Dyrt med spel

Avstängd
Dyrt med spel

Spel är dyrt. Jag tog ett långt uppehåll i att köpa spel (mest på grund av dåligt med pengar) tidigare. Uppehållet bröts genom att jag köpte Half-Life 2 + Half-Life 2: Episode One, inkl. Half-Life 2: Deathmatch och Half-Life 2: Lost Coast, för sammanlagt ca 175 kronor genom Steam (24,95$). Jag märkte att jag inte fick med Counter-Strike: Source, något som jag ville ha dels för att köra det litegrann och dels för att kunna köra Garry's Mod. Men det kostade 20$, alltså ca 140 kronor.

Nu är det så att jag kunde inte köpa CSS via Steam och gick därför till affären. På Internet kostade det 279 kronor, då ingick även Day of Defeat: Source, men på affären kostade det 329. Det tyckte jag inte var värt priset och upptäckte att Half-Life 2 GOTY kostade 249 kronor. Då medföljde Half-Life 2, Half-Life 2: Deathmatch, Half-Life: Source, Half-Life Deathmatch: Source samt Counter-Strike: Source. Jag visste inte hur jag skulle göra och fick beslutsångest, men bestämde mig till slut för att köpa det. Summan av kardemumman blev ca 565 kronor. Dessutom har jag köpte Civilization IV + expansionen Warlords för ca 150 (fick 50% rabatt av en kompis).

Vad har vi mer som ska köpas då? Jo, Overlord och Half-Life 2: Episode Two när de släpps. Som tur är har jag en förening genom vilken jag och kompisarna brukar köpa in spel åt oss själva och betalar ungefär halva priset till föreningen, men ändå. Usch. Visserligen har jag nyss fyllt år och fått studiebidraget, så jag har en del pengar, men ändå.

#blogg

Medlem
Dyrt med spel

Nästan ovärt köp av HL2: GOTY. CS: Source finns ju för 19,99 dollar på Steam.

Det ska bli kul att spela Civ4 online.

Avstängd

Jo. Lite ovärt egentligen, men med tanke på att jag nästan lovade mamma och pappa att jag inte skulle köpa något mer förrän Episode Two, så.

1
Skriv svar