Mer vapentanke i BF2142, hoppas Dice

Robot
Medlem
Mer vapentanke i BF2142, hoppas Dice

Tja det låter ju bra - men jag tror det är bäst om man provar spelet själv innan man börjar lyssna på deras visioner.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"I know that sounds like a cheesey marketing pitch but its the honest truth. This game kicks ass."

That sounds like a cheesey marketing pitch.

Medlem

Det kan mycket väl bli ruskigt bra. Hoppas bara att dom har lärt sig från misstagen med BF2 och släpper ett så buggfritt som möjligt spel från början.

Medlem

Felet med vapnen i BF2 (enligt mig) är att dem är lite för "plastiga" och inte känns som dem har den effekten dem borde.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Felet med vapnen i BF2 (enligt mig) är att dem är lite för "plastiga" och inte känns som dem har den effekten dem borde.

Bara jag som tycker att dom inte lagt ner nog med tid med ljuden till vapnena? Hör bara L85A1.. och många andra... Det låter ju inte som smällar.. Jag har inte hört riktig vapeneld utan öronporppar.. (förutom hagelgevär) men jag tycker ändå att ljuden är ganska.. "mesiga"?

Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:
Skrivet av Mabec:

Felet med vapnen i BF2 (enligt mig) är att dem är lite för "plastiga" och inte känns som dem har den effekten dem borde.

Bara jag som tycker att dom inte lagt ner nog med tid med ljuden till vapnena? Hör bara L85A1.. och många andra... Det låter ju inte som smällar.. Jag har inte hört riktig vapeneld utan öronporppar.. (förutom hagelgevär) men jag tycker ändå att ljuden är ganska.. "mesiga"?

Men skall det inte föreställa att L85A1 har en ljuddämpare? Om inte, då är den mesig

OnT:
Verkar bli ett grymt spel, en jungel av vapen, uppgraderingar och utrustningar. Det verkar bara vara lite skevt med att en Assault kan agera som en medic och liknande ideér, de skulle haft kvar de specifika, rena klasserna.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

De kan säga vad de vill PR människorna, men mig lurar de inte. Jag ska bojkotta EA och BF tills jag ser mer vänlighet mot sina kunder!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Sharpblade:
Skrivet av FAMILJEGUFF:
Skrivet av Mabec:

Felet med vapnen i BF2 (enligt mig) är att dem är lite för "plastiga" och inte känns som dem har den effekten dem borde.

Bara jag som tycker att dom inte lagt ner nog med tid med ljuden till vapnena? Hör bara L85A1.. och många andra... Det låter ju inte som smällar.. Jag har inte hört riktig vapeneld utan öronporppar.. (förutom hagelgevär) men jag tycker ändå att ljuden är ganska.. "mesiga"?

Men skall det inte föreställa att L85A1 har en ljuddämpare? Om inte, då är den mesig

OnT:
Verkar bli ett grymt spel, en jungel av vapen, uppgraderingar och utrustningar. Det verkar bara vara lite skevt med att en Assault kan agera som en medic och liknande ideér, de skulle haft kvar de specifika, rena klasserna.

Nej L85A1 har ingen ljuddämpare... Jag håller med att vapnen låter och känns mesiga i BF2. Jag hoppas dem fixar det till BF2142. Men annars från trailers och screenshots så tycker jag BF2142 verkar bli ett bra och roligt spel. Jag hoppas också att dem släpper ett så bugg-fritt spel som möjligt. Och som sagt, hoppas Dice har lärt sig från sina misstag, och hoppas inte Dice låter Dice Kanada förstöra det här spelet med sina beta patcher och beta B expansion kits... Gör dem det, då marscherar jag in på Dice kontor och går Postal... (skojar förstås )


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

då marscherar jag in på Dice kontor och går Postal.

nytt begräpp om folk som begår brott pga Dataspel?

Nyheterna idag:
En person gick Postal idag när han storma ett post kontor i Stockholm...

kanske inte ;P

Medlem

Det är bäst att de inte göra ännu en BFV-M60+LAW-monsterkombo nu när folk måste stå fast vid sitt val av kit för evigt... det är klart att man kan låsa upp addons till men än en klass men det är inte på något vis gynnsamt...

Tror ni att unlocksen kommer att innebära ännu mer utav en fördel jämfört med originalvapnen än vad de gör i BF2?


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Unlocks är tämligen ointressanta. Var de i Bf2 med. Det som spelade roll var att det var vapen med fånigt dålig spridning och att den visuella markeringen var helt off gällande just denna spridning. Som om man inte ens ville visa hur vapnen betedde sig i spelarens 'händer'.

Citat:

Has the damage system been changed, such as allowing specific subsystems to be damaged or destroyed instead of affecting the whole vehicle?
The EMP effects can temporarily disable a vehicle. Also, EMP's can be used to disable weapons on the Titans.

Snacka om att svara på en helt annan fråga än den som ställdes.

