Valves Portal premiärfilmat

Medlem

Älskar sånna spel!, verkar som om Episode 2 blir ett självklart köp med TF2 och Portal...


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Men asså, kommer portal ingå i arsenalen i EP2? Designen av turrets och annat känns ju igen från teasern av EP2...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

JBRAA, förstår inte riktigt vad du snackar om. I Prey går portalerna åt både fram och tillbaka. Enda skillnaden i Portal är att man kan själv placera portalerna.

Min gissning angående rösten är att det är en datorgenererad syntetisk röst. Varför skulle dom använda det? Skulle inte förvåna mig om dom bygger in en sån i Source engine.

Medlem

Klart att den är syntetisk, det är nog det som är meningen med det.
Det ska ju verka som en introduktionsfilm för experimentet portal, har vi tur så är portal mer än bara ngn kul grej, man kanske får upptäcka helt datoriserade experimentanläggningar i EP2


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Kul concept att göra ett puzzle spel av det där. Meen...

Trist/Imponerande hur snabbt spelindustrin hoppar på en lite nytänkande idè direkt och börjar pumpa den för allt det är värt.

Buhu, så köp det inte då

Tyckte det såg förbannat kul ut, tänk er det i MP, skicka motståndaren genom en vägg så han trillar ut ur taket och störtar mot sin död, hur ska han lösa detta?


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Skrivet av Langos:

skicka motståndaren genom en vägg så han trillar ut ur taket och störtar mot sin död, hur ska han lösa detta?

Skapa en portal där han landar såklart.

Medlem

Wiseass Det är klart, men det kanske är ett stort lavahav under honom, eller ett kraftfält som man inte kan skapa en portal i?


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

detta spelet verkar vara riktigt fett!

Medlem

Ser sjukt skoj ut


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Skägg.
10 Chambers

Lätt OT, men jag kommer inte vidare i spelet. Efter att jag klarat andra pusslet och kommer till det som kallas Boulder Run eller liknande kommer jag inte vidare. Vid en av de tio gångerna jag kört så har det rullat runt stenbumlingar som jag antar ska användas till att trycka på de två knapparna vid lavan. Problemet är just det, de har inte dykt upp de senaste gångerna jag spelat. Efter lite fulhack fick jag den gröna killen att aktivera en av knapparna, tryckte på den andra själv varpå instruktionerna ville att jag skulle få ner en lavasköldpadda i lavan, någon sådan syntes dock inte till. Buggigt eller gör jag fel?


signatur
Inaktiv
Skrivet av spiken:

Lätt OT, men jag kommer inte vidare i spelet. Efter att jag klarat andra pusslet och kommer till det som kallas Boulder Run eller liknande kommer jag inte vidare. Vid en av de tio gångerna jag kört så har det rullat runt stenbumlingar som jag antar ska användas till att trycka på de två knapparna vid lavan. Problemet är just det, de har inte dykt upp de senaste gångerna jag spelat. Efter lite fulhack fick jag den gröna killen att aktivera en av knapparna, tryckte på den andra själv varpå instruktionerna ville att jag skulle få ner en lavasköldpadda i lavan, någon sådan syntes dock inte till. Buggigt eller gör jag fel?

Jag har klarat spelet en gång, men när jag körde igenom en andra gång för skojskull så råkade jag ut för samma sak :/

testa starta nytt game eller nåt :>


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

Folk klagade på längden i hl2 ep1 men får man med både portal, tf2 och ep2 så borde det väl inte klagas. Givet köp än så länge. Bra jobbat Valve


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

123
Skriv svar