Dead Rising för blodigt för Tyskland

Robot
Dead Rising för blodigt för Tyskland
Medlem
Dead Rising för blodigt för Tyskland

Amen KLAAGAA. Aja det är nog inte så svårt att bara plocka bort allt blodet och ge till tyskarna.

Medlem

haha är inte förvånad då tyskland är experter på att censuera tv-spel/pc-spel ..

har för mig att spelet inte få innehålla våld mot människor annars blir det censuerat..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Dinskugga, japp så var det i carmageddon i Tyskland. Där fick man byta ut till Zombies, men i Dead Risings fall så är alla redan zombies, förmodligen får dom ta bort blodet eller något


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Riktigt tråkigt för tyskarna. Jag gillar inte heller att vi ibland faktiskt får censurerade versioner av spel även i övriga europa. Några exempel är ju originalreleasen av Ninja Gaiden och även God of War, som var ett av mina favoritspel från förra året. När det gäller konsollspel kan man ju inte heller importera, om man nu inte har en moddad konsoll vill säga. Det är lite lättare när det handlar om PC spel. Jag importerade t.ex. Fallout 2 när det släpptes eftersom det blev censurerat här i europa.

Medlem

What a big surprise Aja bara vi inte blir drabbade så är det inte så farligt. Blev faktist ganska irriterad när Ninja Gaiden blev censuerad tack varre att tyskarna inte tål röda pylioner (eller hur det nu stavas). Fast nu finns ju Ninja Gaiden Black som inte är censuerad Tur att Resident Evil 4 inte drabbades när det kom.


signatur

Mucha shaka paka

1
Skriv svar