Många siffror på USA-topplistan

Robot
Medlem
Många siffror på USA-topplistan

Att oblivion fortfarande säljs :O. Och att det faktist finns folk som inte har WoW är förvånande. Nice att Guild Wars också är på topp :).

Intressanta saker på hemsidan. "74,462 Americans bought Half-Life 2: Episode 1 in a shop. 74,461 got stuck at the lift scene. "

Flakmonkey

Det intressanta är ju att intäkterna för konsolspelen är tre gånger så mycket som för pc-spelen del... konstigt att fler utvecklare och utgivare satsar på konsol istället för PC och de som utvecklar till PC tycks satsa på MMO-spel med månadskostnad?

Guitar Hero på tredje plats också... rätt imponerande för ett spel som kostar runt en 900 kr... jänkarna har rätt bra smak ändå

Medlem

Asså bara cirka 75 000 ex sålda av det spelet i USA? Verkar inte rimligt. Är de mer pirater där än här eller?

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Asså bara cirka 75 000 ex sålda av det spelet i USA? Verkar inte rimligt. Är de mer pirater där än här eller?

Nog många som köper det över Steam

Skrivet av Nosnos:

Det intressanta är ju att intäkterna för konsolspelen är tre gånger så mycket som för pc-spelen del...

Sen är ju frågan hur mycket pengar som PC-industrin drog in på MMO-spel senaste månaden. WOW lär vi det här laget ha en bra bit över en miljon användare i nordamerika.

här är en annan intressant artikel. Även om man räknar in MMO-spel så har PC-försäljningen sjunkit med ~25% sedan 99.

Har folk slutat spela spel, hoppat över till konsoller, eller är det en effekt av piratkopieringen? Eller är det ökade MMO-spelandet helt enkelt billigare för konsumenterna?

Flakmonkey
Skrivet av slartibartfast:

Sen är ju frågan hur mycket pengar som PC-industrin drog in på MMO-spel senaste månaden. WOW lär vi det här laget ha en bra bit över en miljon användare i nordamerika.

Jo precis, framtiden för PC-spelen ligger i MMO... men å andra sidan så börjar ju MMO till konsolerna bli allt vanliga också så man får väl se hur det utvecklas där... vem vet, kanske är just wow början för slutet på de nya MMO-spelen till PC iom att wows dominans är så massiv

Citat:

här är en annan intressant artikel. Även om man räknar in MMO-spel så har PC-försäljningen sjunkit med ~25% sedan 99.

Har folk slutat spela spel, hoppat över till konsoller, eller är det en effekt av piratkopieringen? Eller är det ökade MMO-spelandet helt enkelt billigare för konsumenterna?

mmm, visserligen är ju det där för USA, kanske har det inte skett samma nedgång i Sverige, här dominerar ju tex PC-spelen topplistorna. Fast Sverige är ju mer ett undantag än regel och att PC-spel säljer bättre än konsol-spel i sverige kvittar ju för utvecklarna och utgivarna, Sverige är en fjärt i universum så att säga

Tror faktiskt att många inte förstår hur stora spel som Halo och SOCOM är i USA. Hur dominerande den marknaden är. Det är ju de spelen som liras mest online.

Och sen apropå ingenting, finns det inte några siffror på hur mycket HL2, etc har sålt via steam?

Medlem

Tror att all piratkopiering har stor inverkan till att det säljs färre spel. Bara genom att dagligen höra folk säga" varför köpa när man kan tanka ned det" så är det inte så konstigt att moralen har sjunkit bland alla gamers och slutat betala för spel som de i många fall gillar.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Jag tankar alla spel och köper dom som jag anser vara värda pengarna, jag har hur mycket spel som hellst på datorn men spelar dom inte för att dom är dåliga, trotts att dom va tankade.

Det är väldigt få spel som jag köper innan jag har testat det.

Kan det vara därför att det har gått ner, för att folk faktiskt kan testa ett spel nu utan att behöva köpa det innan?

Flakmonkey

Snarare för att många av de som påstår att de köper spel efter att ha testat det men sen inte gör det. Spelar igenom hela, men kommer sen till slutsatsen att det ju är billigare att inte köpa det och då skippar man det. Känns som att det drabbar SP-spelen extra mycket, de behöver man ju inte köpa för att kunna lira ordentligt...

Inaktiv
Skrivet av Famest:

...Och att det faktist finns folk som inte har WoW är förvånande...

jag har inte WOW! *stolt*


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Undra vad Blizzard tänker göra med alla stålar nu när dom tjänar runt 1 miljard i månaden.

1
Skriv svar