Är det verkligen någon som tror de lärt sig något?

Wait, skrev jag inte exakt den raden inför BF2?

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]
nytt begräpp om folk som begår brott pga Dataspel?

Nyheterna idag:
En person gick Postal idag när han storma ett post kontor i Stockholm...

kanske inte ;P

Go Postal ÄR redan ett begrepp och var det innan spelen släpptes. KOmmer ifrån en postanställd i USA som bestämde sig för att gå postal och mörda lite arbetskamrater. Running With Scissors tyckte väl det lät som en trevlig händelse och döpte sina spel efter det.

Medlem

Jag undrar varför det är en Dice logga på Dice' saker och en EA logga på Valves saker...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:
Skrivet av Mabec:

Felet med vapnen i BF2 (enligt mig) är att dem är lite för "plastiga" och inte känns som dem har den effekten dem borde.

Bara jag som tycker att dom inte lagt ner nog med tid med ljuden till vapnena? Hör bara L85A1.. och många andra... Det låter ju inte som smällar.. Jag har inte hört riktig vapeneld utan öronporppar.. (förutom hagelgevär) men jag tycker ändå att ljuden är ganska.. "mesiga"?

Nä du har rätt, vapnena känns mesiga som fan i BF2.
DICE har aldrig varit bra när det gäller vapen ljud, kolla bara BF1942... riktigt SKÄMT!

Inaktiv

Dom borde lagt ner all tid som dom lagt ner på 2142 till BF2 istället, massa feta uppdateringar med nya banor och vapen osv..


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Inaktiv

Jag förstår inte varför folk köper allt det som EA/DICE säger.

Jag har bojkottat allt som kommer från EA tills jag vet att dom har lite bättre förmåga att lyssna på sin community.

Dom skiter fullständigt i allt och alla så länge dom får sina produkter sålda!
Dom har ju visserligen lyckats med sin tanke eftersom att särskilt alla BF spelare går med på det som EA håller på med.

Inaktiv

Kul det skulle vara om Clark sa :

So far I don´t care about the progress of 2142.
It's a cheesey milk-cow game and it's going to be released before it´s finished as usual.

Later on we are going to market worthless
expansions to make more money from the
parents visa accounts.
---------------------------------------------------------

..Jag lovar att jag skulle köpt det för samlarvärdet..

http://www.frostbiten.se
http://acidmedia.net


signatur
Medlem
Skrivet av KingeN:
Skrivet av FAMILJEGUFF:
Skrivet av Mabec:

Felet med vapnen i BF2 (enligt mig) är att dem är lite för "plastiga" och inte känns som dem har den effekten dem borde.

Bara jag som tycker att dom inte lagt ner nog med tid med ljuden till vapnena? Hör bara L85A1.. och många andra... Det låter ju inte som smällar.. Jag har inte hört riktig vapeneld utan öronporppar.. (förutom hagelgevär) men jag tycker ändå att ljuden är ganska.. "mesiga"?

Nä du har rätt, vapnena känns mesiga som fan i BF2.
DICE har aldrig varit bra när det gäller vapen ljud, kolla bara BF1942... riktigt SKÄMT!

En AK5 som den svenska militären använder låter sjukt fjolligt när man själv skjuter med den. Det rasslar bara lite i den, ingen fet smäll eller så.
Däremot smäller det ganska bra när man står vid sidan om nån annan som skjuter.
Antar att det har nåt med ljudvågornas rörelse att göra.

Tycker "plastigheten" i vapnen är ganska realistiska gentemot mina IRL erfarenheter.


signatur

Insert funny qoute here

Medlem
Skrivet av pimpim:

Jag förstår inte varför folk köper allt det som EA/DICE säger.

Jag har bojkottat allt som kommer från EA tills jag vet att dom har lite bättre förmåga att lyssna på sin community.

Dom skiter fullständigt i allt och alla så länge dom får sina produkter sålda!
Dom har ju visserligen lyckats med sin tanke eftersom att särskilt alla BF spelare går med på det som EA håller på med.

Om man gillar spelet och upplvever det fungerar så finns det ingen anledning att bojkotta det heller hur.

För mig så har produkten fungerat helt ok visst var det strul i början men det fixade dom till .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av pimpim:

Jag förstår inte varför folk köper allt det som EA/DICE säger.

Jag har bojkottat allt som kommer från EA tills jag vet att dom har lite bättre förmåga att lyssna på sin community.

Dom skiter fullständigt i allt och alla så länge dom får sina produkter sålda!
Dom har ju visserligen lyckats med sin tanke eftersom att särskilt alla BF spelare går med på det som EA håller på med.

Om man gillar spelet och upplvever det fungerar så finns det ingen anledning att bojkotta det heller hur.

