Elveon visar upp sig

Robot
Medlem
Elveon visar upp sig

Ljuset var riktigt fräckt men gloweffekten kan ta livet av sig.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Bara jag som inte är impad av den plastiga stilen och ljuset?
Tacka vet jag oblivion...

Medlem

Jag vet inte vad andra tycker men själv behöver jag inte bli imponerad av grafiken i ett spel för att gilla det.

Oblivion i all ära men fightingsystemet i det är aldeles för simpelt och stelt för att jag ska gilla det riktigt.. Jag hoppas det här spelet kan belöna skicklighet lite mer också istället för nästan bara abilities och stats.

EDIT: Bättre?

Medlem

ljuset i det här spelet är hundra gånger snyggare än i oblivion imo


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Heya:

belöna skicklighet lite mer också istället för nästan bara skills

Hmmm... :\ (Men jag förstår vad du menar )

Illustrationerna var snygga (dock gjorde med en tråkig och fruktansvärt uttjatad stil), men det känns inte direkt som att 3d-grafikerna är de vassaste i världen.

...men detta är ju väntat i denna generation spel - nu vi har många polygoner att leka med, högupplösta mtexturer och parallax-mapping så blir det ofta grafikernas kompetens som sätter gränserna snarare än teknologin. Alla har ju inte (råd med) lika grymma grafiker som Epic och Kojima productions...

Kanske dags att vi snor tillbaka de duktiga pojkarna och flickorna från filmindustrin?

Medlem

Ljuset ser grymt bra ut, de ser ut som dem tagit bort de mesta av "glow" effekten som man ser i de flesta spel, framförallt oblivion. Hatar ljuset i de, inte verklighetstroget för 5 öre.

Medlem
Skrivet av Detrol:

Hatar ljuset i de, inte verklighetstroget för 5 öre.

Lite synd i Oblivion...eftersom magin och monsterna är verklighetstrogna


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Kanske dags att vi snor tillbaka de duktiga pojkarna och flickorna från filmindustrin?

Tror du verkligen att filmsnubbarna skulle kunna göra bättre saker än spelhusens grafiker om de fick smaka på samma budget och pressade tidsschema?

Inaktiv

Tycker det ser trevligt ut, helt klart ett spel i min smak.

Inaktiv

"What the hell -- throw in some volymetric shadow in every screenshot and we'll call it "super atmospheric", YEAH!"

Skrivet av stellanj:

Tror du verkligen att filmsnubbarna skulle kunna göra bättre saker än spelhusens grafiker om de fick smaka på samma budget och pressade tidsschema?

Ja.
Du som själv gör riktigt fina saker (på fritiden iallafall) måste väl hålla med om att det finns en betydande skillnad mellan grafik som är ful p.g.a. tidsbrist och grafik som är ful p.g.a. fumlande grafiker?

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av stellanj:

Tror du verkligen att filmsnubbarna skulle kunna göra bättre saker än spelhusens grafiker om de fick smaka på samma budget och pressade tidsschema?

Ja.
Du som själv gör riktigt fina saker (på fritiden iallafall) måste väl hålla med om att det finns en betydande skillnad mellan grafik som är ful p.g.a. tidsbrist och grafik som är ful p.g.a. fumlande grafiker?

Det där stämmer faktiskt inte. Grafiker vandrar både mellan film och spelgrafik, och det är inte direkt så att datorspelsgrafiker har ett mer pressat schema, folk inom specialeffektsindustrin får för det mesta jobba mycket hårdare och mer stressat.

Framförallt har man ju så sjukt olika tekniska begränsningar att jobba med. Det är lättare att jobba utan begränsningar alls som grafiker. Att du jobbar inom filmindustrin garanterar verkligen inte att du är en bättre grafiker.

Skrivet av Tor:

Framförallt har man ju så sjukt olika tekniska begränsningar att jobba med. Det är lättare att jobba utan begränsningar alls som grafiker. Att du jobbar inom filmindustrin garanterar verkligen inte att du är en bättre grafiker.

Hela min poäng var att dessa tekniska begränsningar håller på att suddas ut, och att man inte länge till kommer att kunna skylla dålig grafik (och verkligen inte dålig design!) på dessa.

Jag håller dock fast vid att de duktigaste grafikerna sitter i filmindustrin, även om man inte är en garanterat duktig grafiker bara för att man gör film (det finns ju trots allt grymt mycket rackiga filmeffekter också...).

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Tor:

Framförallt har man ju så sjukt olika tekniska begränsningar att jobba med. Det är lättare att jobba utan begränsningar alls som grafiker. Att du jobbar inom filmindustrin garanterar verkligen inte att du är en bättre grafiker.

Hela min poäng var att dessa tekniska begränsningar håller på att suddas ut, och att man inte länge till kommer att kunna skylla dålig grafik (och verkligen inte dålig design!) på dessa.

Jag håller dock fast vid att de duktigaste grafikerna sitter i filmindustrin, även om man inte är en garanterat duktig grafiker bara för att man gör film (det finns ju trots allt grymt mycket rackiga filmeffekter också...).

Jag jobbar med spel nu och talar väl mest ur egen erfarenhet samt om saker jag hört från folk som jobbar inom film.

Inom spel har man vanligtvis inte lyxen "det är färdigt när det ser bra ut". Jag menar inte att det är så på alla filmbolag och cg studios, men det är vanligare än på små spelhus

Skrivet av stellanj:

Inom spel har man vanligtvis inte lyxen "det är färdigt när det ser bra ut".

Jag tänkte svara, "det är färdigt när man ser spelet på butikshyllorna", men sen kom jag på mig med att det inte heller var sant.

...Men vi grafiker har det nog ganska bra när det kommer till att kunna släppa saker och gå vidare - jag skulle bli ganska lack om min lead kom och sa åt mig att optimera några modeller som skall in i en patch ett halvår efter att spelet är ute...

Medlem

stellanj: Jag är nyfiken på inom vilken tidram en spelkaraktär (soldat exempelvis) skall vara klar med textur och underliggande "maps". Hur pressat är schemat för just det arbetsmomentet?
Antar att det varierar beroende på vilken modell det är och detaljerna... men på ett ungefär. Vore tacksam om du kunde ge mig ett litet svar

Skrivet av ostmjuk hamster:

Jag är nyfiken på inom vilken tidram en spelkaraktär (soldat exempelvis) skall vara klar med textur och underliggande "maps".

På många företag anpassar man sig efter vad 3d-grafikern hinner producera, det är ju varken önskvärt att hamna på undermålig kvalitet eller att lägga ner för mycket tid och göra finare än vad som är absolut nödvändigt (att undvika det senare skulle jag chansa att EA är experter på;)).

Räkna med att du får mindre än hälften av tiden som du behöver för att göra något som du själv är nöjd med.

Medlem

Hälften av tiden säger du. Usch... skrämmande att behöva kompromissa bort så mycket tid.

Du Picasso... måla snabbare. Här skall det tjänas pengar! Skit i detaljerna... Jaja det gör inget att ansiktet är snett

tack för infon

Skrivet av ostmjuk hamster:

Du Picasso... måla snabbare

hehe...Guinness rekordbok nämner just Picasso som den den konstnär som skapat flest verk.

Medlem

hah, det had jag faktiskt ingen aning om.
Det finns då ingen annan förklaring än att EA's förfäder haft ett finger med i spelet

Nä men man blir ju "lätt" imponerad av den siffran.

1
Skriv svar