Playstation 3 starkare än Wii i Japan, enligt ny undersökning

Robot
Playstation 3 starkare än Wii i Japan, enligt ny undersökning
Jee
Medlem
Playstation 3 starkare än Wii i Japan, enligt ny undersökning

Nu är ju frågan om alla verkligen tänkte på priset när dem röstade. Aja blir en Wii för mej iallafall... Om den inte får helt usla recensioner.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

そうです!!!

Medlem

en sak är säker, asiater har alltid varit speciella, men nu gick de väl över kanten?, eller man vet aldrig med dem...skulle inte förvåna mig om alla gick ihop och röstade sådär, de har gjort allt konstig som går att göra...:> det var väl detta som var pricken över I:t

Flakmonkey

Inte så förvånande, i tidigare undersökningar och på forum världen över så hänger ju bara "gamers" och då hittas det alltid någon hackkyckling som man ska klaga på... Först så sög Xbox 360... sen när Wii visades med handkontrollen första gången så sög ju det också, bara massa barnspel... sen skull xbox 360 släppas, då sög den ännu mer, PS3 skulle ju äga sönder den... 360n släpptes och många gillade den... sen kommer detta årets E3, Wii-spel visas upp, då kvittar det att det är barnspel till Wii, då ska den hyllas och det måste alla "äkta" gamers ställa upp på.. Vidare så har det helt svängt till 360:s favör, nu är det den som äger upp PS3 så det bara stänker om det...

Genom allt detta så har de största delen av de som ska köpa konsolen inte läst på forum och inte läst undersökningar som görs av speltidningar och siter... det är de som röstar på amazon, de vanliga människorna som går efter tidigare erfarenheter och hos dem är fortfarande Sony ett otroligt starkt varumärke. PS3 kommer sälja bra (kommer inte vara lika dominerande som PS2 dock), även om det sitter en grupp människor på diverse spelsidor, FZ är en, och spyr galla över konsolen.

Och nej, jag är ingen Sony fanboy, har alla konsoler i den föregående generationen och kommer ha alla i denna. Är bara trött på att allting ses som svart och vitt, en konsol kan vara bra även om den är dyr. En konsol kan också vara helt okej, den behöver inte vara kass eller bäst.

Medlem
Medlem

lustigt att dom inte tog med 360, skulle vilja se vart den skulle ha hamnat..

Nåja, visar väl bara att japanerna gillar teknologi, jag menar bluray dvd och shit, klart dom vill ha det, vem vill inte det?

Skrivet av Nosnos:

Genom allt detta så har de största delen av de som ska köpa konsolen inte läst på forum och inte läst undersökningar som görs av speltidningar och siter... det är de som röstar på amazon, de vanliga människorna som går efter tidigare erfarenheter och hos dem är fortfarande Sony ett otroligt starkt varumärke. PS3 kommer sälja bra (kommer inte vara lika dominerande som PS2 dock), även om det sitter en grupp människor på diverse spelsidor, FZ är en, och spyr galla över konsolen.

Det är ju sant som du säger, men tänk också på att den japanska marknaden är speciell. Xbox 360 är inget val för säkert 99% av den spelande befolkningen där, alltså står valet mellan Wii och PS3. Det är dessutom en stor del som säger att de väljer antingen PS3 eller 360 i första hand, och skaffar en Wii för dess unika kontroll.

Här i väst ser det annorlunda ut då 360 tävlar på lite bättre villkor. Här kommer antagligen MÅNGA casual gamers att se sina favoritspel, Madden NFL, Fifa 200X, NHL 200X, GTA4 etc. finnas på hyllorna för både 360 och PS3. Konsolerna däremot skiljer det ett par hundra dollar emellan. Vad kommer många att välja? (den grafiska skillnaden kommer antagligen vara för liten för att många ska märka den vid korta anblickar)

Men, det är också som du säger att PlayStation är ett av världens starkaste varumärken. Den kommer definitivt inte att dö, den har till och med goda chanser att behålla platsen som marknadsledare. Men, jag tror personligen att många casual gamers kommer att skaffa 360 före PS3.

Inaktiv

Diagram kan ju visar på olika sätt.

Hur skulle det se ut om man fråga: Vilken konsol vill du ha?

jämfört med: Vilken konsol kommer du att köpa först?

Hur kommer då skillnaden att vara?

Medlem

Mycket bra skrivet Nosnos! Håller med dig fullt ut.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag kunde inte riktigt luska ut hur frågan löd, vilken skulle du vilja ha, eller vilken skulle du ha köpt av dessa maskiner? Klart jag vill ha en PS3, men med tanke på ekonomin kommer jag köpa en Wii. Det är samma sak som man skulle fråga om man vill ha en topbil som är svindyr eller en casual helt okej bil, som har ett komfortpaket.

Medlem

Är inte speciellt förvånande. Playstation 2 har massor av spel av den typ som går bra i Japan. De baserade på en aktuell/populär manga (serier) eller anime (tecknat), dating simulatorer, "erotik" spel, rollspel och annat starkt knutet till deras kultur. Speltyper som som så gott inte fanns överhuvudtaget på andra konsoller (med undantag för Dreamcasten då men den försvann fort). Många japaner är också dåliga på engelska vilket gör att de helst väljer en konsoll med stort utbud av spel på japanska vilket just PS2:an har.
Att de förmodar också Playstation 3 kommer ha samma utbud och säger sig helst införskaffa den ter sig då tämligen logiskt.

Medlem

Jag tror det blir en Wii för mig om spelkvalliten ligger på samma nivå som spelen till DS kommer den bli en given succé.

Se bara på försäljningssiffrorna DS i jämförelse med PSP i japan, nu är det Nintendo som har det flesta Anime spelen osv.
Så det är bara framtiden som kan utvisa vem som går vinnande ur Consolewars 2006/2007. För mig är det så iaf att en konsoll ska man spela på inte titta på film och liknande, det sköter DVDspelaren så bra.


signatur

-| Spel ska köpas inte stjälas |-

Medlem

Vem bryr sig om vad några shoppinggalna japsare tycker, en Wii i tvrummet till hösten är självklart!

/ LordDaimos

Medlem

Spelar väl ingen roll vilken konsoll som är populärast i Japan. Dom kommer typ ändå att köpa både Wii och PS3! Inte Xbox 360 däremot... Den är ju amerikansk, och sånt kan man ju inte ha i sitt vardags rum.

1
Skriv svar