Min 360 dog i natt

Medlem
Min 360 dog i natt

Jaha, det kunde man ju ge sig attan på. Precis när jag kommit fram till sista "benet" med låtar på GH II så fryser Xboxen och det går inte att få igång den igen. Tre ilsket blinkande lampor i strömbrytarknappen signalerar sitt tydliga språk: hårdvarufel.

Lyckades lokalisera felet via Xbox supportsidor, och tittar man i forumen så verkar det vara ganska många som råkat ut för det - och många påstår att det hänt efter senaste stora uppdateringen i förra månaden. Eller också beror det på usel kvalitet på komponenterna, minns den första generationens Airport-basstationer, som var utrustade med ett par kondensatorer som bara höll c:a 10,000 timmar. Det låter ju mycket, men för en pryl som alltid står på innebär det kanske bara drygt ett års livslängd.

Så nu blir det till att skicka in Xboxen på lagning till Microsoft. Jag förstår att det inte kommer att bli gratis. Under tiden får jag väl dra fram min gamla klassiska gitarr-controller - min 1964 Fender Stratocaster. Visst är den vacker?

#blogg

Medlem
Min 360 dog i natt

Klart det ska vara gratis deras skräp konsol som har pajjat

Medlem

Det ska inte kosta...om det gör det så rippar dom av dig!...jag har sett flera människors 360's gå sönder och dom fick sina gratis reparerade eller helt NYA!

nj
Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Det ska inte kosta...om det gör det så rippar dom av dig!...jag har sett flera människors 360's gå sönder och dom fick sina gratis reparerade eller helt NYA!

Beror väl lite på om garantin fortfarande gäller eller ej med? Eller är MS så snälla att de lagar oavsett?
Har för mig det var rätt gott om upprörda konsumenter i England för MS vägrade låta självdöda konsoller repareras/bytas på garantin. Hittar dock givetvis inte artikeln jag läste om det nu så jag kan minnas fel med...

Medlem

Även i Sverige gäller ju enligt lag garantin i tre år för så kallat "ursprungliga fel". Problemet är bara att det är upp till konsumenten att bevisa att felet verkligen hängt med sedan prylen var ny. I Microsofts fall skickar de UPS för att hämta upp konsolen, som sedan flygs ner till en bunker i Tyskland för reparation. Någon som tror att de överhuvud taget kommer att berätta vad felet var?


signatur

Don't just stand there - kill something!

nj
Medlem
Skrivet av Phat:

Även i Sverige gäller ju enligt lag garantin i tre år för så kallat "ursprungliga fel". Problemet är bara att det är upp till konsumenten att bevisa att felet verkligen hängt med sedan prylen var ny. I Microsofts fall skickar de UPS för att hämta upp konsolen, som sedan flygs ner till en bunker i Tyskland för reparation. Någon som tror att de överhuvud taget kommer att berätta vad felet var?

Njae, tre års reklamationsrätt är det, inte garanti.
Fast med mängden av självdöende Xbox 360 så tycker man ju att KO och/eller ARN borde kunna hjälpa till för att sätta press på MS om de bråkar över kostnader.

1
Skriv svar