Så sant. Jag vet i alla fall vilket spel jag lirar nästan varje kväll och inte är det något annat än just BF2. Förstår inte alla som orkar whina så fort något postas om BF-serien. Sedan sätter dom sig förmodligen och lirar i alla fall

Medlem

Exakt. Spelidén är förbannat bra. Det gäller bara för Dice (eller är det EA's fel?) att lyssna på konsumenterna, sina spelare, och försöka styra upp därefter.

Men troligen är det någon vi kan glömma då det verkar som om det är EA som styr och ställer. Och av den nya erfarenheten jag fått så är EA "all about the money". Så länge de kan känna några hundratusen är det lugnt, oavsett om det borde lagt ner lite mer tid på att utveckla det.

Skrivet av Swe.Stars:

Exakt. Spelidén är förbannat bra. Det gäller bara för Dice (eller är det EA's fel?) att lyssna på konsumenterna, sina spelare, och försöka styra upp därefter.

Spelet har fungerat bra för mig sedan de största tekniska problemen fixades i de första patcharna. Dock fungerar inte själva spelarna. Kan Dice fixa dessa åt mig?

...Så frågan är och konceptet bakom battlefield verkligen är så brilljant, då det varken inspirerar till laganda, sportslighet eller fortsatt spelande?

Flakmonkey

Första BF-spelet som är någorlunda intressant för min del... "sci-fi" ftw

Känns som om det var extremt positivt för spelet att ET:QW sköts upp rejält, hade blivit troligt svårt att slå dem om de släpps nära varandra. Nu är det upp till DICE att leverera inte bara ett kul spel utan också ett som välgjort också...

Inaktiv

Svaret på om BF2 uppmuntrar till laganda är ett defenetivt nej om du inte spelar i en clan dvs.
Dom har gjort det allt för lätt att bli en lonewolf som tror han är rambo och kan ha en killing spree på 20 kills.

Jag undrar bara hur mycket värre det kommer bli med 2142 då i princip allt handlar om framtidens pansarfordon/robotar.

Det kommer att bli en enda stor j*vla röra!

Medlem
Skrivet av pimpim:

Svaret på om BF2 uppmuntrar till laganda är ett defenetivt nej om du inte spelar i en clan dvs.
Dom har gjort det allt för lätt att bli en lonewolf som tror han är rambo och kan ha en killing spree på 20 kills.

Jag undrar bara hur mycket värre det kommer bli med 2142 då i princip allt handlar om framtidens pansarfordon/robotar.

Det kommer att bli en enda stor j*vla röra!

Har faktiskt inte tänkt på spelet på det här viset tidigare. Det kan faktiskt bli så här
Trist att folk spelar lonewolf istället för teamplay, men jag antar att alla har sitt spelsätt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av pimpim:

Jag undrar bara hur mycket värre det kommer bli med 2142 då i princip allt handlar om framtidens pansarfordon/robotar.

Troligtvis lika illa eller till och med ännu värre. BF-serien har sedan starten handlat om att ge spelaren friheten att hoppa in i vilket fordon som helst och spela spela som man själv vill. Detta är så djupt inpräntat i spelmekaniken, och även det som spelarna väntar sig, att man knappast skulle kunna ändra på det och fortfarande kalla spelet "battlefield".

...och spelet säljer ju som smör, varför göra våghalsiga ändringar i ett framgångsrikt koncept?

Själv hoppas jag på att det kommer nya spel (quakewars?) som inkräktar på battlefields territorium, visar var skåpet skall stå och tvingar EA till att förbättra konceptet ännu mer mellan varje version.

Medlem
Skrivet av pimpim:

Svaret på om BF2 uppmuntrar till laganda är ett defenetivt nej om du inte spelar i en clan dvs.
Dom har gjort det allt för lätt att bli en lonewolf som tror han är rambo och kan ha en killing spree på 20 kills.

Men är det inte det som är charmen med BF2? Att det växlar mellan lonewolf-spel och lagspel? Jag tycker att det är skitkul att hitta på lite egna grejer och sedan hoppa in i en squad som (om man har tur) har bra lagspel. Tycker att det är grymt kul kombination!

Skrivet av Johan:

Men är det inte det som är charmen med BF2? Att det växlar mellan lonewolf-spel och lagspel? Jag tycker att det är skitkul att hitta på lite egna grejer och sedan hoppa in i en squad som (om man har tur) har bra lagspel. Tycker att det är grymt kul kombination!

Om man kunde välja teamplay när man vill spela teamplay (istället för att behöva leta efter en kompetent squad i flera timmar), och om lonewolfingen hade varit fokuserad på att på ett sportsligt sätt hjälpa lagspelarna till seger, ja då hade det varit bra och charmig gamedesign.

Squad-systemet var en bra tanke, men det räcker inte med att enbart ge spelarna verktygen till att köra teamplay. Man måste få folk till att vilja spela tillsammans.

Jag hoppas verkligen att utvecklarna på Dice har forsatt spela spelet bortom de isolerade speltesterna på kontoret, så att de ser vad som funkar och inte funkar när man spelar med korkade främlingar över internet...

1
Skriv svar