Sveriges bästa spelutvecklare

Antikvitet
Sveriges bästa spelutvecklare

Jag måste, i onykterhetsdimman efter en trevlig finalmiddag för Swedish Game Awards, ha beklagat mig över stress inför gänget bakom #Harvest, #Oxeye Game Studio.

Harvest - en annorlunda typ av strategispel

Så kom förra veckan, i sken av allt mitt stressande runt i ring, ett mail.

Skrivet av Daniel:

"Om du kommer ihåg, så tyckte du att Harvest va för stressigt för dig, men, icke längre! Vi har nämligen gjort en Special-Severinson-Harvest Version bara för dig!"

I min speciella rockstjärne-version av Harvest styr jag threat level med + och -. Nu kan till och med jag spela, vilket jag förstås inte kunde sluta göra i lördags. Har du inte prövat Harvest än, gör det. Jag hade dessutom förmånen att få se ett uppfräschat gränssnitt och nya modeller för bland annat energipylons.

Tack, killar!

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Sveriges bästa spelutvecklare

Tack själv! Vi hade så grymt skoj hela SGA-dagen

Nu skriver vi om spelet från scratch för att få det ordentligt polerat och glänsande. Menyer, save/load, olika planeter, prioriteringslistor för försvartornen etc, men utan att förstöra själva känslan i spelet... Gör om, gör rätt!

Skägg.
10 Chambers

Hatten av, ett riktigt trevligt spel!


signatur
Antikvitet

Khaile2: Kanske det perfekta tillfället att starta en blogg och berätta hur det är att skapa ett spel från scratch?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Khaile2: Kanske det perfekta tillfället att starta en blogg och berätta hur det är att skapa ett spel från scratch?

Your wish is my command!
http://www.fz.se/bloggar/oxeye/

Nämen jag har tänkt börja blogga, jag har bara inte kommit till skott. Vill egentligen skriva en på vår egen hemsida, men det är skönt att kunna skriva på svenska för en svensk publik också

Medlem

Harvest <3, hoppas bara det går att optimera det ännu bättre, blev lite segt på min stackars p4 3hgz runt lvl 200 eller så


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Harvest är ett riktigt mysigt spel.

Medlem

Håller också med, Harvest är underbart! Drar kanske lite mycket kraft i de högre levlarna

Medlem
Skrivet av Dvorak:

Håller också med, Harvest är underbart! Drar kanske lite mycket kraft i de högre levlarna

Om ni lyckas komma över level 200 så kan ni få testa ert savestate på en nyare version av spelet. Vi har gjort en hel del optimeringar... Maila mig (kolla profilen för adress)!

Medlem

Väldigt kul Det är så spelpressen ska dras, fint jobbat Oxeye..

1
Skriv svar