Clive Barker's Jericho offentliggjort

Robot
Medlem
Clive Barker's Jericho offentliggjort

Om vi har tur kan det nog bli bra. Undying var ganska bra, bjöd på en hel del hopp. ^^

Sannerligen goda nyheter. Undying var och är ett utmärkt spel med dess balans mellan fps, skräck och handling. Grafiken åsido så står det sig starkt även mot senare lir såsom Doom 3 anser jag. Ska bli klart intressant se vad Clive Barker hittar på nu med tanke på hur spelmotorerna utvecklats sedan hans sista spel.

Avslutningsvis vill jag tipsa om att kolla in liret "Call of Cthulu" om man fann Undying bra.

Medlem

Call Of Cthulhu: Dark corners of the Earth måste vara det bästa skräckliret jag har spelat, det är svårt som tusan, men väldigt bra. Måste också tipsa om filmen Dagon som är baserad på H.P Lovecrafts "Dagon" och "The shadow over Innsmouth". Och filmen utspelar sig i Innsmouth fast dem har gett den ett annat namn för att det är en blandning av Dagon också. Läs böckerna också när ni ändå är igång.

Medlem

Tre första bilderna är ute. Coders säger inte vilket format dock...

Titta på bilderna >>


signatur

Kan det bli något annat än helgött med den designen på monster? Jag har sett fram emot att Barker ska göra ett spel ända sedan Undying, det här var en klart bra nyhet!

Medlem

Om det blir lika bra som Undying så kommer det bli ett skönt spel.

Medlem
Skrivet av Famest:

Call Of Cthulhu: Dark corners of the Earth måste vara det bästa skräckliret jag har spelat, det är svårt som tusan, men väldigt bra. Måste också tipsa om filmen Dagon som är baserad på H.P Lovecrafts "Dagon" och "The shadow over Innsmouth". Och filmen utspelar sig i Innsmouth fast dem har gett den ett annat namn för att det är en blandning av Dagon också. Läs böckerna också när ni ändå är igång.

Spana även in den svart & vita stumfilmen som gjordes förra året "Call Of Cthulhu" riktigt cool

Lovecraft rockar - men Clive Barker kommer ganska närma!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar