Wii är inget för mig

Medlem
Wii är inget för mig

Jag gick ner till spelbutiken som jag fyndade mitt Forza 2 i igår.
De skulle ha 999 kr för ett Wii med kontroll och spel om man bytte in sitt Play Station 2 och 5 spel.
Har ett PS2 liggandes och 5 skitspel.
Väl nere i butiken kollar jag på spelutbudet och konstaterar att Wii inte är något för mig. Fast det är så billigt.
Frågade tjejen i butiken om hon själv har ett Wii och det hade hon.
Men hon sa att man inte ska spela på Plasma och LCD skärmar, för bilden blir väldigt dålig helt enkelt.

Hur kan detta stämma? Skrattretande 2007!

Nej, det fick bli en ny datormus och musmatta istället för 1500 kr (slår mig själv för pannan), jag är inte bra med pengar.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Wii är inget för mig

Kör min Wii på en "HD Ready" LCD, dock med komponentkablage, vilket är att rekommendera.


signatur
Medlem

Okey och du tycker då alltså att bilden blir bra? Skumt att hon, som säljer Wii, säger till mig att det är värdelöst om man har platt-tv.

Inaktiv

Tycker det ser helt ok ut, kör på 50 plasma. Visst ser bilden lite suddig ut, men med komponentkabeln så är det helt ok.

Medlem

Wii är det sämsta som hänt gamervärlden på senare tid.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

kör inte Wii på vanliga kablar så kanske det blir bättre bild...tänk efter, inte alls suddigt på min projje

Medlem

På projektor och CRT ska set se "bra" ut. Men inte på just platt-skärm.

Medlem

Det ser precis lika bra ut som vilket annat 480i/p som körs via komponent på HDTV. Alltså är det lika bra på plattskärm som PS2 (oftast bättre då få spel är 480p om jag inte missminner mig) och Xbox (som förvisso kan fås i högre upplösningar ibland).

Däremot är det sämre än Xbox 360 och PS3. Men alltså oftast snäppet bättre än Gamecube och PS2.

1
Skriv svar