Gothic 3 visar upp sig på film

Robot
Inaktiv
Gothic 3 visar upp sig på film

Alltid trevlig när det länkas till gamershell, verkar bra spelet asså

Medlem

Jag var inte vidare förtjust i 1:an och 2:an av Gothic, men dom har satsat på Open Ended i 3:an så det verkar kanon. Kanske till och med en utmanare till Oblivion!
Tyvärr kommer jag inte ihåg stridssystemet i dom andra två delarna, någon som känner för att påminna mig om hur det var?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Både Gothic 1-2 var rätt open ended iofs. Stridssystemet var bättre än oblivion och morrowind imo, rätt likt oblivion (känns som att de blev inspirerade av Gothic spelen).

Enda som alltid varit bättre med TES spelen är att de har stöd för moddar, "vanilla"-style (utan moddar) är TES ju helt ointressanta och ganska tråkiga.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

känns som att de blev inspirerade av Gothic spelen)

Som TES fan måste jag nog påpeka att fallet om något isåfall skulle vara tvärtom. TES är nämligen betydligt mycket äldre än Gothic serien och har sedan första början använt de stridsystem de andvänder i Morrowind, bara mer anvancerat i MW då.

Aja, kanske orkar testa demot om de kommer något sådant.

Medlem

Skulle precis säga det samma Pettor, Elderscrolls har funnits rejält mycket längre än Gothic. Jag spelar faktiskt inte Oblivion med moddar överhuvudtaget. Tycker det duger kanon endå (men det är ju smaksak).
Nåväl, vi får se hur Gothic 3 blir.!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Flakmonkey

Har iofs bara lirat Gothic 2, men jag tyckte det var något bättre än Oblivion... kanske för att jag i längden tycker att en stark story är viktigare än frihet... gillar man japanska äventyr/rpgs så gör man

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Har iofs bara lirat Gothic 2, men jag tyckte det var något bättre än Oblivion... kanske för att jag i längden tycker att en stark story är viktigare än frihet... gillar man japanska äventyr/rpgs så gör man

Ah, men det finns nog 2 grupper av rollspelare. Dom som vill ha frihet och dom som vill sitta och läsa massa text


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av MKultra:

känns som att de blev inspirerade av Gothic spelen)

Som TES fan måste jag nog påpeka att fallet om något isåfall skulle vara tvärtom. TES är nämligen betydligt mycket äldre än Gothic serien och har sedan första början använt de stridsystem de andvänder i Morrowind, bara mer anvancerat i MW då.

Aja, kanske orkar testa demot om de kommer något sådant.

Stridssystemet i Oblivion liknar inte det man hade i de tidigare TES spelen, så du kommer ihåg dåligt.

Man ändrade det just av den anledning att Morrowind fick mycket kritik för just striderna.

On topic: fy fan vilken dålig trailer.


signatur
Medlem

Jag tycker att striderna i Morrowind och Oblivion känns i stort sett samma. Fast med skillnad på att dom ändrar experience systemet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

I Morrowind så behövde du ju inte ens använda dig av olika combo-slag osv, bara trycka "use best". Sen kunde du grafiskt träffa fienden men det är ändå en "roll" ifall du träffade eller inte, klart löjligt. Finns en del andra skillnader också. Morrowind var rent fruktansvärt stridsmässigt.


signatur
1
Skriv svar