blir lite skjuta av, då är det nästan omöjligt att veta vad de sina är eller vad de sysslar med och de kastar gärna iväg varenda granat du har då en enda fiende. Kan alltid hoppas på att hela spelet har mer smyga och dylika banor.

Typ tyskarnas kampanj i soldiers, var ju grymt kul att lägga bakhåll med sin tiger tank för allierade tanks osv osv. Mer sånt vill jag ha.

För att göra en squad med nummer får man helt enkelt markera typ 2-3 gubbar, trycka k, sen ctrl-1. Sen har du de gubbarna i en squad med snabb knapp 1. dock är det så jävla irriterande att man måste upplösa squadsen hela tiden för att kunna skapa nya, riktigt klumpigt system.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Om du vill undvika att dina trupper springer omkring så är det bara att välja "hold Position" samt" Return fire" ( Inte free fire).
Jag brukar lägga min squad under ngt skydd och styra soldat för soldat med direct control.
Lättare att placera ut dem på strategiska platser. Se bara till så de inte får slut på ammo......:up:

Medlem

Kör hold position men då följer dem inte med squadleadern längre, och return/hold fire är ju givet, men så fort det blir lite krig så blir det väldigt kaotiskt och man tappar väldigt snabbt all överblick eftersom dem gillar att springa runt så mycket. Men med lite svårighetsgrads tweakar och fler uppdrag o spela, så är nog fulla spelet minst lika kul som orginalet. Kan ju bara hoppas att dem skeppar med map/mod editor så det kan komma lite schyssta scenarion osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Har nu testat demot och här är mina åsikter...

Vad jag förstår så är det här uppföljaren till SHOWW2 och jag kan bara säga att det är en värdig uppföljare.
Stridernas intesitet har stigit och animationerna förbättrats rejält jämfört med föregångaren och ser nu mer realistiskt ut. Grafiken har förbättrats men de har optimerat spelet bättre (SHOWW2 gick segt på min dator men detta kunde jag fläska på med effekter och hög upplösning med riktigt bra flyt).

Har inte spelat överdrivet mycket ännu men än så länge så har det imponerat faktiskt. Skulle gett det en 8 av 10, bland annat för realism och närvaro med spänning. Grafiken är bra och över medel men inget speciellt....

Ser fram emot fullversionen av spelet!

Inaktiv

Provade just demot och det var så man blev gråtfärdig. Det här måste ju vara ett skämt. Stackars utvecklare.

Det är tur att man kan lita på Relic.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Varför kommer fortfarande demos och spel ut med taskig engelska? Anställ en enda tjej eller kille med rejäla språkkunskaper och låt han ögnar igenom varenda dialog i spelet. Allt som behövs är att några ord kastas om och några synonymer byts ut för att det ska bli godkänd engelska men som det är nu känns många av briefingarna och dialogerna i demot som direktöversättna från tyska eller vilket språk utvecklarna nu använder, går mig verkligen på nerverna.
Sen drev AI:n och kontrollerna mig till vansinne!
När jag läser kommentarerna så undrar jag om vi verkligen spelat samma demo?

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Provade just demot och det var så man blev gråtfärdig. Det här måste ju vara ett skämt. Stackars utvecklare.

Det är tur att man kan lita på Relic.

Blir nyfiken över vad du inte gillade...

Spelet har som SHOWWII en viss inlärningskurva och kräver spelet en viss spelteknik för att fungera bra och bli kul.

Jag rekommenderar att man skippar squad-systemet och istället styr varje soldat enskilt. Du får mycket bättre kontroll över situationerna och soldaterna träffar bättre med mera. Jag kör även med mycket pauser och slow-downs under striderna för att ha koll på allt som händer.

Inaktiv
Skrivet av Skumbar:

Varför kommer fortfarande demos och spel ut med taskig engelska? Anställ en enda tjej eller kille med rejäla språkkunskaper och låt han ögnar igenom varenda dialog i spelet. Allt som behövs är att några ord kastas om och några synonymer byts ut för att det ska bli godkänd engelska men som det är nu känns många av briefingarna och dialogerna i demot som direktöversättna från tyska eller vilket språk utvecklarna nu använder, går mig verkligen på nerverna.
Sen drev AI:n och kontrollerna mig till vansinne!
När jag läser kommentarerna så undrar jag om vi verkligen spelat samma demo?

Jag tror nog att vi spelat samma spel men just som du säger : "AI:n och kontrollerna drev dig till vansinne"... de som gillar spelet gillar det ofta just på grund av den inte helt kassa AI:n och de underbara kontrollerna (den totala kontrollen man har över inventory, ammo, + allt annat man kan göra inklusive direktstyrining av allt)

Enligt mig så är det är en liten udda variant av RTS och gillar man den inte så gör man inte det helt enkelt....

12
Skriv svar